Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!

Gestart door Herman05 zondag 09 juni 2019, 21:41:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen?
Sorry, ik heb geen interesse.

66 (51.6%)

Ik heb wel interesse maar geen geld en zal 'm voor mijn verjaardag moeten vragen.

4 (3.1%)

Ik weet het nog niet en wil eerst het model afwachten.

21 (16.4%)

Ik wil er eentje hebben als hij niet meer kost dan een bepaald bedrag.

29 (22.7%)

Ik wil er absoluut eentje hebben, ongeacht de prijs.

6 (4.7%)

Ik ben een verzamelaar en wil meerdere uitvoeringen hebben.

2 (1.6%)

Ik ben Kameel-aanbidder en wil alle beschikbare uitvoeringen hebben.

0 (0.0%)

Totaal aantal stemmen: 120

Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Op verzoek van Acido (Martijn) is dit topic geopend.

Het lijkt mij geweldig als Artitec ter gelegenheid van het 65-jarig bestaan van de NS 20 "Kameel" in 1:87 uit zou brengen, op basis van hun prachtige DE-I en in verschillende kleurstellingen en uiteraard ook voor 3-rail en optioneel met geluid, zoals we van Artitec gewend zijn :smile:

Besef wel dat daar ook een prijskaartje bij hoort: een DE-I 3rail sound kostte in 2011 bijna vierhonderd Euro. Als je voor optie 4 kiest kun je een maximum bedrag aangeven in een reactie op de poll.

Ik ben benieuwd hoeveel belangstelling er voor is, vandaar deze poll. De uitslag wil ik aan Artitec doorgeven, wie weet kunnen we ze overhalen! :wink:
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Ik wil er wel eentje hebben en snap dat het niet goedkoop is, maar ?200 vind ik we een mooie maximum prijs. Voor ?400 koop ik een analoge hondekop.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Geen interesse. Toch succes met de poll.

Edit: vaag staat me iets bij, even wat verder gezocht, gevonden deze quote:

Citaat van: Marco EB op vrijdag 18 januari 2019, 09:29:19

Op mijn vraag bij Artitec (tijdens Rail 2018) of zij voornemens waren de Kameel ooit uit te brengen was het antwoord nee.


Gr, Ben.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Goed,

Even buiten het eerste antwoord van Artitec  :D Wordt de poll ook op Beneluxspoor.net gezet? Dit om een aantal redenen: Je hebt een "groter" bereik. Je hebt hier voornamelijk alleen maar de 3railers te pakken. Daar heb je een mix van gebruikers. Daarnaast leest Artitec daar (actief) mee op het forum. In de poll kan je beter vragen naar de verschillende uitvoeringen in plaats van de "algemene vraag" heb je interesse, zoals bij deze Poll DM90-Buffel dieseltreinstellen.

Trouwens wanneer zou de kameel 65 worden? Als dat al volgend jaar is dan is het krap aan  :)

Groet Ronald.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Het is een misverstand dat de Kameel op basis van de de1 kan worden ontworpen. Het zou om een vrijwel volledige nieuwontwikkeling gaan. Gezien de beperkte aantallen, zou het om een fors prijskaartje gaan. Het antwoord van Dirkie is misschien begrijpelijk, maar staat praktisch gelijk aan ?geen belangstelling?.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: ronaldk op maandag 10 juni 2019, 08:04:56

Trouwens wanneer zou de kameel 65 worden? Als dat al volgend jaar is dan is het krap aan  :)

Groet Ronald.

Het is al dit jaar https://www.treinreiziger.nl/ns-draagt-kameel-over-aan-spoorwegmuseum/
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Mijn antwoord op de poll stond er helaas niet bij. Maar, ik vind wel dat Artitec hem uit moet brengen maar ik zal hem niet kopen. Dit komt omdat hij niet in mijn land en periode keuze valt.

Groet, Jasper
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Artitec moet niets. 8o
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: Jasperkc op maandag 10 juni 2019, 17:44:25
Mijn antwoord op de poll stond er helaas niet bij. Maar, ik vind wel dat Artitec hem uit moet brengen maar ik zal hem niet kopen. Dit komt omdat hij niet in mijn land en periode keuze valt.

Groet, Jasper

Dan kun je dus inderdaad beter niet meedoen met de poll.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Bijna meerderheid voor geen interesse.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
En dus?
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Niks dus. Met (op het moment van typen) 55 stemmers kan je nauwelijks een conclusie trekken.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: Herman05 op zondag 09 juni 2019, 21:41:18
Op verzoek van Acido (Martijn) is dit topic geopend.


