Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

!!Roco is(niet?)geniaal!!

Gestart door joostboudewijns zondag 20 januari 2008, 00:23:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
!!Roco is(niet?)geniaal!!
joostboudewijns
gast

!!Roco is(niet?)geniaal!!
Sinds Roco is overgenomen gaat het naar mijn idee zoiezo stukken beter.
maar ik was even aan het rondsnuffelen en ik kwam hier uit.
modellen afbetalen speciaal voor de kinderen.
je kan dus je roco locs of sets per maand betalen met je zakgeld.
neem maar gewoon eens een kijkje welke modellen je al op afbetaling kan kopen.

   
NEU! Raten statt warten. Die neuen Roco-Taschengeld-Tarife.


Kaufen Sie sich Ihre neuen Roco-Modelle und zahlen Sie in komfortablen monatlichen Raten, einfach so vom Taschengeld. Mit Laufzeiten zwischen 6 und 72 Monaten* oder zu attraktiven, von Ihnen selbst festgelegten Monatsraten. So wie Sie es wünschen, damit keine Wünsche mehr offen bleiben.

Und so funktionieren die Roco-Taschengeldtarife:
Sie wählen sich Ihre Roco-Wunschmodelle aus und beantragen über Ihren Roco-Fachhändler die Taschengeld-Finanzierung. Das geht ganz einfach und auch ganz schnell. Über das Internet stellt Ihr Händler in Ihrem Beisein den Finanzierungsantrag und bekommt in der Regel innerhalb weniger Minuten die Finanzierungszusage. Voraussetzung ist neben einer positiven Bonitätsprüfung nur eine gültige EC- oder Kreditkarte und ein gültiger Personalausweis. Der Händler lässt sich dann nur noch den Finanzierungsvertrag von Ihnen unterschreiben und Sie können sofort die neuen Roco-Modelle mit nach Hause nehmen. Die fälligen Raten werden für Sie bequem von ihrem Konto abgebucht.

Selbstverstädlich haben Sie auch bei einem Finanzierungskauf die volle Gewährleistung und ein Widerrufsrecht.

* in Österreich aufgrund gesetzlicher Bestimmungen max. Laufzeit 60 Monate
bei einer Anzahlung von 20 % des Kaufpreises, außerdem fallen in Österreich
0,8 % Rechtsgeschäftsgebühr an.
bron

groeten joost

:?: :?: :?: :?:
Re: !!Roco is geniaal!!
Lid sinds: 2007

offline
Re: !!Roco is geniaal!!
Pracht idee, jammer genoeg ben ik al te oud :p
Re: !!Roco is geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is geniaal!!
Citaat van: Artologic op zondag 20 januari 2008, 00:29:12
Pracht idee, jammer genoeg ben ik al te oud :p
jij mag ook wel hoor :D
we wachten alleen nog op de AC modellen.
Re: !!Roco is geniaal!!
sbbmarklin
gast

Re: !!Roco is geniaal!!
Ik vind het een heel ziek systeem. Zo leer en stimuleer je nooit mensen ( jongeren) te sparen. Er zijn al genoeg mensen die aan de rand van afgrond leven door financieringen en leningen. Iets wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

Gr Arnout.
Re: !!Roco is geniaal!!
De jeugd nu al leren te lenen en in de schulden te gooien vind ik niet zo'n goed idee.
Re: !!Roco is geniaal!!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: !!Roco is geniaal!!
Citaat van: rloop op zondag 20 januari 2008, 00:46:58
De jeugd nu al leren te lenen en in de schulden te gooien vind ik niet zo'n goed idee.
Helemaal mee eens!

Gr. Fred.
Re: !!Roco is geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is geniaal!!
Citaat van: rloop op zondag 20 januari 2008, 00:46:58
De jeugd nu al leren te lenen en in de schulden te gooien vind ik niet zo'n goed idee.
ja daar heb je wel gelijk in maar voor veel jongeren is het een ideaale oplossing denk ik dan hoeven ze niet in 1 keer een gigantisch bedrag neer te leggen.
Re: !!Roco is geniaal!!
Belachelijk treinen kopen op afbetalingen. Hoe diep kan je zaken.

