Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Märklin Sommerneuheiten 2019

Gestart door BW Rheine woensdag 03 april 2019, 19:37:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
@Flevoland2012: Je begeeft je met je laatste bericht op heel dun ijs. Je doet beweringen die je niet kan bewijzen. Dat riekt naar smaad voor een firma en bepaalde personen.

Groet Ronald.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Waar gaat dit topic nou over ?? :confused:
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Nergens over. 't Is nog geen zomer én er is geen nieuws. :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Het zou dus eigenlijk Praattopic bij Märklin Sommerneuheiten 2019 moeten heten ?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2018

Woehoe !! (Like Homer.)

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 14 mei 2019, 15:37:37
@ Ronaldk moet je zelf weten, ga voor niet bepalen welke kant je kiest. Het is wel simpel Chris van Diesen werkt voor MTE, dus mag hij niet negatief uitlaten over fabrikanten en leveranciers, hij heeft ook wel eens in het verleden verteld dat hij ook geen negatieve klank mag uit over uitgekomen modellen die hij toont op zijn website, in de tijd dat hij bij Miniworld Rotterdam werkte was hij veel kritischer.
Dat mag ik wel hoor. Dat doe ik in de winkel ook gewoon. :)
Als ik ergens van baal, zeg ik dat. Ik ben immers ook een liefhebber. Wat ik niet doe is modellen afbranden.(van geen enkel merk)
Als er iets mis is, probeer ik een oplossing aan te dragen in bv verslagen. Ik geef problemen of fouten ook door aan de betreffende fabrikant of importeur. Dat ik vroeger kritischer was, klopt, dan ben je puur consument en weet je niet van zaken die ik nu wel weet. Dan ben je wat begripvoller in sommige zaken of je weet waarom er bv voor een compromis is gekozen. Dat dit niet in dank wordt afgenomen door sommige volgers snap ik, maar het heeft dus niets te maken met het feit dat ik een verbod zou hebben of zo.

Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 14 mei 2019, 15:37:37
Ik vind dat De kleine Benelux een potje van maakt, simpel. Chris haalt via je link 2 namen aan die er volgens alles aan doen, maar je moet wel personen hebben die er verstand van hebben en dat heeft Rob de Kleine en Huub van den Burg niet, de Kleine heeft alleen verstand van miniatuur auto's en van den Burg komt bij hobbytime weg, die hebben nauwelijks tot geen treinen, hun grootste merk is Faller. De Kleine Benelux had Chris van Diesen binnen moeten halen, weet zeker dat er vanaf 2014 veel meer Nederlandse modellen vanuit Marklin op de markt waren gekomen.
Huub en Rob hebben hulp.  ;) Dat is zelfs dezelfde hulp die Marklin Nederland destijds ook had. Daarbij Huub komt van Hobbytime weg en dat klopt, maar die hadden destijds Fleischmann (Toen Huub er nog werkte). En daar komen toch echt de Plan V en Sprinter van weg.

Citaat van: flevoland2012 op dinsdag 14 mei 2019, 15:37:37
Zolang de Kleine Benelux importeur van Marklin blijft zal er geen enkele nieuwe Nederlandse model op de markt komen, hoogstens wat kleur varianten die iedereen al heeft. De Nederlandse markt wil een Koploper in verschillende varianten, zorg dan dat ie er komt, simpel.
Nah, vanmorgen nog contact gehad en ik ben hoopvol voor de nabije toekomst. Duimen maar.
Simpel is het echter  niet. Marklin Dld heeft het laatste woord. En als die tegen een idee NEE zeggen, dan is en blijft het NEE.
Als voorbeeldje : Het voorstel van de Koploper 3 loopt al bijna 8 jaar! En alle hoge heren bij Marklin roepen : Ja das ist eine tolle idee! als ze op bezoek zijn in de winkel, maar op Neurenberg heb ik hem nog niet gezien.  ;) Maar goed, in dat verhaal ben ik weet wat positiever :)

Ik snap de frustratie echter wel hoor. Maar leg de schuld  niet (alleen) bij DeKleine.

Edit Ad: Citaat vs. reactie even omgedraaid, zodat het beter leesbaar is.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hoi,

Citaat van: brund55 op dinsdag 14 mei 2019, 17:07:00
Waar gaat dit topic nou over ?? :confused:

Het standaard werk bij bepaalde personen. Zeiken om het zeiken. Niets is goed, iedereen ziet het fout en zij hebben gelijk. En als zij voor het zeggen zouden hebben dan zou het allemaal goed gaan. Nou, nee. Maar dat bedenken ze zich niet. Gelukkig is de wereld minder zwart wit maar zitten er veel meer grijstinten tussen (voor de grappenmakers: meer dan vijftig).