Besef wel dat daar ook een prijskaartje bij hoort: een DE-I 3rail sound kostte in 2011 bijna vierhonderd Euro. Als je voor optie 4 kiest kun je een maximum bedrag aangeven in een reactie op de poll.

?400. ??. Echt niet  :P :D



En waarom kan op basis van de DE-1 geen kameel gemaakt worden, wat zijn hierin de grote verschillen ?.


Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Onderstellen moeten geheel opnieuw gemaakt worden, etc...
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat  @citaat Barry, geen appels met peren vergelijken. Herman geeft een DE 1 met loksound als voorbeeld, zelf haal je de DE 1 met lokpilot aan.  :mrgreen:

Tussen beiden zit iets meer dan ? 100,- verschil.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Hoi,

Citaat van: Barry1972 op dinsdag 11 juni 2019, 16:11:23
En waarom kan op basis van de DE-1 geen kameel gemaakt worden, wat zijn hierin de grote verschillen ?.

Kijk even in dit draadje van 14 pagina's over de ombouw van een DE1 van Artitec naar een NS Kameel met een kap van KleiNSpoor: BNLS-Werkspoor - NS 20 Kameel van Kleinspoor (en Artitec). Dan zal je al in de eerste post zien wat er aangepast moet worden. En dat is veel.

Groet Ronald.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat @citaat helemaal gelijk  :) niet goed gelezen door mij  :o)

@citaat ga ik doen, jammer dat er zoveel aanpassingen nodig zijn, in mijn beleving zijn de draaistellen bijna hetzelfde...

Optie , hobby variant maken op basis van de de-1?..
Ik zou het niet erg vinden  :)
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Hoi,

Citaat van: Barry1972 op dinsdag 11 juni 2019, 17:18:38
Optie , hobby variant maken op basis van de de-1?.. Ik zou het niet erg vinden  :)

Lees dat draadje maar eens door  ;) Dan weet je dat de hobby-variant al bestaat. Namelijk de Kit van KleiNSpoor . Mag je de zaag in een DE-1 of DE-2 zetten :D

Groet Ronald.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: brund55 op dinsdag 11 juni 2019, 17:12:27
Herman geeft een DE 1 met loksound als voorbeeld, zelf haal je de DE 1 met lokpilot aan.  :mrgreen:
Don't shoot the messenger. Martijn (Acido) heeft ons (het forumbeheer) gevraagd een poll te openen. :)

Groeten,
Herman
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat  :o) OK, so i'll have to shoot Martijn (Acido) ?  :D
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Ik bedoelde er verder niks mee , ben zelfs verbaasd dat ik die de-1 al zo lang heb en er misschien 2 rondjes mee heb gereden  :?
Werk aan de winkel hier, Maar eens gaan rijden met mijn materiaal  O:-D

Hopelijk komt er een kameel, ik zou het leuk vinden  :thumbup:
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: Barry1972 op woensdag 12 juni 2019, 17:13:40

........ ben zelfs verbaasd dat ik die de-1 al zo lang heb en er misschien 2 rondjes mee heb gereden  :?


En dat in 8 jaar en dan ook nog hopen dat er een Kameel komt? :D

Ik zou inderdaad maar eens gaan rijden met die DE-1 alhoewel de garantie verstreken is. Zo'n geweldig ding was het nou ook weer niet.  O:-D
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat he hoezo niet (off-topic) ??
De laatste keer dat hij bij mij reed was het enige probleem (naar ik mij herinner) het (minimaal) knarsen van de aandrijving in een r1 bocht??

En soms mag iets bij mij ook best wel gewoon mooi in de vitrine staan, daarom bestel ik hem zonder sound  O:-D
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat Even bladeren, 155 pagina's: KLIK.

Mijn exemplaar (occasion/opknapper): kapotte leds, foute serieweerstanden, los liggende motor met plakband af fabriek, slechte stroomafname via de standaard wielslepertjes etc.. En knutselbak dus.... :D
Maar dat terzijde.

De poll laat inmiddels een duidelijke trend zien.

Gr, Ben.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 11 juni 2019, 16:11:23
Citaat van: Herman05 op zondag 09 juni 2019, 21:41:18
Op verzoek van Acido (Martijn) is dit topic geopend.


Besef wel dat daar ook een prijskaartje bij hoort: een DE-I 3rail sound kostte in 2011 bijna vierhonderd Euro. Als je voor optie 4 kiest kun je een maximum bedrag aangeven in een reactie op de poll.

