Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Probleem met wissels

Gestart door Arnold zaterdag 22 juni 2019, 19:27:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met wissels
Lid sinds: 2015

offline
Probleem met wissels
Goede avond,

Nee Walter, niet met jouw hoor, maar met de wissels van me baan :D :D :D

Ik heb C-rails, marklin aandrijving ...90, en Viessmann wisseldecoders.

Nu het probleem:
Als ik op mijn ecos magneetartiele 16 schakel ( gewone wissel, schakelt 15 ook Engelse kruis wissel ook 🤔. Andersom niet. Ik heb ze er uit gehaald,  en op nieuw er in gezet, zelfde.
Ik had eers 3 Engelse kruis wissels, en daar gebeurde het zelfde, toe dacht ik, om dat als je de kruiswissel aan tikt, er een scherm met 4 mogelijkheden opend, ik misschien  zo ook de andere schakelde,asr dat is het niet.

Ik heb ze apart aangemeld op de baan,  dan doen ze het, maar als ik dan een kruiswissel er bij zet, schakelt die ook mee.

Beetje erg raar verhaal, maar het is nog vreemder als je het ziet.

Hoop dat jullie een oplossing weten, of misschien  (hoop het niet) masr heeft er iemand ook dit probleem gehad.

De aandrijvingen heb ik gesoldeerd als in foto 2.
(Van 3rail form)

Mvg,
Arnold
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Probleem met wissels
Lijkt mij dat je in je ECoS een kruiswissel met 4 wegen hebt gedefinieerd met adres 15.
Dan worden de vier standen uitgevoerd door de adressen 15 en 16.
Dus wanneer je een ander magneetartikel met adres 16 hebt en als zodanig op je ECoS specificeert, gaat niet alleen deze op je beeld om, maar alle andere met adres 16 (en dus deze kruiswissel met 4 wegen) ook.

Is je werkelijke kruiswissel maar met 2 wegen (dus 1 aandrijving wat ik vermoed), dan moet je het magneerartikel aanpassen en uit de lijst de kruiswissel met 2 wegen kiezen.
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2015

offline
Re: Probleem met wissels
Super bedank Eric-Paul voor je snelle reactie.  :thumbup: :thumbup:
Ik heb inderdaad 4weg aangeklik, maar heb 1 aandrijving.
Ga morgen gelijk kijken.

Gr, Arnold
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2015

offline
Re: Probleem met wissels
Gelijk maar gedaan.
Ja, stomme fout, is natuurlijk een 2 weg, zal wel door de warmte komen op zolder.
Maar super bedankt Eric-Paul.
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Probleem met wissels
Graag gedaan.

Volgens mij gebruik jij C-rails.
Zelf gebruik ik voornamelijk K-rails, maar mijn naam mag met een c  ;)
Maar het is dan ook wel erg warm op zolder ... :D :D
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2006

offline
Re: Probleem met wissels
Citaat van: Arnold op zaterdag 22 juni 2019, 21:16:11
Gelijk maar gedaan.
Ja, stomme fout, is natuurlijk een 2 weg, zal wel door de warmte komen op zolder.
Maar super bedankt Erik-Paul.

Hier op de treinen zolder 42 graden. 8o

Mvg Gert
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2015

offline
Re: Probleem met wissels
 Nog een stomme fout :?,Gelijk verander Eric-paul :D
Hier ook Gert, plat dak, kan alleen s'morgens en in de avond daar zijn. Rest van de dag hou ik de kamer zo donker mogelijk.
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2014

offline
Re: Probleem met wissels
Hou er wel rekening mee dat zulke grote temperatuursverschillen net zo slecht zijn als zon(licht)kunststof droogt uit als de temperatuur te hoog word en word dan bros,ene kunststof soort kan er beter tegen dan de andere.
Re: Probleem met wissels
Ben den Hollander
gast

Re: Probleem met wissels
 @citaat Broodje Aap verhaal. Met C-rail gebeurt helemaal niets bij de zoldertemperaturen die wij kennen.
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2006

offline
Re: Probleem met wissels
Ben ,

is niet helemaal broodje aap verhaal, heb hier paar jaar terug foto's geplaatst van mijn zolderbaan toen door de hitte de c-rails 5 tot 6 mm omhoog ging staan, waar het niet was geschroefd.  8o :O het zet dus wel degelijk uit !.

Mvg Gert
Re: Probleem met wissels
Ben den Hollander
gast

Re: Probleem met wissels
 @citaat Mark Glaser heeft het over broos worden en uitdrogen.
Re: Probleem met wissels
Citaat van: hmmglaser op zondag 23 juni 2019, 02:18:52
word dan bros,ene kunststof soort kan er beter tegen dan de andere.

Dat komt door de weekmakers. Nergens anders door. Is een chemisch proces.

Groetjes.
Re: Probleem met wissels
Lid sinds: 2017

offline
Re: Probleem met wissels
@Sprinter en waardoor worden weekmakers beïnvloed? Door een hogere temperatuur zullen de moleculen sneller bewegen waardoor processen worden versneld. Nu blijft natuurlijk de vraag of het verouderingsproces genoeg beïnvloed wordt in deze temperaturen om een verschil op te leveren. Een hele andere discussie welke niet de vraag van de ts is.  ;)

Mooi dat het opgelost is, gelijk een mooie valkuil voor mijn toekomstige baan weggenomen. Ik heb ook kruiswissels erin gepland en zou zo in dezelfde valkuil vallen. Niet i.c.m de ecos maar mogelijk met de dr5000/z21 app combi.