Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

raspberry pi en twee schermen

Gestart door d1bbes maandag 24 juni 2019, 09:31:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
raspberry pi en twee schermen
Lid sinds: 2013

offline
raspberry pi en twee schermen
Beste forumleden,

Een tijdje terug heb ik hier een topic gezien over mensen die een raspberry pi met twee schermen wilde gebruiken. Nu kreeg ik een mail van een bepaalde winkel met de aankondiging van de Raspberry pi model 4b. Deze heeft twee micro hdmi aansluitingen, die allebei op 4k draaien en daartoe de mogelijkheid voor twee schermen. Kreeg alleen het topic niet gevonden om het daar in te posten!

Met vriendelijke groet,

D1bbes
Re: raspberry pi en twee schermen
Re: raspberry pi en twee schermen
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: raspberry pi en twee schermen
Dit is mij ook zeker niet ontschoten!! ik ga hem zeker bestellen, ik wacht nog even op de 4Gb versie.
Ik gebruik al jaren de raspberry voor o.a. iTrain, maar ook voor Domoticz en als mediaserver.
De nieuwe RPI 4 heeft nu de mogelijkheid om 2 schermen aan te sluiten en dat is iets waar ik lang op heb gewacht. :thumbup:
Re: raspberry pi en twee schermen
Linkje naar wat uitleg :



Re: raspberry pi en twee schermen
En hardware H265 decoding, heel handig voor media player gebruik.
Re: raspberry pi en twee schermen
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: raspberry pi en twee schermen
handig!

Meine
Re: raspberry pi en twee schermen
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: raspberry pi en twee schermen
Citaat van: AlexH op dinsdag 25 juni 2019, 17:57:56
En hardware H265 decoding, heel handig voor media player gebruik.

Ik gebruik ook al jaren de RPI als KODI mediaserver. Werkt echt super ook gewoon met de RPI 2.
Re: raspberry pi en twee schermen
Beste Medeforummers,

Wat een enthousiasme over de raspberry pi, het is echt een mooi apparaat. Ik heb er hier verschillende draaien waaronder als mediaspeler, vpn server en voor rocrail. Nog niet voor het automatisch bedrijf maar puur om mij hierin te verdiepen en uit te proberen. Het ramgeheugen wat uitgebreid is naar 2 of 4 gb is mooi meegenomen en een gigabit ethernetaansluiting is super voor de dataoverdracht. Maar de allermooiste functie voor ons als digitaalrijders is het dubbele scherm. Misschien nog een vraag voor de linuxgebruikers: wordt dit ook al ondersteund in linuxdistro's? Binnenkort maar eens de nieuwe variant bestellen en wat dingen uitproberen!

Groetjes, D1bbes
Re: raspberry pi en twee schermen
Citaat van: brietdijk op dinsdag 25 juni 2019, 20:00:20
Ik gebruik ook al jaren de RPI als KODI mediaserver. Werkt echt super ook gewoon met de RPI 2.
Bij mij draaien H265 gecodeerde video's voor geen meter met Kodi op een RPI 2. Hoe krijg je dat voor elkaar?
Re: raspberry pi en twee schermen
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: raspberry pi en twee schermen
Citaat van: LordSinclair op woensdag 26 juni 2019, 15:32:41
Citaat van: brietdijk op dinsdag 25 juni 2019, 20:00:20
Ik gebruik ook al jaren de RPI als KODI mediaserver. Werkt echt super ook gewoon met de RPI 2.
Bij mij draaien H265 gecodeerde video's voor geen meter met Kodi op een RPI 2. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Niet want de RPI 2 en 3 ondersteund geen H265, maar wel H264. De nieuwe RPI 4 ondersteund deze wel.