Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Digikeijs ns seinen schakelen

Gestart door pukkie donderdag 11 juli 2019, 20:33:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Digikeijs ns seinen schakelen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Digikeijs ns seinen schakelen
Citaat van: Sprinter op vrijdag 26 juli 2019, 17:57:18
leuk vind om voor niets te werken, dan kun je een product als dit ontwikkelen en op de markt brengen. Gewoon omdat je het leuk vind.
Net als het programma Koploper dus, waar blijft de tijd?
Re: Digikeijs ns seinen schakelen
Lid sinds: 2017

PvL Modelspoor

offline
Re: Digikeijs ns seinen schakelen
Nu weet ik niet of het mogelijk is om met de seinuitgang van de marklin module een relais te sturen, maar dan zou je voor je verlichtingsbeelden (groen >> oranje >> Rood) prachtig kunnen schakelen met een arduino van Ali (a ?2,50 inclusief verzenden) daar kun je prachtig mee leds sturen en rustig laten doven, dit doe ik met zo'n kloon arduino nu met een LDR maar welke ik ook zou kunnen schakelen met bijvoorbeeld een K84
module.     

https://www.youtube.com/watch?v=GhoVXBESyOM

de Uno KLIK

EDIT Fred, linkje ingekort.
Re: Digikeijs ns seinen schakelen
Citaat van: Peter.v.L op donderdag 01 augustus 2019, 12:54:20
Nu weet ik niet of het mogelijk is om met de seinuitgang van de marklin module een relais te sturen...

Dat is afhankelijk hoeveel stroom er getrokken mag worden. Persoonlijk zou ik kijken naar een optocoupler, laag stroomverbruik en een isolatie t.o.v. de hogere spanning. Ben je bekender met elektronica dan zou je ook een spanningsdeler/regelaar kunnen overwegen.
Ragoem gaf op pagina 1 aan dat hij i.c.m. de module(baan) rem module een 3 lichten sein gebruikt, het is dus mogelijk. Ook deze module zal standaard geen grote stroom kunnen leveren.
Re: Digikeijs ns seinen schakelen
Als je de sein als bloksein schakeling bouwt.
Dan op de manier van marklin.
Dan gewoon analoog schakelen.