Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Duitse ice met blauwe ipv rode bies

Gestart door adrie1961 dinsdag 02 juli 2019, 22:50:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Hallo Medelotgenoten.

Ik zag van de week iets bijzonders voorbijkomen. De normale ice db rijdt normaal gesproken via den Bosch naar Eindhoven. Maar waarschijnlijk door werkzaamheden aan het spoor. Kwam afgelopen weekend weleen heel bijzondere ice langsgereden. Jammergenoeg geen foto van kunnen maken. Dit was een ice met een blauwe ipv van rode band. Bovendien stond er iets van europeesche unie op dacht ik gezien te hebben. Heeft hier iemand een foto van. Want ik ben op zoek geweest naar een foto op google. Alleen de rode variant was te vinden. (helaas)
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Er is in elk geval wel een variant met een groene band...

https://inside.bahn.de/gruenspotting/

Marco
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Ja dat is hem. Is deze voor een speciale gelegenheid met blauwe bies gemaakt? Had hem nog nooit eerder gezien nl. In ieder geval bedankt voor de foto.
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Hier bij Vechten door Floris geplaat: https://www.flickr.com/photos/florisleeuw/48122129063/
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Ik meen dat ze de ice 4601 460 001 een tijdje geleden een blauwe band hebben gegeven vanwege de europese verkiezingen. Inmiddels zijn die alweer even geweest dus ik denk niet dat die heel lang meer rond rijd met zijn blauwe streep. Dat ding is erg gewild bij (fanatieke) spotters.
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Maar deze week nog wel gezien bij Utrecht Vaartsche Rijn.
Re: Duitse ice met blauwe ipv rode bies
Iedereen bedankt voor het meedenken. Viel me op toen hij vorige week zondag hier langs reed. Wist helemaal niet dat deze er in deze kleurstelling ook was.  ;)