?400. ??. Echt niet  :P :D

Jawel hoor:



Hangt dus nogal van de uitvoering af, vandaar dat ik de uitvoering erbij vermeld heb (wat netjes door Herman is overgenomen bij het plaatsen van de poll) :wink:

Wat de poll betreft: de trend is inderdaad wel duidelijk. Op mijn mailtje aan Artitec heb ik ook niets meer gehoord, dus...
Overigens ben ik heel tevreden met mijn DE-I. Ik heb er wel een blok lood in gelegd omdat-ie de hellingen op mijn oude baan niet op kwam, maar verder loopt hij mooi en doet hij het prima :smile:
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
hoi,

Citaat van: Acido op woensdag 19 juni 2019, 23:40:58
Wat de poll betreft: de trend is inderdaad wel duidelijk. Op mijn mailtje aan Artitec heb ik ook niets meer gehoord, dus...

De uitkomst van de poll was van te voren wel te voorspellen. Daarvoor had je de poll niet hoeven te doen ;) Als je de poll bij de buren zou uitzetten kom je mogelijk op een heel ander resultaat. Bij de buren leest Artitec sowieso mee.

Groet Ronald.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat Ik betwijfel het. Artitec wil desgevraagd geen Kameel maken, zie eerdere post.

Zij moeten het hebben van goed verkoopbare modellen welke in in grote aantallen weggezet kunnen worden, het liefst dwingen ze de handel een fixed prijs op zoals we gezien hebben met het HK 4'tje. En eerder zijn ze door een miskleun met een stomert er bijna aan onderdoor gegaan zoals je weet.

Gr, Ben.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: ronaldk op donderdag 20 juni 2019, 07:30:28Bij de buren leest Artitec sowieso mee.

Ah, interressant om te weten. Maar wat zijn je ervaringen? Doen zo er ook wat mee? Of blijft het bij meelezen alleen?
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat Ik zeg niks..... ;)
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: Hans Biere op donderdag 20 juni 2019, 08:04:48
Citaat van: ronaldk op donderdag 20 juni 2019, 07:30:28Bij de buren leest Artitec sowieso mee.

Ah, interressant om te weten. Maar wat zijn je ervaringen? Doen zo er ook wat mee? Of blijft het bij meelezen alleen?


Ik las daar over een sleperprobleempje onder de plan U.
Drie weken later kon ik op Houten een aangepast draaistelframe afhalen bij ze.
Ze doen dus wel iets met de tips.
Of ze de keuze van hun modellen ook laten beïnvloeden,geen idee

Mvg Robin
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Hoi Ben,

Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 20 juni 2019, 07:41:38
@citaat Ik betwijfel het. Artitec wil desgevraagd geen Kameel maken, zie eerdere post.

Ik had het over het resultaat van de poll. Niet of Artitec het uiteindelijk gaat doen. Dat is namelijk vers twee. Denk ook niet dat ze een kameel gaan maken omdat er gewoon een goede kit beschikbaar is. Iemand die de kameel echt wil hebben doet het wel op basis van de kit.

Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 20 juni 2019, 07:41:38
Zij moeten het hebben van goed verkoopbare modellen welke in in grote aantallen weggezet kunnen worden, het liefst dwingen ze de handel een fixed prijs op zoals we gezien hebben met het HK 4'tje. En eerder zijn ze door een miskleun met een stomert er bijna aan onderdoor gegaan zoals je weet.

Klopt helemaal dat ze het van goed verkopende modellen moeten hebben. En de 6300 zal mogelijk de laatste Nederlandse Stomer in model zijn bij een "grotere" fabrikant. Of te wel beschikbaar voor het grote publiek. Er zal geen fabrikant (investeerder) dat risico meer willen nemen.

Citaat van: Hans Biere op donderdag 20 juni 2019, 08:04:48
Ah, interressant om te weten. Maar wat zijn je ervaringen? Doen zo er ook wat mee? Of blijft het bij meelezen alleen?

Laat ik het zo zeggen: Ze lezen actief mee  :)

Groet Ronald.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: ronaldk op donderdag 20 juni 2019, 07:30:28
De uitkomst van de poll was van te voren wel te voorspellen. Daarvoor had je de poll niet hoeven te doen ;) Als je de poll bij de buren zou uitzetten kom je mogelijk op een heel ander resultaat. Bij de buren leest Artitec sowieso mee.

De uitkomst verbaast me niet maar ik had het ook niet kunnen voorspellen: was oprecht benieuwd.
Verder zie ik niet waarom een poll bij 'de buren' een heel ander resultaat zou geven, waarom is dat volgens jou?

