Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Vrachtwagen wijkt af

Gestart door denbiker woensdag 14 augustus 2019, 11:14:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Vrachtwagen wijkt af
denbiker
gast

Vrachtwagen wijkt af
Beste vrienden
Ik heb het probleem dat een zelf omgebouwde herpa combinatie van trekker oplegger (3 stuks )niet op de baan blijft heb al van alles geprobeerd het lukt me echt niet ,toch een combinatie van vrachtwagen met remork is geen probleem deze rijd perfect wie kan mij helpen

Alvast bedankt
Robert
Re: Vrachtwagen wijkt af
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Vrachtwagen wijkt af
Misschien wat foto's? Wat heb je zelf allemaal geprobeerd om het te verhelpen, dit voordat je hier alleen maar ideeën krijgt die je al geprobeerd hebt.
Hebben de sturende wielen genoeg ruimte om te sturen? Is de magneet wel sterk genoeg om de draad te volgen? Helpen andere wielen/banden onder de sturende as, te gladde plastic wielen kunnen wegglijden.
Re: Vrachtwagen wijkt af
Lid sinds: 2016

offline
Re: Vrachtwagen wijkt af
bij mijn trekker zit alles in de trekker , die kan dus ook  zonder oplegger rijden , dan gaat het  niet lekker . toen ben ik gaan expirimenteren met een gewichtje in de oplegger , ter hoogte  van de schotel. het gewicht kan verschillen dat  moet je  proberen. ik  kreeg  wat meer  druk op de achterwielen  en  de vooras werd  wat  minder belast . Ook de afstand  magneet t.o.v.  de  weg is bepalend voor  goed  stuur gedrag en zeker  rubber banden  monteren , Groeten  Klaas.
Re: Vrachtwagen wijkt af
denbiker
gast

Re: Vrachtwagen wijkt af
Er liggen rubber bandjes op en hebben genoeg ruimte om te draaien de wielen slaan dubbel in de bocht
Re: Vrachtwagen wijkt af
Plaats eens wat foto's en eventueel een filmpje... Dan kunnen we meekijken. Nu is het kijken in de glazenbol en raden wat het kan zijn.  ;)

Groet Ronald.
Re: Vrachtwagen wijkt af
Blausee-Mitholz
gast

Re: Vrachtwagen wijkt af
Citaat van: denbiker op woensdag 14 augustus 2019, 20:36:48
Er liggen rubber bandjes op en hebben genoeg ruimte om te draaien de wielen slaan dubbel in de bocht

Klinkt als het stuurmagneetje zit voor de as en heeft te veel weerstand bij glijden over de weg waardoor in de bocht onder of overstuur ontstaat?

Of heb ik het mis ........

Mvg Johan