Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal

Gestart door Wim Linders dinsdag 18 juni 2019, 18:48:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
Beste medespoorders,

Ik heb, volgens mij in 1993 of 1994, een Bachmann War Department Austerity 2-8-0 gekocht. Uitvoering NS groen, deze is analoog en gelijkstroom. Nu zou ik graag dit model willen ombouwen naar 3 rail digitaal. Is dat mogelijk en wat heb ik dan nodig?
Re: Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
Dan moeten we een hoop zaken weten en bv een foto onderkant lok en wat voor nem assen zitten erop. Kan er überhaupt een sleper onder worden gezet?
En is er plek voor een decoder.
Re: Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
In principe is alles mogelijk wat meer bepalend is hoeveel geld heb je er voor over?
Wielen kun je van 2rail 14,3mm naar 3rail 14mm zetten sleper kan eventueel onder een wagon achter de trein als er niet genoeg ruimte is onder de trein.
En ruimte voor een decoder is altijd wel ergens te maken of te vinden.
Re: Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
Hoi Wim,

Is jouw lok gelijk aan dit model?

Dan zie ik wel mogelijkheden om een sleper eronder te zetten. Onder de lok wel te verstaan, de tender zal niet lukken.

Overigens, het is je bekend dat dit geen H0 model is maar 00 (schaal 1:76). Dus iets groter dan H0 (1:87).
Re: Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
Henk, als je een foto plaatst doe dan wel de goede:


In een reportage in een RailHobby uit '94 stond hoe je dit model kon superen.

Overigens is er geen ruimte onder de loc maar ruimte genoeg onder de tender:





Onder de tender heb ik een strokenprintplaat gemaakt met extra afname van de rijstroom.

Overigens heb ik de achterste 2 wielen laten afdraaien zodat er 2 ASB's op konden i.v.m. verbeterende trekkracht.
Re: Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ombouwen WD 2-8-0 naar digitaal
Ronald, de video die ik plaatste is van de nieuwe editie van Bachmann. Daarom vroeg ik ook of het model hetzelfde is. Nu ik de foto's van de oude editie heb gezien kan ik zeggen dat het wel hetzelfde model is maar niet dezelfde techniek.