Over de Summerneuheiten: De Unimog met aanhanger is een leuke aardigheid. Zo te zien komt deze (helaas) niet uit in een Trix-variant. Het brengt mij wel op een idee  :)

@Chris: Mooi dat je nog even reageert!  :thumbup:

Groet Ronald.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2018

Woehoe !! (Like Homer.)

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ja ik lees mee hoor :)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: ronaldk op dinsdag 14 mei 2019, 17:24:18

Over de Summerneuheiten: De Unimog met aanhanger is een leuke aardigheid. Zo te zien komt deze (helaas) niet uit in een Trix-variant. Het brengt mij wel op een idee  :)


Laat me raden, je gaat C-rails met puko's kopen......
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
@Ben: Nee.. Die heb ik al voor andere doeleinden ;) Iets met een wagonnetje en aandrijving  O:-D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ronald, de dc versie brengt Viessmann zelluf uit dus dat heeft onder de naam Trix geen enkele zin
Blijkbaar wil het volk van Viessmann niet zo graag een 3rail versie en brengen ze die via Marklin op de markt.
Vermoedelijk iets met win-win 😎
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 10 mei 2019, 07:01:39
Citaat van: Württembergse K op vrijdag 10 mei 2019, 05:20:08

Ik heb de 39243 besteld.


Fantasie dus, mogelijk kun je nog annuleren.


Correctie....

Navraag bij Marklin leert dat de kleurstelling kennelijk goed is. Waarvan akte.

Gr, Ben.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat




Re: Märklin Serie 13 (EST) - 241 A 002 - Sommerneuheit`

In Frankreich beim Forum Loco Revue ist man über die grüne Farbe äußert unglücklich. Eine Lokomotive der Gesellschaft ?EST? muss schwarz sein, mit roten Zierlinien. 

Gr...

(Dit schoot mij nog even te binnen)

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Op BNLS gelezen:
"Prijzig, vooral omdat het in ieder geval qua kleurstelling een fantasie-model is. De locomotieven van de Est waren altijd zwart, met rode biezen. Onbegrijpelijke blunder van Märklin. Daarnaast reed de Simplon-Orient Express vanaf Gare de Lyon, waardoor er dus nooit een Est locomotief voor stond. Ik kauw maar even na wat ik net op het franse forum gelezen heb. De Orient Express (dus zonder "Simplon" ervoor) reed wel vanaf Gare de l'Est.
Maar als je een beetje handig bent met de airbrush, hoeft dit alles geen probleem te zijn."

"Niet alleen de loc is een fantasie model; ook van de rijtuigen klopt er niet veel. De foute hele oude Trix CIWL rijtuig mallen worden al jaren door Märklin in verkeerde kleur en samenstelling hergebruikt. Maar het is ook speelgoed."

"De Märklin Orient Express set bestaat uit blauwe teak rijtuigen; dat heeft zo nooit gereden. Dus wat maakt het uit als de locomotief kleur ook niet klopt  ;)"
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Chris op dinsdag 14 mei 2019, 17:17:35Ik snap de frustratie echter wel hoor. Maar leg de schuld  niet (alleen) bij DeKleine.
Verdorie ik moet dus nog harder op die tafel slaan  >:-D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat :D

Op het Franse wikipedia over de 241 wordt niet gerept over groen.

https://fr.wikipedia.org/wiki/241_Est_41001
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
https://de.wikipedia.org/wiki/Est_241

Unsinn ist die blaue Farbgebung der Teakholz-Schlafwagen. Diese wurden nur eingeölt, aber niemals blau lackiert. Blau umlackiert wurden nur einige wenige (zwei?) Teakholz-Speisewagen, um farblich zu neueren blauen Stahlwagen (Schlafwagen) zu passen.
Fazit: Das Ganze ist wenig vorbildorientiert...

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
FACNS als Bahnbau gruppe wagen ?
Wie heeft die ooit gezien?
En Waterwagen, op basis van een ketelwagen voor ruwe olie ?

Fantasie uitvoeringen of heb ik het mis?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Als je door je wimpers heen kijkt Erik, heb je het mis.

Kijk eens naar de Bahndienstwagen bauart 925.

En voor kiesstortgoed kom ik niet verder dan de Faccnpps bij de SBB  (Ook mooi geel, en 4 assen...)

