Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Melding GFP-3

Gestart door reneels woensdag 12 juni 2019, 22:38:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Melding GFP-3
Lid sinds: 2015

offline
Melding GFP-3
Ik krijg een melding dat "het s88-apparaat GFP3 heeft de contactgegevens niet tijdig teruggezonden. controleer of het het apparaat nog juist bekabeld is en nog van stroom is voorzien"  Al mijn S88 contacten kleuren rood, maar er is gewoon stroom op de baan. Verder krijg ik een melding "de eerste lezing van de S88 contacten is nog aan de gang" Verder krijg ik de CS3 niet uit de HALT stand.
Ik heb de powersupply van de Link s-88 al vervangen, maar dat werkt niet. Ik heb geen idee anders dan dat de Link s88 misschien defect is. Heeft iemand een suggestie
Re: Melding GFP-3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

online
Re: Melding GFP-3
Rode terugmelders betekent als regel dat de melders niet gelezen kunnen worden.
Voor de stroom op de baan maakt dit niets uit.
Voor de L88 moet de voeding aan staan.

Probeer de L88 eens uit de "bekende apparaten" te verwijderen.
Start opnieuw op en sluit daarna de L88 nog eens opnieuw aan.

John
Re: Melding GFP-3
Lid sinds: 2007

offline
Re: Melding GFP-3
Hoi
Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn CS 3 +.
Van de een op de andere dag deed de terugmelding niet meer.
Ik kreeg dezelfde mededeling.
De centrale via de dealer opgestuurd naar Marklin en die heeft er een update opgezet.
Hielp niet.
Uiteindelijk met een bijbetaling een nieuwe CS 3 + gekregen.
Werkt nu goed.
Gr.     Jos
Re: Melding GFP-3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Melding GFP-3
bedankt voor jullie reacties. Ik heb de link-88 uit het systeem gehaald, opnieuw aangemeld. De contacten op de link88 doen het nu, maar als ik de S88 contacten aansluit, reageren deze niet, andere kabel gebruikt, andere S88 unit gebruikt, werkt ook niet. Ben nog op een ding onzeker. als ik een S88 contact aansluit op de link 88 moet ik de bus kiezen (in mijn geval bus 1) en dan de module (bij een unit module 1) en dan het contactnummer . Wat ik niet meer zeker weet wat bij het apparaat gekozen moet worden, ik dacht Links-88. kan iemand dat bevestigen? ik kan maar uit 3 zaken kiezen, stuurcontact, links-88 of GFP3-1

Wat is dat trouwens GFP3-1 kan iemand dat verklaren?

groet

Rene
Re: Melding GFP-3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Melding GFP-3
GFP3-1 Moet ik altijd kiezen als ik een s88 module rechtstreeks op de cs3+ aansluit dmv utp kabel.
Re: Melding GFP-3
nobody
gast

Re: Melding GFP-3
  @citaat @citaat Manual (PDF) ===> klik
En zoek daarin naar GPF3-1.
Re: Melding GFP-3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Melding GFP-3
bedankt voor je antwoord

dat klopt, bij een CS-3+, maar bij de CS3 moet de link-s88 gebruikt worden, vandaar
Re: Melding GFP-3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

online
Re: Melding GFP-3
@Rene,

De GFP is de zg Gleis Format Prozessor. Feitelijk de feitelijke digitale binding met de baan. De S88-uitgang aan de onderzijde van de CS3plus maakt hier ook gebruik van. Wanneer de S88 via deze verbinding is aangesloten kies je dus GFP.
Voor de aansluitingen via de L88 kies je de Link88 verbinding. De eerste L88 is de Link1, volgende L88's krijgen een volgend nummer.
Gebruik je de L88 dan heb je voorop 16 aansluitingen die in de L88-direkt zitten. (Deze kunnen ook op een alternatieve manier gebruikt worden. Zie daarvoor de handleiding van de L88.)
De S88 die links op de L88 zit heeft bus 1, de rechtse is bus 2 en de middelste bus 3. Bus 1 en bus 2 zijn S88-N aansluitingen. Bus 3 heeft de flatcable aansluiting en kan naar keuze op 5V dan wel 12V worden gezet.

John
Re: Melding GFP-3
Lid sinds: 2015

offline
Re: Melding GFP-3
Goedemiddag,
alleen bedankt voor de reactie. Ik heb het opgelost. In eerste instantie heb ik allesverwijderd en opnieuw aangesloten. Dit werkte niet. Daarna heb ik een nieuwe Link S-88 aangesloten en de bestaande geheel verwijderd. Hierna stap voor stap de (in mijn geval ) 4 S88 modules op bus 1 weer aangesloten. Dit heeft gewerkt. Vervolgens heb ik de oude Link-S88 weer aangesloten en daaraan de 4 S88 modulen. BINGO!, het werkt weer. Maar wat de oorzaak nu is???????

In een geval als dit heeft bij mij dus geholpen de hele installatie van de Link S 88 en de aansluitingen verwijderen en opnieuw invoeren.

Ik had eerlijk gezegd al mijn beschrijving klaar om de CS3 naar Marklin te sturen en deze weken kwijt te zijn.

groet

Rene