Martijn
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
hoi Martijn,

Citaat van: Acido op dinsdag 25 juni 2019, 17:17:15
De uitkomst verbaast me niet maar ik had het ook niet kunnen voorspellen: was oprecht benieuwd.

Je zit hier op het 3rail-forum vroeger ook wel het Märklinforum genoemd. Alleen vanwege dat het geliefde merk niet met het forum geassocieerd wilde worden moest het naar 3railforum vernoemd worden. Dus in basis is het nog steeds bij veel mensen hier "alleen het huismerk en niets anders!". Dus een poll voor een ander merk zal altijd een scheef beeld geven. De doelgroep hier is Märklin. Als je een poll had gedaan van moet Märklin een DE1 / Kameel uitbrengen dan was het resultaat anders geweest.

Citaat van: Acido op dinsdag 25 juni 2019, 17:17:15
Verder zie ik niet waarom een poll bij 'de buren' een heel ander resultaat zou geven, waarom is dat volgens jou?

Wat ik al eerder aangaf: Het is hier een 3rail-forum. Het hoofdmerk is hier "Märklin". Vele hebben geen interesse in "andere merken". Kijk je bijvoorbeeld naar BeneluxSpoor.net of Modelspoormagazine (belgisch) daar zitten zowel 2-railers als 3-railers. Dan heb je een groter bereik onder modelspoorders. Voor veel fabrikanten is het 3rail-gebeuren voor "erbij". Dus de aantallen die ze produceren voor de 3rail-markt zijn kleiner dan de aantallen voor de 2rail-markt. Dus een poll alleen op het 3rail-forum voor een niet huismerk bereik je maar een heel klein deel van de "modelspoorders".

Dan kan je nog discussiëren over een aantal zaken zoals de vraagstelling, de mogelijke opties in de poll en de reeds in de markt aanwezige (zelfbouw)kit van de kameel. Als iemand de kameel echt heel graag wil dan zal hij via deze weg de kameel al aangeschaft hebben.

Groet Ronald.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
De twee rail fabrikanten maken niet zo maar producten voor de 3 rail markt en om te zeggen dat de twee rail markt in Europa veel groter is dan de 3 rail markt. Niemand die het weet ook houden Piko, Roco en de rest geheim wat de omzet is van hun 3 rail modellen zijn, maar dat zal zeker bij Brawa aanzienlijk zijn. Maar hoeveel niemand die het weet. Maar het zal zeker meer dan 10% zijn. Tel je dat allemaal bij elkaar op en omzet Marklin zelf dan denk ik dat twee rail in Europa niet veel groter zal zijn en misschien zelfs kleiner dan 3 rail. Maar ja dat is een vies woord. Bovendien is dit een krimp markt.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat 'k Zie een brij van woorden. Wélk woord is dat vieze woord?
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Als 3rail geen markt had, waarom zouden andere fabrikanten er dan ook modellen van uit brengen en voor wagons gratis wielen wissel geven?.

Wat een rare uitspraken.

Back on topic zou ik zeggen  :)
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Ik geef Artitec groot gelijk...
Ik vind het ook niks... :D
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: Barry1972 op woensdag 26 juni 2019, 16:36:46
Als 3rail geen markt had, waarom zouden andere fabrikanten er dan ook modellen van uit brengen en voor wagons gratis wielen wissel geven?.

Waar staat dat dan?
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: nobody op woensdag 26 juni 2019, 16:31:26
Wélk woord is dat vieze woord?
:o) Dat weet niemand. :-)
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
De digitale technologie heeft tweerail en drierail een flink stuk dichter bij elkaar gebracht, iets waar voornamelijk de drierailwereld van profiteert. Twintig of dertig jaar geleden had ik echt niet kunnen vermoeden dat ik nu zoveel mooi NS-materieel van andere merken op mijn baan zou hebben staan. Met name als het gaat om Nederlands materieel zijn er heel veel prachtige modellen beschikbaar gekomen voor 3rail, en het grootste deel daarvan is niet van Märklin. Als je als 3railer liefhebber bent van Nederlands materieel, zoals de Kameel, is het tegenwoordig bijna onmogelijk om Märklin-purist te blijven.
Puristen zullen er natuurlijk altijd zijn dus misschien had ik de optie "Alleen als Märklin hem uitbrengt" moeten toevoegen :wink: Het zou interessant zijn om te zien in hoeverre dat nog leeft als het om een bijzonder model als de Kameel gaat.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Er is zoveel 3rail keuze tegenwoordig omdat de fabrikanten  er achter zijn gekomen dat ze er aan kunnen verdienen en dat is nodig ook willen ze overleven in een krimpende markt. Mijn oude overleden treinenboer zei altijd 3railers kopen veel meer treinen dan 2railers.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Mooie reactie. Goed punt.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
hoi,

Citaat van: Acido op donderdag 27 juni 2019, 00:00:10
De digitale technologie heeft tweerail en drierail een flink stuk dichter bij elkaar gebracht, iets waar voornamelijk de drierailwereld van profiteert.

dat zeker.