Re: !!Roco is geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is geniaal!!
Citaat van: Davy op zondag 20 januari 2008, 17:08:56
Belachelijk treinen kopen op afbetalingen. Hoe diep kan je zaken.


hoezo voor veel jongeren is het een goede oplossing.
Re: !!Roco is geniaal!!
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: !!Roco is geniaal!!
Hola
Op zich aardig bedacht, maar de effectieve jaarrente van 9.9% hakt er aardig in hoor!  Je betaalt voor die 01 op de Roco site ruim 50 (!) euro meer dan wanneer je haar meteen zou betalen. Kan je nog beter naar lenen.nl.
Niet dat ik dat zou aanmoedigen, maar toch....
Hasta la Pasta
Fred
Re: !!Roco is geniaal!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: !!Roco is geniaal!!
Hallo,

Lenen voor een hobby :shock: Het moet niet gekker worden.

Ik weet overigens niet hoeveel zakgeld een jeugdige ongeveer krijgt, maar een bedrag elke maand tussen de 10 en 15 euro af te moeten dragen voor je hobby alleen al lijkt me wat aan de forse kant. En dat soms jaren lang!!

Grappig detail vind ik wel de foto die is geplaatst van de jeugdigen :D

Groetjes

willie
Re: !!Roco is geniaal!!
Lid sinds: 2007

offline
Re: !!Roco is geniaal!!
Hey,
Als de rente meerrekend betaal je de spullen meestal drie keer of meer.
Nooit doen dus......!!
Lekker sparen met een hoge rente, op dit moment 4,5%, is de beste keus.
Vertel ik mijn kinderen al jaren.
Re: !!Roco is geniaal!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: !!Roco is geniaal!!
Ik kan hier maar een ding op zeggen.
Een hobby op afbetaling is geen hobby meer.
Voor mijn part gaat Roco hier de verkeerde weg op.
Ludwig
Re: !!Roco is geniaal!!
Citaat van: rloop op zondag 20 januari 2008, 00:46:58
De jeugd nu al leren te lenen en in de schulden te gooien vind ik niet zo'n goed idee.
ai ik ben betrapt!!! alleen heb ik geleend van mijn ouders (maar ook bijna ?250!!!!)
Re: !!Roco is geniaal!!
Lid sinds: 2006

offline
Re: !!Roco is geniaal!!
Citaat van: rloop op zondag 20 januari 2008, 00:46:58
De jeugd nu al leren te lenen en in de schulden te gooien vind ik niet zo'n goed idee.

Je slaat de spijker op zijn kop... je kan ze beter leren sparen voor iets. Ik vind dit echt een slecht idee van Roco.
Re: !!Roco is geniaal!!
Het zal voor Roco niet mogelijk zijn om aan minderjarigen op afbetaling te verkopen :| Er zal mijns inziens altijd een volwassene voor moeten tekenen. Volgens mij zet het woord "zakgeld" ons een beetje op het verkeerde been en is de doelgroep niet specifiek de jongelui 8) Kopen op afbetaling kan tegenwoordig zo'n beetje overal, het ligt dus in de lijn der verwachting dat dit ook eens bij de modeltreinen binnenkomt :idea:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: !!Roco is geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is geniaal!!
Citaat van: wakkie op zondag 20 januari 2008, 18:40:05

Grappig detail vind ik wel de foto die is geplaatst van de jeugdigen :D

Groetjes

willie

ik ben zelf ook geen voorstander hiervan maar vond het wel een opmerkelijke ontwikkeling bij roco.(hiep diep kun je gaan :?)
Re: !!Roco is geniaal!!
Bij een grote keten hier in Nederland kon je je treinen leasen...
Totzover ik zie bij Roco kan het alleen in Oostenrijk.

Mvgr,
Re: !!Roco is geniaal!!
Dit is echt een manier om jezelf helemaal financieel aan de grond te krijgen.

Ik vind Roco dus NIET geniaal.


Hoeveel mensen zitten er financieel al niet in de problemen door spullen te kopen op afbetaling bij diverse winkels zoals wehkamp etc of zon super handig primeline pasje hebben met een lekker laag rente percentage van 10% Ik zeg altijd koop niet als je geen geld hebt spaar ervoor zo moeilijk als het ook is bij mij lukt dat ook niet altijd even goed maar toch geeft veel meer voldoening als je hetgeen gekocht hebt wat je graag wilde hebben dan 3 jaar later denken yes eindelijk mijn modelletje afbetaald.



Bas.
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
maar ik herinner me ook een nederlandse treinen keten die locs least....
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Hallo Allemaal,

Deze manier van verkopen is in Nederland al heel lang een gebruikt middel. Niet dat ik er nu direct een groot voorstander van ben maar voor sommige mensen kan het een mogelijkheid zijn.
Er zijn zat mensen die er wel zorgvuldig mee omgaan, en niet in de problemen geraken.
Of je een probleem krijgt door niet af te betalen ligt ook wel een beetje aan je zelf natuurlijk.
Ga je er zorgvuldig mee om en ben je bereidt meer te betalen voor je aanschaf dan kies je er zelf voor!!

