Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin kruiswissel 24620

Gestart door Neo maandag 15 juli 2019, 21:51:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin kruiswissel 24620
Lid sinds: 2012

offline
Marklin kruiswissel 24620
Goeden avond allemaal,

Ik heb op mijn proef-baantje twee kruiswissels gepland van het oudere type 24620.
Ik wil hier graag verlichting in hebben. Hoe de led erin moet worden gemaakt, is mij bekend.
Wat ik op het net echter niet kan vinden, is hoe de bovenkant van de wissel in elkaar moet worden gezet.
Ik heb drie onderdelen gevonden: 1. Een wieltje waarvan de 2 pootjes precies in het palletje komen te vallen.
2. Een zwart houdertje, waarvan ik vermoed dat het dient om het wieltje op zijn plaats te houden (maar wellicht heb ik dat mis)
3. Een wisselkap met daaronder vier lipjes waarvan de functie mij ontgaat: Het wieltje draait toch als de wissel verspringt ?
4. Draait het kapje niet als de wissel verspringt, maar alleen het staafje op het wieltje met de houder ?

Ik heb er een foto bijgevoegd met daarop de onderdelen, misschien is er iemand die dit eerder heeft gedaan.

Alvast bedankt !

Groet, Gijs.
Re: Marklin kruiswissel 24620
Het kapje draait inderdaad niet mee.
Re: Marklin kruiswissel 24620
Het zwarte stukje is voor het blinderen van de kap om zo de route aan te geven.
Je kunt voor deze wissels niet de standaard aandrijving gebruiken deze is te zwak daarvoor is een speciale die af en toe te koop is op ebay.de type nr weet ik zo niet meer zou ik even moeten opzoeken.
Re: Marklin kruiswissel 24620
Volgens de wiki kan het gewoon met een 74490 of 74492.
Re: Marklin kruiswissel 24620
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin kruiswissel 24620
Ik heb er diverse en gewoon een 74490 of 91 in gezet... Enige gevaar is dat je de kabels niet altijd goed kwijt kan en dan je stelhevels klem zet.
Re: Marklin kruiswissel 24620
Marklin is er zelf mee gekomen daarom word de 24620 niet meer geleverd.
Wiki is een hulp middel waar nog genoeg fouten in staan niet blind vanuit gaan wat er word vermeld.
Re: Marklin kruiswissel 24620
Lid sinds: 2012

offline
Re: Marklin kruiswissel 24620
Ok mannen, bedankt voor de reacties. Ik ben er inmiddels mee aan de slag gegaan en heb er eentje
in elkaar : Alles lijkt te werken, dank jullie wel.

Groet,

Gijs