Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Marklin 36424 (verlichting inbouwen)

Gestart door Treinhobby dinsdag 02 juli 2019, 18:27:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Beste forummers,

Heeft iemand een decoderoverzicht van de decoder die op de foto te zien is?
In de 3Rail Wiki heb ik gevonden dat het een decoder is met een mfx loksound decoder met een 21 polige MTC stekker welke op een drager print is bevestigd.


Ik ben van plan de huidige verlichting te vervangen doormiddel van verlichtingsset met sluitseinen, want helaas is deze lok standaard niet voorzien van sluitseinen.
Via Looney Tunes(John) heb ik al de bijpassende verlichtingssets mogen ontvangen mijn dank daarvoor.

Hopelijk kan iemand mij helpen zodat ik weer verder kan.

Alvast bedankt

Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Wat je zoekt heb je al in de 3Rail Wiki gevonden; mfx Loksound met 21 polige stekker.
Heb je bij de verlichtingsset ook een decoderadapterprint aangeschaft?
Daar zitten namelijk de soldeeraansluitingen op voor de draadjes naar de led modules.
Elk sluitlicht wordt met een eigen AUX aangestuurd en deze moet je in de decoder configureren.
Als je beschikt over een VS1, of CS2/3 dan kan dit vrij makkelijk gedaan worden.
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Het gaat mij er meer om waar ik de draden van de verlichtingset moet solderen op de decoder.
Zie onderstaande foto voor de verlichting.

Op welke plekken van de decoder moet ik de draden solderen die van de verlichtingssets komen?
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Je moet de draden niet op de decoder solderen, maar op de adapterprint, daar is deze print juist voor bedoeld.
Alle aansluitingen lopen via de 21mtc stekker naar de adapterprint.
Als je bij John ook de adapterprint hebt gekocht, kan hij je wel vertellen waar de draadjes moet solderen.
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Ik heb een foto van de adapterprint gevonden op HGH

In de foto hieronder heb ik de aansluitingen aangegeven met rode tekst.
Alleen zijn AUX3 en AUX4 niet voorzien van soldeerpads en zal je op de aansluitingen van de connector moeten solderen.
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Hallo Ad,

Bedankt voor de foto.
Ik gebruik zelf een CS3+ hierin moet ik me nog even verdiepen hoe het precies werkt met het instellen van de AUX aansluitingen.
In iedergeval weet ik nu wel welke aansluitingen waarvoor zijn op de adapterprint.
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

online
Re: Marklin 36424 (verlichting inbouwen)
Roy,

Ik heb de foto aangepast, want AUX4 zat niet bij de juiste pin aangegeven.