Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV

Gestart door Gerrit vrijdag 05 juli 2019, 11:46:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Beste forumleden,

De Mercedes wagens die deel uitmaken van deze set lijken me wel vrij gedetailleerd, bovendien zijn de modellen in metaal.
Temeer dit één van m'n lievelingsmodellen zijn (nostalgie  :D) vroeg 'k me af of iemand wist van welke producent deze auto's zijn.

Marklin of toeleverancier onder Wiking, Herpa, Schuco, Brekina, ? ?
Iemand toevallig een idee ?

Bedankt alvast,

Gerrit
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Neem aan dat er dus niets te vinden is aan de onderkant van de Mercedessen?.

Mvg Gert
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Ik kwam dit tegen op een Spaanse site de Mercedes auto's zijn van Schuco.

klik voor bron van bericht

Groet Michel
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV

@citaat Goed gevonden, Mies  :thumbup:
Schuco moet zeker kloppen, na een lange zoektocht vond ik enkel dat het metalen auto's zijn.

Ben benieuwd, of die nog te krijgen zijn ergens  :P

Grtz Tony
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Graag gedaan zat toch achter de laptop Tony. :P
Ik heb zelf de 47121 in de vitrine staan en daar staat Herpa onder op de auto's maar die zijn van plastiek.

Hier het vertaalde verhaal van de Spaanse site over de 47126:

Ze behoren tot de serie "Das Werk" van Mercedes Benz.
De auto's zijn van de S-klasse van het type W116 en C107, allemaal volledig metaal van het merk Schuco. Eigenlijk is het resultaat van schilderen spectaculair en het verschil met plastic is heel duidelijk.

Er is het model Märklin Ref 47126 en het model TRIX Ref 24333, beide modellen hebben auto's van verschillende kleuren en wagons met verschillende kentekenplaten om composities zo realistisch mogelijk te kunnen vormen door de twee wagons samen te voegen.
Beide kunnen circuleren in de systeemfaciliteiten van 2 rijstroken en 3 rijstroken, aangezien we de assenwissel kosteloos maken als u daarom vraagt. De koppeling is de universele Märklin voor beide.

Vergeet niet dat dit unieke reeksen zijn voor 2007 en dat deze thematische series perfect aansluiten bij de referenties Märklin 36824, 46134, 46940, 48692, 46285 en TRIX 22138, 24335, 24336, 24337, 24400 van recente verschijning


Groet Michel
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Dank voor jullie reacties.
Eerlijk gezegd heb 'k dan Schuco nooit de aandacht gegeven die het verdiende  :O
Meeste van m'n 1/43 e 1/18 modellen zijn, historisch gegroeid, van Minichamps & Autoart.

Staat slechts 1 Schuco tussen maar indien je gelijkaardige producten kan opleveren op schaal 1/87, in metaal dan nog en die mate van detaillering, ben je gewoon héél sterk  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Enige twistpunt is eventueel de niet volwaardige ster op de grille maar ? ok, realistisch blijven, als je dit microscopisch op schaal 1/87 verfijnd wil uitwerken moet je de prijs verdrievoudigen want leun je aan tegen microchirurgie  ;)

Staan hier en der nog een paar exemplaren te koop dus ?
Ik bekijk zeker ook de overige reeksen die hierbij aansluiten  ;)
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
 8) De ster op de grille lijkt me best redelijk goed, maar die op de blauwe Mercedes klopt eigenlijk niet, dat zou een staande ster moeten zijn bovenop de grille.
Maar ja, dat zou zo fragiel zijn, een keer niezen en weg ster. :D
Van wat ik zo zie aan detail lijken de auto's erg mooi gedetaileerd gezien de schaalgrootte. B)

Dirk-Jan
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Idd, vandaar m'n twistpunt in vorige reactie.
Bij de SLC kan je de ster goedpraten omdat die ook bij de echte wagen vooraan in de grille werd ingewerkt.
Alle overige, vooral sedan modellen (hier is dit de SEL) hadden welliswaar een rechtopstaande ster, of op de grille, of vooraan op de motorkap.

Op 1/87 is dit idd héél fragiel, zelfs bij 1/43 moet al worden opgepast met het vastnemen of afstoffen.

Dit buiten beschouwing zijn de modellen echt top, lichtblokken mochten iets breder bij de sedan maar verder, ? bumpers, sierstrips, wielgrootte en breedte in verhouding tot het model maar vooral het uitwerken op 1/87 van die Fuchs Barockvelgen ? héél knap gedaan !
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Dat de modellen van schuco zijn is niet zo vreemd want schuco is een onderdeel van Simba Dickie waar marklin weer een dochter onderneming van is ;)
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Inderdaad wordt sinds de samenwerking met Simba Dickie ook Schuco vaker gebruikt voor de automodellen. Maar ook komen die nog steeds vaak van andere fabrikanten als Rietze, Brekina, Herpa en Wiking. Het is maar net welk merk het model heeft dat Märklin op dat moment nodig denkt te hebben.
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 05 juli 2019, 20:21:09
Dat de modellen van schuco zijn is niet zo vreemd want schuco is een onderdeel van Simba Dickie waar marklin weer een dochter onderneming van is ;)
Dat was nog niet de situatie in 2007, toen deze set uitkwam ;)

Groeten,
Ton.
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
even off/on topic, maar wilde jullie deze niet onthouden. Het gaat hier m.i. om het mooiste model (in de normale wereld bedoel ik  :) ) dat Mercedes maakte. Ik hoop er nog eens eentje te rijden.
Enfin. Als het teveel off is, dan mag deze reactie weg hoor!

Groet, Patrick
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Liefst in een 450 motorisatie  ;)
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
inderdaad Gerrit!!  :)

leuk om te zien dat die Schuko's mooi zijn, kan ik daarmee beginnen  :P
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 05 juli 2019, 14:00:18
8) De ster op de grille lijkt me best redelijk goed, maar die op de blauwe Mercedes klopt eigenlijk niet, dat zou een staande ster moeten zijn bovenop de grille.
Maar ja, dat zou zo fragiel zijn, een keer niezen en weg ster. :D
Van wat ik zo zie aan detail lijken de auto's erg mooi gedetaileerd gezien de schaalgrootte. B)

Dirk-Jan

Kan ook een optie zijn. Niet iedereen wilde de ster in de ?voorruit? 😁

Of omdat er een tijd was dat ze gejat werden.

Zelf heb ik ook geen ster in mijn ?voorruit? 😎
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Net een exemplaar aangekocht via eBay.de. De miniatuurset welteverstaan  ;)
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Setje net ontvangen en de metalen wagentjes van Schuco voelen heel wat degelijker aan dan overige kunststof modellen. Afwerking is gewoon top  :thumbup:
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Heel veel rijplezier toegewenst Gerrit met deze set. :thumbup:

Groet Michel
Re: Marklin 47126 - Autotransportwagen "Mercedes-Benz" Epoche IV
Bedankt Michel, op naar de volgende set  ;)
Zoekopdrachten op Schuco & 1/87 leveren overigens mooie resultaten voor combinatie in een H0 scenery ...