Gr. Bert
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: baureihe 103 op maandag 21 januari 2008, 23:18:37
Hallo Allemaal,

Deze manier van verkopen is in Nederland al heel lang een gebruikt middel. Niet dat ik er nu direct een groot voorstander van ben maar voor sommige mensen kan het een mogelijkheid zijn.
Er zijn zat mensen die er wel zorgvuldig mee omgaan, en niet in de problemen geraken.
Of je een probleem krijgt door niet af te betalen ligt ook wel een beetje aan je zelf natuurlijk.
Ga je er zorgvuldig mee om en ben je bereidt meer te betalen voor je aanschaf dan kies je er zelf voor!!

Gr. Bert
GO BERT GO GO GO!!
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: joostboudewijns op maandag 21 januari 2008, 23:19:48
Citaat van: baureihe 103 op maandag 21 januari 2008, 23:18:37
Hallo Allemaal,

Deze manier van verkopen is in Nederland al heel lang een gebruikt middel. Niet dat ik er nu direct een groot voorstander van ben maar voor sommige mensen kan het een mogelijkheid zijn.
Er zijn zat mensen die er wel zorgvuldig mee omgaan, en niet in de problemen geraken.
Of je een probleem krijgt door niet af te betalen ligt ook wel een beetje aan je zelf natuurlijk.
Ga je er zorgvuldig mee om en ben je bereidt meer te betalen voor je aanschaf dan kies je er zelf voor!!

Gr. Bert
GO BERT GO GO GO!!

Dank je :wink:

Gr. Bert
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
ik spaar voor mijn spullen en de ene keer heb en kan ik meer dan de andere keer maar dat is het mooie van de hobby
nu baal ik dat ik vorige maand geen geld had voor de rolbrug want nu heb ik het geld maar geen rolbrug  :D :D
dat maakt de hobby erg interessant en leuk om te gaan zoeken naar spullen die je graag wil hebben
als je een loc op afbetaling gaat doen dan hoefd je niet meer naar de leuke beurzen en ga je misschien wel te veel kopen zodat je een giga schuld hebt
nou ik blijf wel gewoon sparen dan wacht ik wel wat langer op mijn spullen
groet robert
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
ook al zou ik zelf niet lenen voor de hobby, bedenk toch eens volgende:

ikzelf biedt leningen ook aan in onze winkel, mijn markt (tuning) is hoofdzakelijk ook een jongeren markt... als firma (en dit kan je vergelijken met roco) ben ik geen sociale instelling die het welles en  nietes van men klanten moet bepalen... men verantwoordelijkheid is de omzetten halen en dus zoveel mogelijk verkopen, geloof me vrij, het kopen op afbetaling is een succes. of ik er van wakker lig dat dan sommige klanten zich in schulden zetten: neen. ik denk dat klanten oud en volwassen genoeg moeten zijn om te bepalen of ze een lening aankunnen en in dit geval, bij kinderen, moet een ouder er toch steeds mee voor tekenen, dus ligt eigenlijk de verantwoordelijkheid bij hen...

over dat gelul van sparen hier in de vorige postjes stel ik ook even mijn bedenking:
misschien kunnen nederlanders dat nog, maar hier in belgië is dat wat anders...
toen ik 14-16 jaar was, konnen we als jeugd nog aardig sparen, maar tegenwoordig wil de jeugd een gsm, internet, laptop, digitale tv, gemotoriseerd vervoer (dure benzine), dure kleren om erbij te horen, de juiste schoenen ook natuurlijk, uitgaan naar disco (wij gingen naar de fuif om de hoek en hadden met 100 oude belgische franken genoeg om lazarus naar huis te gaan), snowboarden, playstation en verwanten,....

dus stel ik me de vraag, hoe kan de jeugd nog sparen???
10 euro opzij zetten elke maand is niet sparen hé mensen, dat is onnodig geld opzij zetten dat je beter nu kan spenderen in mijn ogen... stel je bent 18 jaar, net beginnen werken en je woont nog thuis (je moet wel zelf je kosten betalen), probeer maar eens 500 euro elke maand te sparen, man, je moet véééél laten... (laat staan degene die alleen gaan wonen)
sparen kan je volgens mij pas terug doen als de kinderen het huis uit zijn, het huis afbetaald is... dan ben je ouder, heb je een goed loon en kan je sparen...

zolang het leven duurder wordt en mensen willen blijven hebben waar ze altijd aan gewoon geweest zijn, zullen deze kredietformules een succes zijn en blijven, desondanks de voor- en tegenstanders...
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Hai allen,

Als ik alles zo eens lees in deze topic en uit het oogpunt van Stanny, kan ik zijn standpunt begrijpen dan een ieder verantwoordelijk is voor eigen acties, beslissingen en uitgaven en dat je niet de missere van iedreen op je eigen schouders kunt leggen.


