Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

MS2 niet, Deltacontroller wel

Gestart door Columbus zondag 26 mei 2019, 22:33:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS2 niet, Deltacontroller wel
Beste medespoorders,

Voor de besturing van mijn treinen gebruik ik een MS2, waar een probleem in zit (denk ik):
Enige tijd geleden (± 1 jaar) heb ik een Marklin mP 3000 NS motorpost gekocht (nr 3689) deze is in de winkel getest en werkte, ook thuis heeft hij een proef rondje gereden op een tijdelijk baantje.
Op mijn baan in opbouw kan ik nu een rondje rijden en wil al mijn treinen weer eens laten rijden, bestuurd door de MS2 wat ook lukt, behalve de motorpost. Deze doet helemaal niets. De decoder staat ingesteld op adres 30 en deze ook ingevoerd in de MS2. Een ander adres geprobeerd en ook dat heeft geen effect.
Pak ik een delta controller en stel de motorpost in op adres 78, dan rijd hij wel.

Heeft iemand enig idee waarom dan alleen de Motorpost het niet doet en alle andere treinen vrolijk hun rondje rijden?

Alvast bedankt.

Albert
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
Wat doet ie als je hem op 78 inleest in je ms?
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
En staat het adres in je MS op Motorola old. voor dat adres?
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
-Zijn de rode en de bruine draad goed aangesloten op de baan? (Rood -> B, Bruin-> O)
-Staat het MM2 protocol ingesteld op je MS2?
-Zijn het adres in de lok (waarschijnlijk DIP schakelaar?) en op de MS2 hetzelfde?

Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
Citaat van: Laurent op zondag 26 mei 2019, 23:03:48
Wat doet ie als je hem op 78 inleest in je ms?
helaas ook niets

Citaat van: Flodder450 op zondag 26 mei 2019, 23:45:43
-Zijn de rode en de bruine draad goed aangesloten op de baan? (Rood -> B, Bruin-> O)
-Staat het MM2 protocol ingesteld op je MS2?
-Zijn het adres in de lok (waarschijnlijk DIP schakelaar?) en op de MS2 hetzelfde?

even naar de aansluiting gekeken, rood zat op O en bruin zat op B. nu omgedraaid en de MS laten zoeken. nu heeft hij de motorpost gevonden en hij rijd.
ik wist niet dat dit verschil uitmaakte.

bedankt.

Albert
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
@Columbus, Ik heb ooit een keer eerder van dat probleem gehoord en zelf volgens mij ook een keer gehad, beïnvloed volgens mij alleen Delta Decoders  :P
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
 @citaat En ook o.a. 6080 decoders. Alle decoders die het MM1 format gebruiken hebben last van het verwisselen van de aansluitingen B en O.


Edit: spelling van een woord aangepast
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MS2 niet, Deltacontroller wel
In de gebruiksaanwijzingen van de LDT wissel- en seindecoders komt ook altijd bij het foutzoeken de aanbeveling voor om de aansluitingen eens om te wisselen, het is nu eenmaal zo dat het Motorola digitale signaal niet symmetrisch is.

Groet, Anne W