Nieuws:

Kom ook naar de Stichting 3rail gastendag op 23 November!! Lees meer in dit topic of bestel meteen je ticket hier!

Mijn baan

Gestart door wimpietje dinsdag 02 juli 2019, 18:17:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn baan
Ben weer met een WOW-factor bijgelezen, Wim !
Dat ziet er deftig uit allemaal en je raakt niet uitgekeken op je foto's !
U is een zeer goede en bekwame Forex-cursist gebleken, die het geleerde meteen als profi in de praktijk heeft gebracht  :thumbup:
De royale ruimte die je hebt, is goed aan je besteed  :P

Grtz Tony
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hi Harald, nee hoor geen bunker noch kasteel, zijn de muren van een oude hoeve...
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
 @citaat Tony: ja met die forex werken bevalt me wel; en ja de ruimte die is er he  >:-D
Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
Hoi Wim,

Het is al een tijdje geleden dat er hier iets van jou baan te zien was, zijn er nog ontwikkelingen?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Ha die Peter, eigenlijk wel, maar nog niets kunnen posten...; ;) . Zal deze namiddag wat foto's posten..
Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
@citaat
Leuk, ik kijk er naar uit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan Update Hooghoven
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan Update Hooghoven
Toch weer eens een updaatje plaatsen, is alweer een tijdje geleden ( werd mij ingefluisterd...).

Op de eerste foto zie je het plan met opstelsporen voor het gedeelte rond de Hgoven op baan 2.
Na wat "geiTrained" te hebben besloot ik om doorlopende sporen te maken van het rechter - naar linkerdeel van het hoogoven gebied. Dit verhoogde toch de speel mogelijkheden: zie foto 2

Natuurlijk moest er eerst wat afgebroken worden... :D

Ook wou ik nu eens "gewheaterde" sporen hebben. Dit met de airbrush gedaan, on "the spot"...Zelf ben ik wel tevreden met het resultaat, tot dusver.... :-)
Comments/tips altijd welkom he...
Zie volgende fotos.

Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
Hoi Wim,

Het betere hak en breek werk zo te zien  :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor je update.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
😅😅😅
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mijn baan
Citaat van: wimpietje op zaterdag 19 oktober 2024, 13:17:16Ook wou ik nu eens "gewheaterde" sporen hebben. Dit met de airbrush gedaan, on "the spot"...Zelf ben ik wel tevreden met het resultaat, tot dusver.... :-)
Comments/tips altijd welkom he...
Ziet er goed uit. Vergeet niet dat je de rails moet schoonmaken met een railgum ;)

Welke kleur heb je gebruikt?
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hi Basjuh; heb de rails gezuiverd met een rail-gom, daarna paar keer erover gereden en het ging puik
Kleur: Vallejo: roodbruin; ik probeer er nog wat tinten in te krijgen.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan
Niet iedereen is het er mee eens Wim maar meer rails geeft (toch) meer rijplezier. :)  :thumbup:
Lekker bezig geweest ook met weatheren van de rails. :thumbup:

Groet Michel
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mijn baan
Hallo Wim,

Dat is inderdaad lang geleden! :O

De rails ziet er mooi uit, verroeste railstaven zijn realistischer dan hoog glimmende railstaven. Sommige mensen griezelen er van maar ik vindt het een meerwaarde!

Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Ja, ik moet toegeven dat ik er in het begin wat argwanend naar keek, bang dat de locs zouden horten en stotteren maar dat valt reuze mee. Misschien dat ik , goed bereikbare , andere delen van de baan ook doe. Ik had weinig last van verf die terecht kwam waar hij niet moest ; gebruikte wel een 0,15 naald......... dus ging best langzaam maar wel precies.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
Hierbij een videootje van wat rangeerwerk met draadrollen, torpedowagon met ijzererts en slakken

Re: Mijn baan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan
Het rijd erg soepeltjes op je baan Wim. :thumbup:
Leuk dit soort acties van de ene plek naar de andere op het rangeerterrein loods in loods uit. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2016

offline
Re: Mijn baan
Zeker leuk om te zien, Wim. In het staalbedrijf kan er prachtig gerangeerd worden met heel veel bijzondere wagons.

Bouw- en klusprojecten in de 1:1 wereld nemen mij momenteel nogal in beslag, maar op mijn fabrieksterrein moet nog een walserij komen als sluitstuk. Dan kan ik ook alle belangrijke rangeerbewegingen in het productieproces maken. Komt vast in orde, ooit.