Jan-Peter
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hoi,

Citaat van: Brigitte op dinsdag 14 mei 2019, 19:32:22
Ronald, de dc versie brengt Viessmann zelluf uit dus dat heeft onder de naam Trix geen enkele zin
Blijkbaar wil het volk van Viessmann niet zo graag een 3rail versie en brengen ze die via Marklin op de markt.
Vermoedelijk iets met win-win 😎

Hum, thanks voor de info. Eens kijken bij Viessmann of de DC-versie er nog beter uitziet.

Groet Ronald.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Marklin maakt een koploper, een niet te onderschatten serieuze investering, en blijft er vervolgens mee zitten.
Het model is later tig keer overgespoten en speciaal gemaakt en alsnog niet volledig verkocht...

Wat zou jij doen als je marklin was ?.
Ik zou lekker variaties op bestaande modellen uitgeven....


Niet zeuren dat er niks NL bij is dit jaar, er zijn andere merken die wel nl modellen (ook in ac met mfx) uitleveren.
Kijken of zij wel alles verkocht krijgen  :? Ik zou zeggen kopen, misschien neemt marklin de nl markt dan mee als verdien model ...



Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Barry1972 op maandag 20 mei 2019, 18:58:06
Marklin maakt een koploper, een niet te onderschatten serieuze investering, en blijft er vervolgens mee zitten.
Het model is later tig keer overgespoten en speciaal gemaakt en alsnog niet volledig verkocht...

Wat zou jij doen als je marklin was ?.
Ik zou lekker variaties op bestaande modellen uitgeven....


Niet zeuren dat er niks NL bij is dit jaar, er zijn andere merken die wel nl modellen (ook in ac met mfx) uitleveren.
Kijken of zij wel alles verkocht krijgen  :? Ik zou zeggen kopen, misschien neemt marklin de nl markt dan mee als verdien model ...

Dat Marklin er mee blijft zitten is vooral eigen schuld, in 2008 breng je een geel/blauwe 4tje uit voor zowel trix als marklin, Trix versie was in notime uitverkocht en marklin versie deed het wat langer, paar jaar laten komt marklin met de precies de zelfde versie uit en dan ook nog alleen een marklin versie vind je het gek dat het dan niet loopt, de markt roept al jaren om een 3tje in verschillende varianten, ik wil bv een ICMm, hoeft verder niks aan te gebeuren, alleen je moet iets verzinnen voor de deur opening voor meer niet, maar verder zijn er zoveel meer varianten te bedenken. Maar marklin is gewoon enorm star.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Barry1972 op maandag 20 mei 2019, 18:58:06

Marklin maakt een koploper, een niet te onderschatten serieuze investering, en blijft er vervolgens mee zitten.


Citaat van: flevoland2012 op maandag 20 mei 2019, 19:44:17

Dat Marklin er mee blijft zitten is vooral eigen schuld


Marklin blijft er niet mee zitten. Feit: alle ICM zijn al lang en breed uitverkocht. Het spul heeft al lang z'n geld opgebracht voor de fabriek. Evenzo de Trix versies dus waar gaat dit nou over?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Het probleem is eerder dat ze te snel te veel willen de koplopers zijn allemaal uitverkocht terwijl de 6500 tractie van de DB nog steeds nieuw te koop is en die is tegelijker tijd met de 37423 uitgebracht.
Zie ook de laatste tijd dat er veel 2dehands koplopers voor rond de 300 weg gaan heb de mijne een paar jaar geleden voor 225 gekocht in een zo goed als nieuwe staat.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Er zijn meerdere problemen voor Märklin in Nederland.
Het verkoopnetwerk is de laatste jaren sterk teruggelopen, veel dealers zijn gestopt en er zijn wel een paar nieuwe voor teruggekomen, maar de klanten gaan niet naar de nieuwe dealers toe. Dit komt mede omdat de prijzen bij Nederlandse dealers hoger zijn dan in Duitsland en Zwitserland.
Daar komt bij dat er in het verleden enige onenigheid is geweest tussen bepaalde grote dealers hier in Nederland en Märklin.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Heb je voorbeelden dan van dealers?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
CiteerHet verkoopnetwerk is de laatste jaren sterk teruggelopen, veel dealers zijn gestopt en er zijn wel een paar nieuwe voor teruggekomen, maar de klanten gaan niet naar de nieuwe dealers toe. Dit komt mede omdat de prijzen bij Nederlandse dealers hoger zijn dan in Duitsland en Zwitserland.

Mij is wat onduidelijk wat de relatie tussen beide is.

