Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?

Gestart door Hans 2.0 TDI maandag 27 mei 2019, 13:44:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?
Ik ben bezig om mijn baan te automatiseren via ITrain. Heb de IB Basic en de vraag is of ik mijn huidige Viessmann blokseinen (4011) nog kan blijven gebruiken. Zijn simpele seinen met 3 draadjes: Groen, Rood en spanning. Waren aangesloten op Viessmann seinmodules welke werden geschakeld via schakelrails dus modules hebben ook stopfunctie. Modules zijn nu overbodig maar hoe kan ik de genoemde seinen blijven gebruiken? Ze staan er dus puur voor de show maar zou leuk zijn als ze toch van Rood naar Groen gaan (en omgekeerd). Wie weet welke decoder ik zou kunnen gebruiken ? Gr, Hans
Re: Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?
een gewone K84 compatible decoder. Gewoon digitaal schakelkontakt 1 uitgang on/on .Bij M is dat een K84 met op 1 uitgang gewoon gemeenschappelijk midden en dan op de rode rood licht en op de groene uitgang groen licht.Op mijn website staat een gewoon schema van verschillende belgische seinuitvoeringen.
Re: Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?
 @citaat

Ok, bedankt voor het antwoord  :thumbup: :thumbup: Gr, Hans
Re: Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?
Een SDD bijvoorbeeld.

Groetjes.
Re: Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?
Hoi Wim,

Deze dus?    Wissel-/Sein- decoder /
SDD(8) Standaard seindecoder (8-2lichtseinen of 4-3 lichtseinen) NL-Seinbeeld

Gr, Hans
Re: Welke decoder voor Viessmann 4011 seinen?
Citaat van: Hans 2.0 TDI op maandag 27 mei 2019, 13:44:30Ik heb de IB Basic en de vraag is of ik mijn huidige Viessmann blokseinen (4011) nog kan blijven gebruiken.

En worden er al decoders voor b.v. wissels gebruiken. En welke decoders zijn dat dan?

Groetjes.