Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

RocRail en CS2

Gestart door Peter.v.L woensdag 24 juli 2019, 10:03:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
RocRail en CS2
Lid sinds: 2017

PvL Modelspoor

offline
RocRail en CS2
Hoi,

Gisteren even zitten stoeien met RocRail en een CS2, leuk om te doen en het werkt ook nog best goed (even stoeien met diverse instellingen):D
Alleen staat op bijna iedere handleiding dat je als centrale een mcs2 moet kiezen en......  die zit niet in de nieuwe versie RocRail. Later kwam ik één andere handleiding tegen waar staat in dat je Mbus moet kiezen :)
Wilde het jullie niet onthouden, je kan er anders best even naar op zoek zijn  :thumbup:
Re: RocRail en CS2
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: RocRail en CS2
alle te kiezen centrale´s staan keurig gerangschikt in de wiki onder "supported Command Stations" , zo ook de CS2.

Nog even een aanvulling: in Rocrail kun je zoveel centrales als je wilt tegelijk aansturen, dan natuurlijk wel de juiste poort kiezen waar de centrale op is aangesloten.
op die manier kun je functies splitsen voor b.v.  locaansturing en overige accessoires of eigen probeersels (arduino bv)



https://wiki.rocrail.net/doku.php?id=controllers-en
Re: RocRail en CS2
Lid sinds: 2017

PvL Modelspoor

offline
Re: RocRail en CS2
Ha Hans,

Dank je wel, super zo :thumbup:
Ik bedoelde er ook mee te zeggen dat voor je het gehele wiel opnieuw wilt gaan uitvinden, het staat er dus gewoon maar je moet wel lezen :D :D :D
En in mijn enthousiasme was ik eerst een gaan rommelen en las de (blijkbaar oudere) handleiding en kon dus de juiste niet vinden.
Ik had een "defecte" HP touch pc gekregen en heb die middels een andere hdd aan de gang gekregen, daarna RocRail er op gezet en voor wat ik tot nu toe voor mekaar heb helemaal happy mee.
Mijn baan is nog lang niet "klaar" voor de automatisering maar dit kwam zo op mijn pad, evenals de CS2 en tja... dan kan ik niet wachten om eens een en ander uit te proberen.
Erg leuk allemaal, ik ga me eens inlezen op de Wiki :thumbup:
Re: RocRail en CS2
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: RocRail en CS2
succes Peter!  :)
Re: RocRail en CS2
Lid sinds: 2016

offline
Re: RocRail en CS2
Inderdaad, mbus... Nou, mooi dat ik na een update best even moest zoeken! Het werkte ineens niet meer. Eergisteren heb ik ook ontdekt dat de controller aangepast is, maar ik had nog geen tijd gevonden het te delen op het forum. Eerst getest of alles inderdaad weer werkte.
Ik had gemist dat een en ander blijkbaar bij een eerdere versie was veranderd. Wel wat onhandig dat het niet automatisch  aangepast werd, nu was het toch even puzzelen. En inderdaad hoop ik dat andere gebruikers hier baat bij zullen hebben.

Groet,

Peter
Re: RocRail en CS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: RocRail en CS2
Het MBUS protocol is in plaats gekomen van het oudere protocol voor de CS2.
Je kunt dit inmiddels ook lezen in de NL versie van de Rocrail wiki.

Hiermee zijn een aantal startershandleidingen voor de CS2 i.c.m Rocrail helaas verouderd.

Voor support kun je overigens altijd een beroep doen op het Rocrail forum.
Wanneer je dit forum volgt zie je ook alle nieuwe ontwikkelingen en de bijna dagelijkse updates. (Niet omdat de updates echt nodig zijn, maar vaker door aanvullingen en kleine verbeteringen.)

John (VT601)