Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Rangeren in Billingsfors (drone video)

Gestart door dp vrijdag 14 juni 2019, 23:02:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rangeren in Billingsfors (drone video)
Eindelijk komt het eind in zicht van het beeldmateriaal van vorige zomer.
(net op tijd voor...)
En deze had ik bijzonder veel zin in om te editen.



We volgen deze goederentrein al sinds 1995 met enige regelmaat, maar vorig jaar had ik voor het eerst een drone om te filmen.
Omdat er ook een gezin was en de trein niet altijd rijdt, was het pas op de laatste dag dat ik samen met m'n jongste zoon stond te wachten op de vroege morgen (het was z'n verjaardag)....
Mooi zonnetje en één batterij gebruikt om wat omgevingsbeelden te schieten.
Horen we ineens het gerommel van.. Helaas... Onweer.
En net voordat de trein zou moeten komen begint het te hozen.

De aankomst kon ik dus niet filmen (ik had ook geen andere camera mee, want het was zulk mooi weer toen we weggingen), maar toen het iets droger leek te worden heb ik de stoute schoenen aan getrokken en de drone toch gestart.
Beetje een gok of dat goed zou gaan, maar wie niet waagt, wie niet wint.
(en ik wist dat we daar de komende jaren niet weer zouden komen, anders had ik misschien wel gewacht tot een volgende keer).

Gelukkig ging het goed en zie je door de druppels het simpele rangeerspel uitgevoerd worden door die mooie T44.
Re: Rangeren in Billingsfors (drone video)
Mooie beelden :thumbup:
Dit is naar mijn idee hoe goederen vervoer zou moeten gaan trein voor de langere afstanden en vrachtwagens voor het laatste stukje.
Re: Rangeren in Billingsfors (drone video)
Thnx.
Ja inderdaad.
Helemaal mee eens.