Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel

Gestart door Arnold donderdag 25 juli 2019, 08:29:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Goede morgen 3rail vrienden.

Even een vraag/probleen van een goeie maat van mijn in Australie.

Dit heeft hij:
Een Ecos 50210, M-track.

Als hij de loks, wel een decoder, maar geen MFX, op zijn programmer spoor zet, en als hij het adres in de Ecos zet, maar niks geen beweging.
Maar als hij vervolgens de lok mee neemt naar een maat van hem, die heeft een Uhlenbrock digitale besturing, dan rijden ze wel.

Hij heeft de ecos al een keer terug getuurd naar Esu, en na laten kijken, maar daar hebben ze niks gevonden, alles was goed.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr,
Arnold



Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Hallo Arnold,

Klinkt alsof er een protocol probleem is. Onder het adres van de lok staat normaal gesproken het protocol. Uitgaande van oudere Marklin decoders ("geen MFX"), zou het protocol op Motorola 14 moeten staan. Dit is het oude Motorola protocol.

Als het moderne multi-protocol decoders van Marklin zijn, en er wordt MFX protocol gedetecteerd, zullen ze daar specifiek op wachten, tenzij anders ingesteld met CV50. Het deactiveren van een protocol gaat alleen als dat protocol niet gedetecteerd wordt.

De nieuwe Uhlenbrock Intellibox staan default in DCC28 voor de adressering van locomotieven. En is er geen MFX beschikbaar als data op de rail.

Jan-Peter   
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Citaat van: janpeter op donderdag 25 juli 2019, 08:50:20
Hallo Arnold,

Klinkt alsof er een protocol probleem is. Onder het adres van de lok staat normaal gesproken het protocol. Uitgaande van oudere Marklin decoders ("geen MFX"), zou het protocol op Motorola 14 moeten staan. Dit is het oude Motorola protocol.

Als het moderne multi-protocol decoders van Marklin zijn, en er wordt MFX protocol gedetecteerd, zullen ze daar specifiek op wachten, tenzij anders ingesteld met CV50. Het deactiveren van een protocol gaat alleen als dat protocol niet gedetecteerd wordt.

De nieuwe Uhlenbrock Intellibox staan default in DCC28 voor de adressering van locomotieven. En is er geen MFX beschikbaar als data op de rail.

Jan-Peter   

Hi Jan-Peter,

super bedankt voor je reactive.
Hij zet het op de programmer spoor, gaat naar zoek loc, die vind het adres, en dan rijd hij niet.
Moet hij dan kijken bij "Lok wijzigen" of de loc in de juiste protocol staat?

Mvg,
Arnold
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Hallo  Arnold,

Correct.

Houdt er rekening mee dat het adres uitlezen op het programeer spoor bij de erg oude decoders (met dip-switches) een hit en mis actie is. Om het adres te vinden wordt er in de hele range 01-80 een rijoprdacht gegeven, en gekeken of er vermogen wordt gevraagd. Zo ja, dan is het laatste adres, de ingestelde. Echter als de optrek vertraging (potmeter) te groot is, wordt de lok pas bij het volgende adres gedetecteerd.
Even uitkijken, of toch even onder de kap kijken.

Jan-Peter 
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Goede morgen Jan-Peter,

Hij heeft het geprobeerd, en hij had 4 van de 5 rijdend.

Bedankt voor je hulp.
Mvg,
Arnold
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Hoi,

De vijfde is mogelijk rijdend te krijgen door bij de uhlenbrock centrale te kijken welk adres het is en welk protocol. Dan kan je hem handmatig invoeren op de ECoS.

Groet Ronald.
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Hi Ronald,

Dank je wel voor je reactie :thumbup: :thumbup:
Dat is ook een handige tip, ga ik gelijk even doorgeven aan hem.

Mvg,
Arnold
Re: Ecos 50210, locs rijden niet, Uhlenbrock rijden ze wel
Kijk ook eens of Railcom op de EcoS uitgeschakeld staat.
Bij mij geeft dit rare storingen.

Ik heb b.v. een Roco NS 1000 waar std een Uhlenbrock decoder in zit, maar als ik Railcom aan zet, kan ik niet rijden met de loc, uitgeschakeld wel.

Het is het proberen waard.
Mijn advies is om alleen M4, DCC en Motorola aan te zetten en de rest uitgeschakeld te laten.