Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

ZLSM - vuurwerk

Gestart door dp zondag 14 juli 2019, 21:20:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ZLSM - vuurwerk
Lid sinds: 2011

offline
ZLSM - vuurwerk
Onlangs reed ik in Eys - Wittem en bedacht dat de ZLSM wel eens langs kon komen.
Toevallig had ik m'n drone bij me, dus keek ik even op de dienstregeling en dat bleek inderdaad zo te zijn.

Gestopt en een rondje gevlogen om wat 'b-roll' te schieten, omdat het toch nog even zou duren.
Tweede accu er in en wachten tot het bijna zo ver zou zijn.
Hup, de lucht in en richting Simpelveld vliegen. (een stukje dan)
Maar de klok tikte en tikte en de trein kwam niet.
Nu kan m'n mavic ongeveer 20 minuten vliegen, alleen dat bleek niet genoeg te zijn.

Terug gevlogen en geland..
Balen.
Want natuurlijk kwam hij net voorbij toen ik m'n laatste batterij er in drukte.

Ik raakte aan de praat met de eigenaar van het 'stationsgebouw'. Aardige vrouw en de tijd werd gedood met een goed gesprek over van alles en nog wat.
En toen kwam de grote gok.
Hoe laat laat ik hem weer op?

Volgens de vrouw kon je hem goed aan horen komen en reed hij niet zo snel, dus ik kon er wel op gokken dat ik op het laatste moment op ging stijgen.
Nu heeft de Mavic Pro soms een vrij lange opstarttijd (meestal enkele seconden, maar soms ineens veel langer) en dat risico wilde ik niet nemen.
Dus toen de tijd ongeveer daar moest zijn (dat was een gok, vanwege de 30 minuten vertraging) heb ik m'n drone alvast aangezet (op de grond), zonder de motoren te starten.
Dan verbruikt hij ook wel batterijen, maar lang niet zo snel als in de lucht.
En toen maar wachten.

Vlak na de geschatte tijd, zag ik de zwarte lok aankomen en hup, de lucht in.
Tussen de bomen was het nog niet zo'n mooi beeld, maar voorbij het station zou het beter worden.
Terwijl de loc tot stilstand kwam, vatte het gras onder de 1040 vlam (de loc heeft voldoende water om dit even te blussen), maar m'n gedachten waren ineens niet bij het filmen.
Dat veranderde toen hij weer ging rijden. Even concentreren, want dit shot kon ik niet overnieuw schieten en dat moest wel goed.
Maar toen de laatste wagon het viaduct gepasseerd was, hoorde ik weer het geknetter van vuur.
Ik stapte naar voren en zag dat het vuur om zich heen greep (vlak naast de b&b van die aardige mevrouw).
Nu geen loc met wat er in de buurt, dus versprong de aandacht van filmen naar blussen.
De drone kon wel even hangen, dus snel water in emmers en blussen maar.

Ondertussen kon ik nog wel een paar shots maken, maar niet zoveel als ik had bedacht.
Maar ja, dat is dan even ondergeschikt.
Gelukkig lukte het blussen met vereende krachten en kon ik m'n drone rustig terug laten komen zonder 112 gebeld te hebben.

Re: ZLSM - vuurwerk
Rogier_Loenen
gast

Re: ZLSM - vuurwerk
Wat een mooie film Peter!
Re: ZLSM - vuurwerk
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: ZLSM - vuurwerk
Over de brug, gerekend van de rijrichting, lijkt het wel C-rails van een lichtgrijze productie
Cees
Re: ZLSM - vuurwerk
Lid sinds: 2011

offline
Re: ZLSM - vuurwerk
Citaat van: Cees B op zondag 14 juli 2019, 23:00:59
Over de brug, gerekend van de rijrichting, lijkt het wel C-rails van een lichtgrijze productie
Cees

Ja klopt, is vorig jaar vervangen door de provincie (als ik het goed heb begrepen zijn zij nu eigenaar)
En zo zie je maar weer: ook die saaie grijze massa komt op zo?n idyllisch lijntje voor... 
Re: ZLSM - vuurwerk
Lid sinds: 2011

offline
Re: ZLSM - vuurwerk
Re: ZLSM - vuurwerk
Lid sinds: 2006

Cees Bier

offline
Re: ZLSM - vuurwerk
Ja klopt, is vorig jaar vervangen door de provincie (als ik het goed heb begrepen zijn zij nu eigenaar, provincie die ballastbed en bielzen vervangt? Als dat maar goed gaat, geen vertrouwen in. Provincie is geen spoorbouwer.
Re: ZLSM - vuurwerk
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: ZLSM - vuurwerk
Ja joh, die ambtenaren hebben hoogst persoonlijk met de schep de bielzen en ballast vervangen :mrgreen:
Re: ZLSM - vuurwerk
Lid sinds: 2011

offline
Re: ZLSM - vuurwerk
Hahahahahahaha.
Zou voor sommige best goed zijn (ken er toevallig 1 die wel wat kilootjes kwijt wil raken).

Maar serieus, tegen kost en inwoning zou ik best wel en weekje willen buffelen om daar wat bielzen te vervangen.
Mooie omgeving, fijne mensen en een keer wat anders dan de hele dag typen en praten :)