Zelf ben ik ook van mening dat het lenen aan of door jongeren onder de 18 jaar niet toegestaan zou mogen worden.
Bekijk ik mijn eigen jeugd (ik ben AL 36) dan zie ik dat de verleiding van de mooie bling bling dingen welke door jan en alleman worden aangeboden tegenwoordig veel groter is dan "vroeger".
Mijn eigen kinderen zou ik het dan ook nooit toestaan en ik ga met anderen mee dat er eerst maar voor gespaart moet worden. Geld dat er niet is kun je ook niet uitgeven is mijn mening.
Dat er gesproken word over andere financieringen zie ik er wel het nut van in om kapotte dingen te vervangen zoals witgoed/auto's ed.

Een hobby is in mijn ogen niet bedoeld om in de schulden te raken, maar om je schaarse vrijetijd te vullen met veel bouw en speel plezier. Ik ga daarom mee in de mening dat Roco niet goed bezig is.

Nogmaals, mijn bescheiden mening.


Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Afbetaling doe ik niet aan...
Je kan iets betalen of niet....

Zo makkelijk is het.

Gr
Arjan
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Ik vind dit absurd, en meer wil er niet over kwijt.

Theo
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Het is zo iets van: Alles voor onze (Roco's) omzet.
Neem aan dat er wel een handtekening van de ouders verlangd wordt; die zijn tenslotte toch aansprakelijk.
Totaltrain heeft trouwens ook Loclease dat is ongeveer vergelijkbaar maar daar zul je als jeugdige niet gebruik van kunnen maken.
Beter is zelf sparen, of leen het dan desnoods van je ouders want die rekenen geen woekerrente.

Waarom je als volwassene geen loc op afbetaling zou mogen kopen snap ik niet tenslotte moet iedereen dat zelf weten. Zeker als je de spoor 1 E03 met bijbehorende rijtuigen wil aanschaffen ben je al aardig wat kwijt in één keer.
Maarre ik ben het niet van plan trouwens :D
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
even voor de duidelijkheid het is niet speciaal voor kinderen bedoeld ofzo.
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: Arjan op zaterdag 23 februari 2008, 11:52:57
Afbetaling doe ik niet aan...
Je kan iets betalen of niet....

Zo makkelijk is het.

Gr
Arjan

Dit moeten ze in politiek den Haag ook eens tussen hun oren krijgen. Zo is het wel, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven!

Ik ben dus aan het sparen voor de koploper, in mijn geval geen geld uitgeven aan iets wat niet voor de baan nodig is en dan zien of de koploper er komt.


Gr. Fred.
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Ik kan je gelijk geven...
maar ik kan je ook geen gelijk geven.

Als een persoon een kind heeft en een klein inkomen en dat kind gaat op gwp,dan zal je het best wel afbetalen in stukjes.

dit is vergelijkbaar met het idee van roco: De schoolreis is dan het modelspoorpakket. Je moet ze inderdaad laten sparen,maar als ze schulden hebben en leningen moeten afbetalen moeten ze dat ook kunnen.

Roco is MISSCHIENgeniaal



Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: Marklindak op zaterdag 23 februari 2008, 17:29:22
Citaat van: Arjan op zaterdag 23 februari 2008, 11:52:57
Afbetaling doe ik niet aan...
Je kan iets betalen of niet....

Zo makkelijk is het.

Gr
Arjan

Dit moeten ze in politiek den Haag ook eens tussen hun oren krijgen. Zo is het wel, je kunt je geld maar 1 keer uitgeven!

Ik ben dus aan het sparen voor de koploper, in mijn geval geen geld uitgeven aan iets wat niet voor de baan nodig is en dan zien of de koploper er komt.


Gr. Fred.

Ben je nog altijd zelf bij of je wel of niet leent of koopt op afbetaling. Voor 18- is dat natuurlijk anders en is het ook strikt wettelijk geregeld.
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: joostboudewijns op zaterdag 23 februari 2008, 16:46:52
even voor de duidelijkheid het is niet speciaal voor kinderen bedoeld ofzo.