Citaat van: Acido op donderdag 27 juni 2019, 00:00:10
Als je als 3railer liefhebber bent van Nederlands materieel, zoals de Kameel, is het tegenwoordig bijna onmogelijk om Märklin-purist te blijven.

Klopt helemaal van het forumhuismerk hier hoef je niet te verwachten dat ze bepaalde Nederlandse modellen gaan uitbrengen.

Citaat van: David666 op woensdag 26 juni 2019, 15:54:54
Tel je dat allemaal bij elkaar op en omzet Marklin zelf dan denk ik dat twee rail in Europa niet veel groter zal zijn en misschien zelfs kleiner dan 3 rail. Maar ja dat is een vies woord.

Dan vergeet je even voor het gemak dat Märklin naast zijn 3rail H0-programma een compleet 2rail H0-programma in de vorm van TRIX heeft. En nog eens een Spur 1-programma (2rail), Minitrix (2rail) en Marklin Z (2rail). Dus wat de verhoudingen binnen de diverse "programma's" zijn weet je ook niet. Dus om maar even zo te zeggen dat 3rail dan groter is kan je dan als onzin en ongenuanceerd bestempelen. Maar als ex-politicus stoor je je niet aan het doen van ongenuanceerde beweringen. Dat doen ze in de politiek dagelijks dus dat kunstje ben je nog niet verleerd.

Sommige fabrikanten doen meer qua uitvoeringen voor 3rail dan anderen. Artitec heeft dat meegemaakt met REE-models tijdens de ontwikkeling van de NS 1300. Artitec wilde eigenlijk wel ook een "standaard" versie voor 3rail uitbrengen niet alleen de "full-sound". Alleen REE-models gaf aan dat ze daar geen zin in hadden. Het was een 3railer met alle opties of helemaal geen 3railer.

Groet Ronald.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: David666 op donderdag 27 juni 2019, 14:42:40

Mijn oude overleden treinenboer zei altijd 3railers kopen veel meet meer treinen dan 2railers.


Ik weet wel waarom, ze kijken naar het grote voorbeeld.......



Gr, Ben.
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: ronaldk op donderdag 27 juni 2019, 16:05:11
Maar als ex-politicus stoor je je niet aan het doen van ongenuanceerde beweringen. Dat doen ze in de politiek dagelijks dus dat kunstje ben je nog niet verleerd.

Spellen is David in ieder geval wel verleerd.  :D
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Citaat van: David666 op donderdag 27 juni 2019, 14:42:40
Er is zoveel 3rail keuze tegenwoordig omdat de fabrikanten  er achter zijn gekomen dat ze er aan kunnen verdienen en dat is nodig ook willen ze overleven in een krimpende markt. Mijn oude overleden treinenboer zei altijd 3railers kopen veel meer treinen dan 2railers.

Ik wil niet onbeschoft zijn, maar hoe lang is dat geleden....

Ik denk dat het nu in Nederland gelijk opgaat, hoewel de 2rail vaker in de aanbieding gaan dan de 3 rail.
Maar dat kan ook weer komen omdat (niet marklin)  minder 3 rail modellen maken....

Ik hoop dat de jeugd nog bereid is om een treintje te kopen, 2 of 3 rail maakt niet uit, anders zijn wij .... vul zelf maar in  :?
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
Ik las bij de buren een officiële reactie van Artitec over een Kameel. Artitec zal de Kameel inplannen bij hun 100-jarig bestaan. De meesten van ons liggen dan allang in het houtenjassenpark.  :D
Re: Moet Artitec de Kameel in model uitbrengen? Stem!
 @citaat / @Ben  :D

@Hans Biere

Citaat van: Hans Biere op donderdag 20 juni 2019, 08:04:48
Ah, interressant om te weten. Maar wat zijn je ervaringen? Doen zo er ook wat mee? Of blijft het bij meelezen alleen?

Een reactie van Artitec in Artitec DE20, Kameel, gaat deze er komen? is actief meelezen  ;)