Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

starten met CS3 60226 (opgelost)

Gestart door ErwinLamens zaterdag 27 juli 2019, 15:45:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
starten met CS3 60226 (opgelost)
hoi,

het is zover we lijden fameus aan digitalitis , eindelijk na de hittegolf van vorige week mijn CS3 uitgepakt en aangesloten

handleidingen al doorgenomen maar al probleempjes in gebruik, hoe sleep ik lok naar rijregelaar links of rechts lukt me langs geen kanten :)

Erwin
Re: starten met CS3 60226
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: starten met CS3 60226
Gewoon, vinger erop en naar de rijregelaar slepen.
Re: starten met CS3 60226
nou cs3 reageert niet goed ...

temperatuur 48 graden te hoog ?

nou kon ik net 1 loc wel slepen, 3 locs in lijst ééntje met rood bolletje links en ééntje met rood bolletje rechts

moet je met je wijsvinger dan afbeelding slepen op nummer lok eronder ?

Erwin
Re: starten met CS3 60226
blijkbaar mag de loclijst maar half in je scherm staan en dan lukt het wel ...

en hoe loks bewerken qua afbeelding en instellingen decoder met de handleiding van 11 mb geraak je daar ook niet echt wijzer uit ...

nou al doende leert men  ;)
Re: starten met CS3 60226
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: starten met CS3 60226
Zo is het. Ik merk met de huidige temperaturen trouwens ook dat het slepen zo nu en dan wat lastiger gaat. Nou heb ik ook het beschermingsfolie nog op het scherm zitten, dat zit mooi strak en bubbelvrij. Jij ook? Ik heb er een muis aan hangen, gaat nog wel eens sneller en nauwkeuriger.
Re: starten met CS3 60226
hoi ja hoor die folie blijft er op altijd, enne al een PC muis aangesloten

groeten,

Erwin
Re: starten met CS3 60226
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: starten met CS3 60226
Ik zie in je andere topic dat je problemen hebt met CV's programmeren. Wat wil je precies?
Re: starten met CS3 60226
Nou bij piko xxx loc cv 50 aanpassen voor lichtsterkte verlichting bij bewerken locs in cs3 bij configureren staat deze cv niet in lijst
Re: starten met CS3 60226
 @citaat CV's programmeer je onder DCC, zie menu.
Re: starten met CS3 60226
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: starten met CS3 60226
Dat aanpassen gaat dus via het derde tabblad. De CV-nummers staan er niet direct bij, maar ze zijn met enige moeite wel te vinden.
Märklin heeft ervoor gekozen de CV's in een soort van 'logische' groepen in te delen.  Maar is niet erg duidelijk in welke groep welke CV gebruikt wordt.

Voor het specifiek op CV-nummer aanpassen, werkt de MS2 in DCC-modus net even gemakkelijker, omdat je daar CV-nummer en vervolgens CV-waarde kunt invoeren.

John
Re: starten met CS3 60226
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: starten met CS3 60226
Ik heb een templatetje gemaakt in een bewerkloc waarin ik standaard meer CV's aan roep dan Märklin standaard doet. Want meer dan 1, 3, 4, 5, 7, 17 en 18 krijg ik er standaard ook niet. Niet echt logisch. En die moet je echt opslaan wil je ze behouden, 1x toevoegen is niet genoeg.
Re: starten met CS3 60226
Citaat van: VT601 op zondag 28 juli 2019, 17:33:43
Dat aanpassen gaat dus via het derde tabblad. De CV-nummers staan er niet direct bij, maar ze zijn met enige moeite wel te vinden.
Märklin heeft ervoor gekozen de CV's in een soort van 'logische' groepen in te delen.  Maar is niet erg duidelijk in welke groep welke CV gebruikt wordt.

Voor het specifiek op CV-nummer aanpassen, werkt de MS2 in DCC-modus net even gemakkelijker, omdat je daar CV-nummer en vervolgens CV-waarde kunt invoeren.

John
dag John, nu ik mijn MS2 geupdate heb door hem te koppelen aan CS3, kan ik aldus via Mobile Station gemakkelijker bepaalde CV waarde wijzigen niet ? via CS3 een heel gedoe ?

Maar mag en kan de lok dan gewijzigd worden via MS2 gekoppeld aan CS3 waarbij de lok op een apart programmeerspoor staat ?

Erwin
Re: starten met CS3 60226 (opgelost)
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: starten met CS3 60226 (opgelost)
Nee, dat kan niet. Op het moment dat jij je MS aan je CS3 koppelt, wordt het een slaaf en laat ie geen materieel meer instellen.
Re: starten met CS3 60226 (opgelost)
hoe zit t met de temperatuur ?  is die nog steeds zo hoog ?
Re: starten met CS3 60226 (opgelost)
 @citaat Hier is het nu een graadje of 8.