Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Goederentrein in Mariestad (drone)

Gestart door dp woensdag 24 april 2019, 16:36:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Goederentrein in Mariestad (drone)
Eindelijk de beelden van één van mijn favoriete ochtenden (op treinengebied) van vorige zomer bewerkt.

De bediening van Mariestad met een erg fraaie aansluiting die wel open was in de zomer.
Het was rennen en vliegen (letterlijk) om overal op tijd te staan, maar meer dan de moeite waard!



Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
 8) Erg mooi filmpje heb je gemaakt. :thumbup:
Maar je mag daar toch helemaal niet vliegen met een drone? O:-D
Dat maakt dit dan een illegaal filmpje, dat zijn wel de leukste. :mrgreen: :-)

Dirk-Jan
Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
Ha Dirk Jan.
Thnx.

Helaas voor je gevoel van 'stiekem'.
In Zweden zijn de regels zijn wat minder strikt dan hier in NL.
Zolang je een veilige afstand houdt van mensenmassa's en buiten gecontroleerd luchtruim blijft of natuurgebied, is het goed.

Ik heb me uitgebreid voor laten lichten door mensen die er verstand van zouden moeten hebben uit Zweden, omdat de wetgeving behoorlijk scherp was een paar jaar geleden. (met name vanwege privacy)
Natuurlijk heb ik ook toestemming gevraagd (en gekregen) van Lantmäteriet (die checkt of er geen staatsgeheimen getoond worden)
Dus, voor zover ik heb kunnen achterhalen, ben ik hier niet in overtreding.

Overigens, met de nieuwe Europese regelgeving die er aan zit te komen, mogen we in NL waarschijnlijk ook weer op meer plekken vliegen.
Dat is nog niet helemaal duidelijk (omdat landen hun eigen sausje over de wetgeving mogen gooien), maar dat lijkt gunstig voor drone vliegers.
En de grootste verbetering (in mijn ogen) is een verplichte registratie en training om überhaupt te mogen vliegen.
Hopelijk worden de 'koejongens' daardoor eerder gepakt.
Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
En voor een 'drone only' versie :
Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
Prachtig Peter  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zo kan het dus ook....Less is More  :D
Grtz
Dirk
Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
erg mooi filmpje. heel goed voorbeeld hoe treinen, huizen, landschap verkleurd zijn door verwering.
Re: Goederentrein in Mariestad (drone)
Thnx!
Ja, voor de modelbouw is zo'n drone echt handig.
Je ziet dingen die je normaliter nooit goed kunt vastleggen :)