Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aansluiten 74920

Gestart door RichardvanPerron26 zaterdag 22 juni 2019, 10:54:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluiten 74920
RichardvanPerron26
gast

Aansluiten 74920
Mede spoorders,
Onlangs wilde ik mijn spoorwegovergang (Marklin 74920) aansluiten. Ik rij digitaal en dus moest de overgang een eigen voeding krijgen. Dus aangesloten op een travo van 32 VA van Marklin. Het werkt niet ! Het schema van Marklin is dus niet goed. Ja, de slagbomen gaan dicht als ik
rijspanning op de baan zet, maar ja, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Het is immers een volautomatische overweg. Waar zit de fout nu in ?
Wat heb ik verkeerd gedaan ? Wie heeft er een schema voor de aansluiting van de 74920 ?
Re: Aansluiten 74920
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Aansluiten 74920
Re: Aansluiten 74920
RichardvanPerron26
gast

Re: Aansluiten 74920
Dank voor je reactie. Helaas ben ik hiermee niet geholpen. Dit schema had ik
zelf ook al gevonden en exact zo uitgevoerd als beschreven. De fout bij mijn
overgang moet dus ergens anders in zitten. Zijn er nog andere suggesties om
dit werkend te krijgen ?
Re: Aansluiten 74920
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Aansluiten 74920
eens goed naar het gedeelte van de isolaties kijken.Bij c rails zijn beide rails nl verbonden.Daar zal wel de fout zitten.Je overweg krijgt nu permanent spanning.
Re: Aansluiten 74920
Lid sinds: 2006

offline
Re: Aansluiten 74920
Citeertravo 32 VA van Marklin. Het werkt niet ! Het schema van Marklin is dus niet goed.

Punt 1: Ik zou daar een trafo voor gebruiken i.p.v een verklede man, want dat gaat inderdaad niet werken.
Punt 2: Aan het schema van Marklin zal het niet liggen, die weten echt wel hoe het aangesloten moet worden.
Blijft Punt 3: Over, je doet niet wat er in de handleiding en in het schema staat.

Groetjes.
Re: Aansluiten 74920
Lid sinds: 2010

offline
Re: Aansluiten 74920
Citaat van: RichardvanPerron26 op zaterdag 22 juni 2019, 11:21:35
Dank voor je reactie. Helaas ben ik hiermee niet geholpen. Dit schema had ik
zelf ook al gevonden en exact zo uitgevoerd als beschreven. De fout bij mijn
overgang moet dus ergens anders in zitten. Zijn er nog andere suggesties om
dit werkend te krijgen ?


Check of alle isolaties aan dezelfde kant zitten.
En of alle tussenliggende delen geknipt zijn.  De staven mogen geen contact met elkaar maken. Doen ze dat wel gaat je overweg dicht.

Mvg Robin
Re: Aansluiten 74920
RichardvanPerron26
gast

Re: Aansluiten 74920
Dank voor de kritiek  :D Het is me gedeeltelijk gelukt. Op drie punten gaan de bomen dicht
en de lampjes branden ook netjes bij het passeren van de trein. Maar 1 van de vier punten
gaat later dicht. Inmiddels heb ik alles al wel 7 x gecheckt en kan ook dit probleem even niet
traceren. Maar tot dusver ben ik nog niet zo ontevreden met het resultaat.
Re: Aansluiten 74920
RichardvanPerron26
gast

Re: Aansluiten 74920
 :? Potjandorie, Nog is het probleem aanwezig. Even had ik goede hoop dat ik
het voor elkaar had. Het punt waarop de spoorbomen dicht zouden moeten gaan,
gaan ze te laat of helemaal niet dicht of maar aan 1 kant in plaats van aan beide
kanten. Wat ik nog niet had gemeld is dat het een overgang over een dubbelsporig
traject is.[/img] Volgens mij ga ik de verlenging er tussenuit halen om te zien of het dan wel goed gaat.
Re: Aansluiten 74920
Lid sinds: 2010

offline
Re: Aansluiten 74920
Als ik het plaatje in de handleiding bekijk moet je onderbroken stuk  tegen de helling van de overweg liggen. (Bij beide sporen)
Nu lijkt het bij jou andersom ook te werken.Ik heb al jaren geen overweg meer in mijn handen gehad dus durf niet te zeggen dat het daar fout gaat.

Begin inderdaad kort. Je zal wel ergens een onderbroken rails hebben liggen dat die zijde dan later meldt.
Pak een kort wagonnetje. Bind een zakdoek oid om een wielstel. Rijd met het andere wiel over je rails zie gelijk waar je goed contact maakt en waar het misgaat.
Begin op de overweg en rijd dan verder weg.

Succes,

En beide sporen met elkaar verbinden dan zou het probleemloos moeten werken.Misschien zit er ergens een draadje slecht vast of is een plugje uitgelubbert.
Plaats je foto's kunnen we hier mee kijken.