Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin 7051

Gestart door american dinsdag 02 juli 2019, 18:08:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 7051
Lid sinds: 2018

offline
Marklin 7051
Ik heb hier een vrijwel gloednieuwe kraan van Marklin 7051 in een heel oude originele doos.
De kraan kan door 2 bouten (die zitten er ook bij) aan de doos vastgeschroefd worden.
De kraan ziet er prachtig uit.
Wat zal hier de waarde van zijn?
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Marklin 7051
 @citaat  Als ik de foto vergelijk met beschrijving in de Koll 2019 is dit variant 2 geproduceerd in 1955. Waarde ? 60,?
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2016

offline
Re: Marklin 7051
In deze toestand is er wel een gek te vinden die er meer voor geeft lijkt mij.

Mooie OVP, supermooie toestand, magneet erbij ...
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 7051
Heer

Het bedieningskastje is fout,ligt het goede kastje ,met bedienings symbolen niet ergens

anders 120 euro  nu   75 euro
groet Peter R
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin 7051
Ja, ik weet wat je bedoelt Peter.
Maar deze kastje zit er gewoon bij.
Heb ik zo overgenomen van iemand.
Maar met 'n goed bod, doe ik de kraan toch van de hand!!!
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2015

offline
Re: Marklin 7051
LS
De uitdrukking wat een gek ervoor geeft is als er geen prijs kan worden bepaald. Edoch voor deze kranen kun je op MP, en andere sites, de prijzen vergelijken en de toestand van het object.
In ieder geval is de waarde van het aangeboden object hoger dan de 60,00 euro die de Koll aangeeft.
De Koll geeft veel info over een object en een indicatie over een prijs, maar is niet leidend. Het is nog steeds een markt van vraag en aanbod .
Je kunt op Catawiki en Ebay de actuele prijzen volgen, en dan heb daarnaast nog je eigen idee van aan - en verkoop.
Ik ben van mening dat beide partijen een goed gevoel moeten hebben bij aan -en verkoop.

Een ieder een fijne dag.
Met vriendelijke groet,
Koos Wijmans


PS
De uitdrukking : 'Wat een gek ervoor geeft'en de betekenis.

Dat is zoveel waard als een gek ervoor geven wilt.
Dat heeft geen vaste prijs; je moet net een liefhebber weten te vinden die er veel geld voor over heeft .
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Marklin 7051
Citaat van: Gonbidatu op donderdag 18 juli 2019, 13:29:22
In ieder geval is de waarde van het aangeboden object hoger dan de 60,00 euro die de Koll aangeeft.

Dat klinkt nogal stellig. Kun je dit ook met voorbeelden uit de praktijk aantonen?

Citaat van: Gonbidatu op donderdag 18 juli 2019, 13:29:22
De Koll geeft veel info over een object en een indicatie over een prijs, maar is niet leidend.

Dat beweert ook niemand. Koll zegt te kijken naar wat "de markt van vraag en aanbod" al zo doet en baseert daar de prijzen op.

Overigens: nu intussen blijkt dat het model toch niet orgineel meer is (het van origine bijgeleverde kastje is vervangen) kun je je afvragen of de richtprijs (sommigen noemen het waarde) van Koll voor dit model nog wel haalbaar is. Die ? 60,-- is gebaseerd op een "onberispelijk" model. En daar horen de destijds bijgeleverde toebehoren (inclusief "papieren") ook bij.

Maar zoals je zegt: als er iemand is (hoeft niet persé een Gek te zijn) die dit model heel graag wil hebben kan het best zijn dat die er ruim boven de ? 60,-- voor over heeft.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin 7051
Bijna alle producten hebben een inkoop waarde een taxatie/daadwerkelijke waarde en een verkoop waarde.
Daar van uitgaande zal de waarde die koll eraan geeft in de buurt van de taxatie/daadwerkelijke waarde liggen,plaats je iets op ebay of catawiki loop je het risico dat het voor onder de waarde word verkocht.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Marklin 7051
Voor zover ik mij nog kan herinneren kun je, in ieder geval op Ebay, een minimum verkoopprijs aangeven. Blijft het uitgebrachte bod daaronder vindt er geen verkoop plaats, dus geen risico. Catawiki geen ervaring mee.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin 7051
Deze kraan werd verkocht in de bekende blauwe witte doos uit de jaren tachtig. Deze versie net als hier is afgebeeld heb ik namelijk ook en gekocht met oorspronkelijke ovp voor een habbekrats. Soms gaan ze nog weg voor 100 euro op veilingen. Maar heb je pech dan mag je blij zijn voor 40 a 50 euro.

Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin 7051
Nou, dan blijft de Kraan mooi hier lekker in zijn doos liggen en wordt er af en toe door mijn neefje mee gespeeld!!!
Hij hoeft echt niet weg en voor al niet voor 40 a 50 euro.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2019

offline
Re: Marklin 7051
Slim. Huidige kraan heeft alleen waarde met orginele doos en voor kinderen is de speelwaarde hoog.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2010

offline
Re: Marklin 7051
Ondanks dat ie er nog gaaf uitziet, denk ik dat je doos meer waarde als de kraan heeft.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2017

offline
Re: Marklin 7051
Samengevat.
De doos, de kraan en het bedieningspaneel noren niet bij elkaar.
De doos heeft een behoorlijke waarde en zou je los van de inhoud, als je er je voordeel mee wilt doen, op marktplaats of ebay kunnen aanbieden. Maar eens zien wat men er voor overheeft.
Over de waarde van de kraan zijn de meningen en taxatie al gegeven. Het bedieningskastje, zou je kunnen vervangen voor een orgineel. Mochtje ooit dan de kraan nog van de hand willen doen, heb je een set die bij elkaar hoort.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin 7051
Zeer veel dank heren!!!
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin 7051
American

Ik heb nog een bedieningskaste te koop
25 euro afgehaald

Groet Peter R.
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Marklin 7051
deelquote .... "en wordt er af en toe door mijn neefje mee gespeeld!!!

Ben benieuwd hoe de magneet dan wordt bedient als het goede bedieningskastje nr. 7170 er niet bij zit.
Het stekkertje rechtstreeks op geel?

De waarde tja een bedieningspaneel 7170 of de nieuwe uitvoering 7279 doet al gauw 20-30 euro op de veilingen. De prijs voor de kraan is je al gegeven in de vorige reacties en vind ik te laag als ik zie wat de kraan doet aan vraagprijs op de veilingen. Maar ja of dat ook betaald wordt door de gek.   
Overigens wordt er wel veel geboden voor de gebruiksaanwijzing en de oude kartonnen doos.
Dirk
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2018

offline
Re: Marklin 7051
Inmiddels een nieuw bediening kastje gemaakt voor de Marklin Kraan 7051.
Nu kan mijn neefje er fijn mee spelen.
Overigens, de doos verkoop ik toch wel apart!!!
Re: Marklin 7051
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: Marklin 7051
Hoi, als je het geld voor de doos nu niet per se nodig hebt zou ik de doos en kraan bij elkaar houden. Gemakkelijk voor het opbergen en samen brengt het later als je toch een keer besluit de kraan te verkopen meer op. Een juist bedieningskastje koopt de koper of heeft (ik) deze dan zelf wel bij. Bij verkoop doos ontvang ik graag een PB-tje.
Dirk