CiteerHet verkoopnetwerk is de laatste jaren sterk teruggelopen, veel dealers zijn gestopt en er zijn wel een paar nieuwe voor teruggekomen

Wellicht speelt dit overal, ik was vorige week in Konstanz, waar de plaatselijk modelbouw winkel aan de opheffeings uitverkoop bezig was.

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Zullen we nu eindelijk weer eens on-topic gaan, ofwel: Sommerneuheiten 2019?!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: TB1990 op zondag 09 juni 2019, 13:11:31

Het verkoopnetwerk is de laatste jaren sterk teruggelopen, veel dealers zijn gestopt en er zijn wel een paar nieuwe voor teruggekomen, maar de klanten gaan niet naar de nieuwe dealers toe.


Ik tel meer dan 40 verkooppunten in NL en ik ben zeker niet volledig. Heel wat toch voor een klein landje. Een aantal zijn recent gestart met het voeren van het merk Marklin, o.a. PIJP LINES (Enschede), die winkel in Heerlen waarvan de naam me even ontschoten is en PoHé in Uden die het van Intertoys heeft overgenomen. Zij allemaal gaan niet iets beginnen als er niets te verdienen valt lijkt mij.

Verder is Duitsland het thuisland en Zwitserland is door de bank genomen best duur als ik de prijzen vergelijk met Kuipers of MTE.

Gr, Ben.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: TB1990 op zondag 09 juni 2019, 13:11:31
Er zijn meerdere problemen voor Märklin in Nederland.
Het verkoopnetwerk is de laatste jaren sterk teruggelopen, veel dealers zijn gestopt en er zijn wel een paar nieuwe voor teruggekomen, maar de klanten gaan niet naar de nieuwe dealers toe..

Maar betekent het ook dat de vraag naar NL-modellen daardoor afneemt? Of Jantje nou zijn Nederlandse loc bij A of B haalt, maakt opzich niet zoveel uit.

Ligt B echter in het buitenland, kan het zo zijn dat de markt niet meer wordt vertegenwoordigd, dat er geen producten meer worden uitgebracht en dat daardoor de verkoop afneemt. De vraag blijft echter. Maar ik betwijfel of je theorie klopt. Er zijn genoeg goede Marklin dealers in Nederland.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Dirkkie_84 op zondag 09 juni 2019, 23:23:10
....  kan het zo zijn dat de markt niet meer wordt vertegenwoordigd, dat er geen producten meer worden uitgebracht en dat daardoor de verkoop afneemt. De vraag blijft echter. Maar ik betwijfel of je theorie klopt. Er zijn genoeg goede Marklin dealers in Nederland.

Märklin kijkt gewoon naar de verkoop van een model. Als die fabriek af uitverkocht is dan is het voor het bedrijf goed. Dan zijn "zij" er vanaf. Of ze dan in de winkels blijven liggen is een "bijkomend" probleem. Sinds een jaar of wat heeft Nederland weer een actieve vertegenwoordiger dus daarmee wordt de markt vertegenwoordigd. Winkeliers kunnen actief bij de importeur terecht. Dus als liefhebber kan je naar je favoriete winkel gaan.

Groet Ronald.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Gaat het hier over kopen van modellen in winkels of hoeveel men moet gaan verkopen.
Iets ontgaat mij, of gaat het hier over de Sommerneuheiten.
Ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.

Gr ad
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Sinds wanneer is de 37130 NS 1217 bekend want deze valt me nu pas op andere artikelen had ik al wel gezien?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 @citaat Neuheiten-Prospekt 2019. Off-topic dus....... :D
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Hoog tijd voor een nieuw topic: "De klaagmuur" waar iedereen zijn ongenoegen kwijt kan. Een aantal voorafgaande reacties hebben niets met topic te maken.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ben den Hollander
gast

Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 10 juni 2019, 22:23:40

Gelukkig ben ik niet afhankelijk van Märklin. Artitec, ACME, LS Models, NME, Piko en Roco hebben hartstikke mooie modellen geleverd die heel goed op de NL-baan inzetbaar zijn.


Mooi, klaar Dirkkie. Maar ga nu even ergens anders zeuren.
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Kunnen we gewoon niet even tot tien tellen?  ;)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
 :D ik zit al bij de 1000 B)
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Ojee hier reeds 10000 :? :?
Re: Märklin Sommerneuheiten 2019
Goed,

Er is nu genoeg geklaagd, discussie off topic gevoerd en we gaan het met zijn allen over de Sommerneuheiten hebben.

Vanmorgen vroeg topic op slot gedaan en dit is het resultaat, er is stevig geveegd.

Voor iemand die een bericht mist, het zij zo.

Vr. Gr. namens forumbeheer, moderator Fred.