Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Namen wissels CS3+ wijzigen

Gestart door Neo woensdag 22 mei 2019, 21:06:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Namen wissels CS3+ wijzigen
Lid sinds: 2012

offline
Namen wissels CS3+ wijzigen
Goedenavond allen,

Ik heb op mijn proef- en decodeerbaantje per abuis bij de wissels een verkeerde benaming gezet: B.v. W5 i.p.v. W1.
Eigenlijk staat er bij alle 8 wissels een verkeerde naam. Nou wil ik dat graag veranderen zonder de wissels uit het baanplan te verwijderen.
Gaat dit wel ? Als ik alle wissels verwijder, moet ik mijn hele baanplan opnieuw tekenen en dat wil ik eigenlijk niet.
Ik wil de wissels in de tekening van mijn baanplan houden en de instellingen en benamingen  veranderen.
Wie weet een goede oplossing voor dit probleem ?

Groet,

Gijs


Re: Namen wissels CS3+ wijzigen
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Namen wissels CS3+ wijzigen
Onlangs heb ik zelf nog een aantal wissels nieuwe namen gegeven. Niet alleen nieuwe namen trouwens, bij een paar heb ik ook het type veranderd, van DKW naar gewone linker- of rechterwissel en omgekeerd. Ging probleemloos en ik hoefde niets opnieuw te tekenen. Tot zover het goede nieuws.

Hoe ik dat ook alweer gedaan heb, herinner ik me niet meer precies en ik heb m'n CS 3 niet bij de hand. Het had iets met 'bewerken' te maken, ofwel met de knop met de steeksleutel, en dan bij magneetartikelen de wissel aanklikken die ik wilde veranderen.

Voor de zekerheid kun je eventueel eerst een backup maken van de CS 3. Als je dan per ongeluk iets verkeerd doet, kun je het weer terugzetten.
Re: Namen wissels CS3+ wijzigen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Namen wissels CS3+ wijzigen
Dit zou in de schermen voor "artikel bewerken" moeten kunnen. Echter accepteert het systeem geen (tijdelijke) dubbele wisselnummers.
Een wissel moet altijd een uniek nummer hebben.
Bijv. W01 kun je niet wijzigen in W05 als er al een W05 is, wel in W-05.

In dit scherm kun je ook het feitelijke adres of type zonodig aanpassen.

John
Re: Namen wissels CS3+ wijzigen
Lid sinds: 2012

offline
Re: Namen wissels CS3+ wijzigen
Hoi Rob en John, ik ga dit proberen dank jullie wel voor de tips !

Groet,

Gijs