Als we praten over Taschengeld is de letterlijke vertaling zakgeld; en ook de rest van de tekst is op jeugdigen gericht.
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: Baanloos op zaterdag 23 februari 2008, 19:58:34
Citaat van: joostboudewijns op zaterdag 23 februari 2008, 16:46:52
even voor de duidelijkheid het is niet speciaal voor kinderen bedoeld ofzo.

Als we praten over Taschengeld is de letterlijke vertaling zakgeld; en ook de rest van de tekst is op jeugdigen gericht.

Heren heren ook oudere jongeren krijgen zakgeld. Te weinig maar toch genoeg voor de hobby.
Als eerder gezegd lenen voor een hobby zou ik echt nooit doen. Dit omdat je dan je geld beter kan besteden
een hobby is geen uiterste noodzaak. Lenen gaat tegenwoordig veel te makklijk en daardoor komen er veel mensen door in de problemen. Het voorstel aan kinderen vind ik daardoor op z'n zachts gezegd onfatsoenlijk
Met name kinderen hebben nog geen besef van geld en wat je er mee kan/moet doen. Deze doelgroep is nog veel te veel te beinvloeden en dat is niet goed.

Gr. Bert

Maar ja zoals ik eerder schreef je moet het natuurlijk zelf weten. :?
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
het komt op mij over als een laatste stro-halm.......

Willem-Jan
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Net de advertentie bekeken; dat zijn geen jeugdigen. :D
Houden iedere maand hun hand op bij een kenau van een vrouw?? :)

Rest nog de vraag: waarom zou Roco dit niet mogen doen?
Bij Wehkamp kan het ook... en zo ook bij Totaltrain.
Of je het wil is een andere vraag. En of het verstandig is.... je betaalt veel meer.
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: Baanloos op zondag 24 februari 2008, 19:23:59
Net de advertentie bekeken; dat zijn geen jeugdigen. :D
Houden iedere maand hun hand op bij een kenau van een vrouw?? :)

Rest nog de vraag: waarom zou Roco dit niet mogen doen?
Bij Wehkamp kan het ook... en zo ook bij Totaltrain.
Of je het wil is een andere vraag. En of het verstandig is.... je betaalt veel meer.
ben ik het mee eens totaltrain heeft het allang en dat is wel allemaal oké maar bij roco niet :?
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Sorry Joost; principieele vraag dan: waarom bij Roco niet?
Buiten de andere opmerkingen om dus!
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
joostboudewijns
gast

Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Citaat van: Baanloos op zondag 24 februari 2008, 19:29:51
Sorry Joost; principieele vraag dan: waarom bij Roco niet?
Buiten de andere opmerkingen om dus!
ik vind het geen slecht idee!
maar veel mensen die ik hier hoor wel.
maar totaltrain vinden ze wel oké
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Nogmaals,

Een ieder is vrij om dit zelf te bepalen om dit wel of niet te doen.
Maar aangezien je toch meer betaald voor een product zou ik het niet doen, maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening ;).
Ik denk dat je dan beter wat geld van je ouder kan lenen als je een keertje iets wil kopen, dat is altijd nog beter dan lenen via Roco denk ik ;).
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
ik leen altijd bij mijn vrouw
nu was het op zei ze vandaag  :mrgreen: :mrgreen:
groet robert
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Robert, dus jouw "bank" was gesloten? :mrgreen:
Trouwens hoeveel "rente"vraagt ze??
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
moet altijd alles terug betalen maar heel soms mag ik ook een keer naar beneden afronden
voorlopig is het wachten tot de bank weer open gaat sowieso met mijn IRM
maar de rolbrug zal nog wel even duren denk ik helaas  :D :D :D
groet robert
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Ik ben wel Leen, maar niet van Frisia  :lol:

Lenen is nooit zo'n goed idee, tenzij het voor bv. je huis is. Sparen is leren. Ook leren dat iets waarde heeft en dat je het niet instant uit de muur of van de toonbank haalt. Toen ik jaren geleden na een week bollen rapen zoveel geld had dat ik wel een hele locomotief kon kopen, had deze ploseling veel meer waarde voor me, want ik keek niet alleen tegen een locje aan, maar ook tegen een week (hard) werken.

Kortom, voor wat mijn mening waard is, ik vind het geen knaller, dit idee.

Groet,
LEENdert
Re: !!Roco is(niet?)geniaal!!
Helemaal mee eens Leen.

groetjes
Theo