Groet,

Peter

Re: Mijn baan
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mijn baan
Lekker rangeren, Wim! :thumbup:  :thumbup:
Een erg vermakelijk filmpje: een fraai stuk modelbaan met interessante bewegingen en zeker niet langdradig, maar wat een herrie maakt één van die locs  :eek:

Groeten,

Erik.
Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
Leuke video Wim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2013

offline
Re: Mijn baan
Leuk filmpje Wim met de verschillende rangeerbewegingen rondom de staalfabriek. Zo te zien loopt alles vlotjes.

Luc
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: Mijn baan
Hallo Wim, leuk die bewegingen met die köf.
Heb jij geen problemen met de wissels? Bij mij rijdt de köf er niet of nauwelijks overheen, want hij wordt opgetild door de sleper.
Waarschijnlijk gewoon te licht.
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
 @citaat Erik: ja dat is het motorgeluid van de DB 260, misschien volume wat minderen
 @citaat  @citaat Martin, ik heb er drie en op deze stukken gaan ze er goed over, wel regelmatig de wissels en sporen poetsen, even met poetsblok en dan me doekje met propanol.Heb wel stukken waar ze niet graag (goed) overheen gaan; Dit ligt ook aan de positie van de aan de wissels aangrenzende sporen, dit moet echt in 1 vlak zijn , 1 mm # en ze haperen.
Re: Mijn baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn baan
 B) Leuk en mooi filmpje. :thumbup:
Je hebt een mooie baan, niet zo alledaags maar dat maakt het juist nog veel mooier. B)
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2024

1 rail is genoeg

offline
Re: Mijn baan
Citaat van: Tjoekedoris op zondag 20 oktober 2024, 10:47:23Heb jij geen problemen met de wissels?
Dat wil ik op te lossen met het gebruik van Peco wissels. Dan kunnen de wisseltongen gepolariseerd worden en moeten de puko's minder hoog zijn, de slepers moeten dan niet kortsluitvrij over de rails gelicht worden maar kunnen er contact mee maken, ik denk dat dat kleine verschil er toe doet om er met alles over te geraken, enfin, ik hoop het  ;) 
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Mijn baan
sluit me aan bij de rest!
Ik zou alleen proberen om het optrekken en remmen iets vertragen.

gr. Ruud
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2010

offline
Re: Mijn baan
Citaat van: wimpietje op zaterdag 19 oktober 2024, 18:06:25heb de rails gezuiverd met een rail-gom, daarna paar keer erover gereden en het ging puik
Mooi resultaat dus :)
Re: Mijn baan HgO verbetering
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan HgO verbetering
De vernieuwing van het HgO emplacement is een feit.
Treinen rijden vlot over de geweatherde sporen , wissels & seinen werken, en de TM's doen hun werk. Scenery geplaatst. Aan de linker een "soort" stations emplacement met een kraan voor ont- en laden. Aan rechts kant opstelsporen voor rangeren met erts- slakken wagons en wagons met draadrollen en diesel tankstation. Natuurlijk ook een bar  >:-D
Zie foto's. Op voorbaat dank voor het bezoekje en comments altijd welkom.
Zie fotos eerst van L-kant dan van R-zijde.
Re: Mijn baan HgO rechterzijde
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan HgO rechterzijde
Hier de R-zijde
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn baan
Mooi dat alles goed rijd na de gedane weathering aan de sporen Wim. :thumbup:
De foto's van zowel de linker- als de rechterkant zijn een plezier om naar te kijken. :)
Dankzij het kijkplezier van de foto's kan mijn weekend niet beter beginnen mijn dank hiervoor. :thumbup:

Groet Michel
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Mijn baan
Tjonge, het lijkt wel het Ruhrgebiet in het klein! Wat een bedrijvigheid. Mooi gedaan, ziet er erg leuk uit maar wat bedoel je met TM's? Ik ken de afkorting niet.
Re: Mijn baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Mijn baan
 B) Erg mooi allemaal met heel veel leuke stukjes scenery, er is genoeg te zien. :thumbup:
Je mag trots zijn op jezelf, en het lijkt me ook dat je er veel plezier en voldoening aan beleeft. O:-D
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Mijn baan
 @citaat Frans: TM = terug melder , voor de blokken
Re: Mijn baan
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Mijn baan
Mooie fotoreportage van (een deel) van je indrukwekkende baan. En veel details waardoor je er naar blijft kijken :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn baan
Heerlijk wakker worden met deze mooie impressie van jou baan Wim  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Daar zitten al de nodige weken/ jaren werk in en dat zie je  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman