Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Baanbouw Rehausen

Gestart door Lobomotion69 donderdag 23 mei 2019, 03:52:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Haha, nou dat hoeft niet hoor. De airco staat hier momenteel nog nauwelijks aan. Zolang ik nog bezig ben om de tracées te maken moet er veel gezaagd worden en dat doe ik buiten. Dan is het niet gunstig om steeds de deur open te doen en van de kou in de warmte te lopen. Ben net van mijn verkoudheid af. Ook is het niet efficient voor de airco, dus die staat voorlopig nog uit. En de deuren staan gewoon open, dat werkt wel zo gemakkelijk. De pad lom doet nu zijn werk.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Pad lom ???
Heb zitten goegelen en vertalen, maar vind niks, Henk  :?
Dus; wasda ?

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Haha, nee dat zal wel niet. Dan moet je Thaise karakters (letters) gebruiken om het te vinden. Maar die kan ik ook niet uit elkaar houden.  ;)

Letterlijk vertaald betekent het gebakken lucht. Net als pad Thai (gebakken noedels) en kao pad (gebakken rijst). Ermee bedoelt wordt een fan. En een fan is of een ventilator of een voorstander van iets of iemand. Op dit forum zitten bijvoorbeeld veel Märklin fans. Allemaal gebakken lucht dus.  :D :D :D
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Komende dagen zal er weinig aan de baan gebeuren. Morgen is het fourageer dag, boodschappen doen dus en overmorgen weer naar het ziekenhuis voor bloedsuikercontrole. Als dat allemaal weer achter de rug is kunnen we weer een beetje verder. Een beetje ja.

Het tracé voor het SS2 lokaalbaan is nu gereed en de rails kunnen er op maar die heb ik nog niet allemaal. Het hart van dit station wordt gevormd door een 24630 en die moet hier nog arriveren. Zal circa een week duren. Ondertussen dus maar wat andere dingen gaan doen. Bijvoorbeeld de uiterst rechterhoek (of is het linker?) van moduul1 afwerken. Want daar kom ik straks absoluut niet meer bij.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2020

Gelukkig komt de stoom uit de DR 18 201 (NVBS 60)

offline
Re: Baanbouw Rehausen
JA ik ken dat probleem - zit ook op mijn bestelling te wachten om het schaduwstation proef te leggen.
Sterkte bij de dokter
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Bedankt Kaj,
Het is weer succesvol verlopen. Heb deze keer een iets andere benadering gekozen. In plaats van braaf van acht tot laat in de dag te gaan zitten wachten heb ik mij vandaag aangemeld en de bloedmonsters laten nemen. Toen ben ik wat anders gaan doen. Had nog wat bezigheden in de stad, daarna terug naar het ziekenhuis. Waren ze net met de middagpauze bezig dus ik vraag hoe laat ik ongeveer aan de beurt ben. Om één uur is de pauze voorbij, ja dat weet ik maar dat vroeg ik niet. Verder was er geen woord uit te krijgen, dus ik weer weg. Om half drie kom ik weer terug en toen was de dokter al weg, Schlapphund. Maar het recept voor de insuline lag klaar en de assistente vertelde mij de gegevens. Dat vond ik prima. Moet nu uit gaan kijken dat de suikerspiegel niet onder de minimumwaarde gaat komen. Zit er nog maar net boven. Dus dat is prima.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ik kan mijn suikerspiegel gelukkig door met vaste regelmaat verstandig eten/drinken en pillen stabiel houden, Henk.
Maar het blijft toch altijd spannend en op een hypo of hyper zit niemand te wachten.
Gelukkig gaat het hier met de controle een stuk makkelijker dan bij jou !

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Oei zo te lezen zitten hier nog diabetici leuk dan ben ik niet de enige hier. 1 waarschuwing die men mij niet vertelde, houd je suiker goed onder controle jongens. En opletten voor jullie nieren ik ben namelijk sedert eind mei 2018 ook nog dialyse patiënt geworden dan staat je leven helemaal in het teken van de nierdialyse. Vraag raad aan je dokter om dat te vermijden.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ja Johnny, je bent helaas niet de enige diabeet in dit forum. Ik ook. Gelukkig geen last van mijn nieren maar wel van een hoge bloeddruk. En daar heb ik erg veel last van zodra de buitentemperatuur hoog is, zoals afgelopen tijd. Rustig blijven en het hoofd dan maar koel houden...
Re: Baanbouw Rehausen
Oei dat is minder leuk, gelukkig word mijn bloeddruk tijdens de dialyse elke 30 minuten gemeten en blijft die onder controle ook na de dialyse.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ja jongens die suiker die wil wat. Gelukkig heb ik niet zo heel veel last van bijverschijnselen en dat wil ik graag zo houden. Dus oppassen geblazen met wat je eet en drinkt. De Thaise keuken kent heel veel heel erg lekkere gerechten maar bijna overal flikkeren ze een behoorlijke hoeveelheid suiker in. Daar pas ik dus voor op dat ze dat bij mij niet doen. Eventueel zeg ik het ook wanneer ik in een restaurant ben. Geen peper en geen suiker. Het aantal suikerpatienten hier loopt echt de spuigaten uit. Mijn overleden schoonmoeder had het ook en die hebben ze beide voeten moeten amputeren. Opgevreten door de suiker. Dat was voor mij een echte wake-up call.

Vandaag koningsdag hier te lande. Uncle Ben is jarig! Nou heb ik totaal niets met die man, vind het echt een vreemde vogel. Maar goed, daardoor alles gesloten hier dus heb ik mijn dag weer goed kunnen besteden. Veel draadjes gesoldeerd en aangesloten op de digital modules, terugmelders en functiedecoders. De noordelijke kant van het SS2 is nu bijna klaar. Daar moeten alleen de rijspanningsdraden nog aangesloten worden. En natuurlijk de ontbrekende wissel. Die laat overigens op zich wachten, er is nog niks verzonden. Verder liggen alle railsen op hun plek, nog los want eerst moet dat vermaledijde wissel er tussen. Zie de foto's.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Lekker bezig én heel circulair met het hergebruik van veel materialen :thumbup:!
Nou zit jij op koningsdag lekker in je mancave draadjes te solderen, maar wat ik me afvraag, zijn er meer van dat soort modeltreinhobbyisten in Thailand? En kennnen ze daar nog iets als modeltreinwinkels daar?
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ja, die zijn er meer in Thailand. De meeste daarvan (veruit) zijn expats van buiten Thailand. Ik ken geen enkele Thai die iets met modeltreinen heeft. Ze hebben ook nauwelijks echte treinen, die paar smalspoorlijntjes die hier lopen kun je niet serieus nemen. Dus zo erg vreemd is dat ook niet.
In Bangkok zijn enkele modelspoor winkels. Het aantal groeit langzaam. Maar buiten Bangkok helemaal niets. Een paar ben ik geweest en het aanbod is niet veel soeps wat betreft 3-rail AC (Märklin dus). Wel erg duur. Schijnbaar is er een officiële Märklin store maar op het aangegeven adres kon ik alleen maar een woonhuis vinden, geen winkel. Nu is adressen vinden in Thailand een probleem op zich, maar goed voor een bedrijf zou je toch verwachten dat ze klanten willen trekken

Wat mij wel op viel in de winkels is dat spoor 1 en 0 goed vertegenwoordigd zijn, H0 alleen in 2- rail DC, terwijl N en Z nauwelijks te vinden zijn. Om over TT verder maar te zwijgen, non existing zogezegd. En het Engelse 00 is ook niet te vinden terwijl hier toch heel veel Engelse expats zitten.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 28 juli 2022, 15:20:42
In Bangkok zijn enkele modelspoor winkels. Het aantal groeit langzaam.
Goed om te horen, hier gebeurt helaas het tegenovergestelde :-(.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanbouw Rehausen
hey Henk,


op jouw laatste foto links, is dat een zelfbouw 3-rail?


mvg,
Michel
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Inderdaad. Dat is Peco SL-100 met PL-17 (niet meer in productie) voor de puco's.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Nog even snel een kleine update. De meeste melddraden en wisselmotoren zijn nu aangesloten. Dat ziet er onder de baan een stuk opgeruimder uit. Alleen de aansluitingen voor het ontbrekende wissel en de daarom heen liggende delen moeten nog gedaan worden. Ook de rijspanningsdraden zijn nog niet aan de verdeel blokken gesoldeerd. Die zie je nu nog hangen. Dat is de volgende stap om die ook aan te sluiten. Dan kan er in principe getest worden.

Ja, in principe. Weet niet of dat nu altijd alleen bij mij moet gebeuren maar er werkt weer niks mee. Vorige week een partij ontbrekende C-rails besteld. Volgens de leverancier op de 24ste op de post gedaan. Volgens de post op de 28ste geaccepteerd en sindsdien is er ook nog totaal geen voortgang te bespeuren. Lijkt ThaiPost wel, ook zo traag. Het pakketje wat ik zelf vorige week heb verstuurd, ook zo iets vreemds. Volgens track&trace final delivery op de 27ste bij ZOLL. Dat is de Duitse douane! Daar moet het door ja, maar niet afgeleverd! Mag ik weer uitzoeken wat daar aan de hand is.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

Jammer dat de post zo onbetrouwbaar is. Ik lees ook bij al die pakketbezorgers disclaimers dat ze door drukte en personeelstekort (te) laat leveren.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Pakketbezorgers, ja daar kan ik mij wat bij voorstellen. Dat zijn vaak ZZP'ers die voor een schijntje en een habbekrats die pakketten moeten bezorgen met eigen vervoer. Werkdagen van 10 uur maken en dan nog net boven het minimumloon verdienen.

Dit gaat om een pakket wat bij het postkantoor is afgegeven. Dan hoeven die holaas (vaste logistieke medewerkers) alleen maar de gegevens in het logistiek systeem te scannen. En dat duurt dan 4 dagen!
Afgelopen vrijdag is er ook een Fedex pakket voor mij verzonden. Dat is nu al in het vliegtuig naar Thailand, dat is andere koek. En kost niet eens veel meer.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Enige tijd terug vroeg iemand of er dan tzt ook foto's getoont worden van de terrasdeuren die ik ga/ging maken.
De laatste drie dagen uitsluitend daarmee bezig geweest en het frame voor deze terrasdeuren is nu af. Totale breedte ca. 6 meter, deuropening 3,81 meter bij een hoogte van circa 2,2 meter. Bovenlichten zijn 43cm hoog. Het was een heleboel meten, passen, klooien, monteren, uiteen nemen en weer monteren. Niets in deze constructie is uit het boekje, nou ja zo goed als dan toch. Maar het resultaat is een stevig en stijf frame wat tegen een stootje kan. En dat was precies de bedoeling.
Nu de beplating eromheen aanbrengen en dan de ruitjes bovenin. Als laatste dan de deuren inhangen. daarna kan de oude (tijdelijke) troep die er nu nog tegenaan zit weg. Alles bij elkaar zal dat nog wel een aantal weken gaan duren want ik heb ook nog andere dingen te doen, oa een baan bouwen.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Nou nog even een update over de pakketten soap.

Na een volle week hebben die goochemepiegers van PostNL kans gezien het pakket op een vliegtuig richting Bangkok te frotten. dat is dus onderweg. Waarschijnlijk zelfs al aangekomen ook, maar dat weet alleen de Thaise douane. Voltijds ambtenaren van het supertype, dus tergend langzaam. En als die horde dan is genomen is het de beurt aan de medewerkers van ThaiPost om dat pakketje schoorvoetend te gaan bezorgen. Al met al zal het over twee tot drie weken hier verwacht worden.

En ook bij Fedex hebben ze zitten slapen. Van Keulen is het naar Oude Meer getransporteerd. Dat is normaal, gebeurt altijd. Van Oude Meer is het op omwegen beland. Eerst naar Charles de Gaulle in Roissy (Parijs) en toen, oh verbazing naar Indianapolis (USA). Van daaruit weer terug naar Oude Meer en dan toch op het goede vliegtuig naar Bangkok. Het zal morgen afgeleverd worden. Wat een avonturen hé.

Als laatste dan het pakket wat ikzelf heb verzonden naar Germanië. Dat is dus inderdaad bij de douane blijven liggen omdat die sufferds van ThaiPost de douaneverklaring niet hadden meegestuurd. Ik heb een kopie van mijn exemplaar, afgestempeld door ThaiPost en wel, ingescand en daar naartoe gestuurd. Nu is het dan toch op de plaats van bestemming aangekomen. Oef, wat een opluchting.
Re: Baanbouw Rehausen
ACTS.zuid
gast

Re: Baanbouw Rehausen
Ik zou me er niet zo druk om maken, laat staan die mensen en bedrijven bashen. Wij zijn bijna even oud, het zal me toch werkelijk een rotzorg zijn wanneer m'n pakketjes aankomen en al helemaal als ik in Thailand zou wonen waar alles ook nog eens traditioneel in een lagere versnelling gaat.  :)
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat @citaat Die van die gevraagde foto's was ik dus, Henk  :P
Bedankt voor het plaatsen  :thumbup:
En maar goed, dat het internet niet de wegen van de fysieke post bewandelt  :D

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat @citaat
Ben, ik maak me er echt niet druk om hoor, kijk wel uit. Kan er zelfs om lachen. En bashen? Ik noem het gewoon in de zijk zetten. Ze willen professioneel betaald worden, dan moet je ook professioneel werk leveren. Zo niet, zet ik ze in de zijk. Wie kaatst etc.
Fedex heeft tot nog toe prima werk geleverd. Dat het nu een keer fout gaat is niet erg. Vind het wel grappig, heb nu een pakket ontvangen wat een wereldreis heeft gemaakt. "Around the world in (less then) 80 hours."

@citaat
Tony, Graag gedaan hoor. Hou jullie graag op de hoogte. Altijd fijn als een medeforummer er blij van wordt.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Vandaag de eerste testritten gemaakt op de helix. Na veel poetsen reed het prima, wel een half uur lang. En toen ineens niets meer! Trafo overleden!! GGrrr.  :evil:

Vandaag is ook het laatste pakketje met rails gearriveerd. Het schaduwstation 2 is nu eindelijk compleet.
Re: Baanbouw Rehausen
Hoe komt het dat je trafo de geest gaf?
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Meeste modelspoor trafo's zijn wel redelijk beveiligd. Misschien alleen thermische beveiliging die ingrijpt?
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Vanochtend eerst mijn andere trafo maar eens op- en doorgemeten. Dat is een oude blauwe (plastic) Märklin exemplaar. Bij nullast kom ik op 18,8 V op de aux uitgang en hetzelfde bij maximale uitslag van de rijregelaar. De omschakelpuls meet ik op 27,9 Volt. Toen voor alle zekerheid de andere trafo er ook maar bijgepakt en zowaar het ding werkt weer. Dus inderdaad de thermische beveiliging werkt ook. Overigens meet ik daarop exact dezelfde waardes.

Dan blijft de vraag waarom de thermische beveiliging is aangesproken, De trafo werd gisteren tijdens het gebruik niet echt warm. Dan de lok erbij gepakt en getest. Dood!! Decoder overleden. Nu is dit een basis lokje BR89 met een heel simpele decoder die toch al vervangen moest worden. Maar toch, het mag niet gebeuren, normaliter. Ik ben dus bang dat de omschakelpulsen van 27,9 Volt het ding om zeep hebben geholpen.

Iemand suggesties of een andere mening van oorzaak?
Re: Baanbouw Rehausen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanbouw Rehausen
De kans is reëel dat de omschakelpuls deze oude decoder om zeep geholpen heeft.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Oud? Het ding is splinternieuw!!
Re: Baanbouw Rehausen
ACTS.zuid
gast

Re: Baanbouw Rehausen
Een eerdere uitspraak van mij op dit forum ruim 7 jaar geleden, ter voorkoming van kapotte decoders:

Analoog rijders doen er het beste aan maar één kant uit te rijden. Analoog heeft al zo veel beperkingen en deze kan er best wel bij.

Gr, Ben.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Een hele wijze uitspraak Ben. Maar helaas is mijn baantje momenteel een pendelstuk zonder rondrij mogelijkheid. Dus dat zou betekenen dat ik iedere keer de lok om moet keren met het handje. Niet echt handig.
Hier heeft de firma de plank weer eens volledig misgeslagen.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 12 augustus 2022, 15:54:39
Een eerdere uitspraak van mij op dit forum ruim 7 jaar geleden, ter voorkoming van kapotte decoders:

Analoog rijders doen er het beste aan maar één kant uit te rijden. Analoog heeft al zo veel beperkingen en deze kan er best wel bij.

Was de azijn toen in de aanbieding?  ;)

Groeten,

Erik.
Re: Baanbouw Rehausen
ACTS.zuid
gast

Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat Inderdaad, da's uit de tijd dat je een pleurishekel aan me begon te krijgen......  :P
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Volgens het manual van deze lok:

Das Modell darf nur mit einem dafür bestimmten Betriebssystem (Märklin Wechselstrom, Märklin Delta,
Märklin Digital oder DCC) eingesetzt werden.
• Das Spielzeug darf nur aus einer Leistungsquelle versorgt
werden (max. 22V).
• Das Spielzeug darf nur mit einem Schaltnetzteil für Spielzeuge benutzt werden.
• Nur Schaltnetzteile und Transformatoren verwenden, die
Ihrer örtlichen Netzspannung entsprechen.
• Für das Spielzeug ist das Schaltnetzteil 66201/66360 oder
der Transformator 66471 geeignet.

Dus volgens de firma Märklin mag de lok (decoder) op wisselstroom (analoog) gebruikt worden en mag er maximaal 22V gebruikt worden en de transformator 66471 (de witte) is hiervoor geeigend. Echter geeft deze transformator tijdens de omschakelpuls een veel hogere spanning af. Oeps foutje, bedankt.

En meer informatie is er niet te vinden, nergens.
Re: Baanbouw Rehausen
ACTS.zuid
gast

Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat En dan roepen dat de firma de plank mis slaat terwijl de handleiding helder is......  :D

Maar het blijft een vermakelijk topic Henk, op naar de volgende uitdaging.  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Baanbouw Rehausen
ACTS.zuid
gast

Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat Hier gaat het ook goed: https://abload.de/img/s1d0znhbesa.jpg
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
5x @citaat

Inderdaad, de handleiding is helder, daarover bestaat geen twijfel. Echter voldoet de geeigende trafo niet aan de specificaties. Dus daar heeft de firma de plank inderdaad misgeslagen.

@citaat @citaat
Interessante testjes Leen, bedankt voor het delen. Nu weten we weer iets meer.

@citaat
Maar Ben dat is toch geen 66741 trafo.  :D
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Verlaagde ingangsspanning ?
Hoe moet ik dat zien ?
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Goed, tussendoor ook weer een hoop aan de baan gewerkt. Nu alle paketten uit NL en D binnen zijn gekomen eerst maar het schaduwstation 2 afgemaakt. Dat is nu dus helemaal compleet en aangesloten. Zie eerste foto.

Ook aan de helix is verder gewerkt en de tweede etage ligt er nu compleet op. Nu alleen de derde etage nog.
Wie ziet het verschil?

Tussendoor, alweer even terug, de deur verlengd zoals ik al tijdens de bouw had aangegeven. Tochtstrip in de deur weggewerkt. Dat sluit mooi af en de beschadigingnen van de hond zijn nauwelijks meer te zien. Moet nu wel goed schoongemaakt worden. De vrouw maar eens lief aankijken. Doe al iedere dag stofzuigen, dat is voor mij al heel wat.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Moest effe naar de vorige pagina voor de helix, maar nu zie ik het verschil goed, Henk  :thumbup:
En al behelst het tochtstripverhaal slechts één plaatje, het is helemaal duidelijk !
Kortom; u ligt nog steeds op de juiste koers en is goed bezig  O:-D

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
En de helix heeft er weer een laagje bij. De eerste testritten zijn gemaakt. Daar heb ik een filmpje van gemaakt, sort of.
https://www.youtube.com/watch?v=azTmPNnyCeU
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanbouw Rehausen
De testritten zien volgens mij goed geslaagd Henk. :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Die loc gaat er goed vandoor 😂 Henk; de rondjes zonder horten of stoten 👌 , testen geslaagd
PS: mooie blinkende vloer heb je ...🤗
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Hoi Henk, eerste testrit is geslaagd! Nu testrijden met een lok en wagon die sneller ontsporen, anders komen die straks niet boven.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Locje had er zin in. Zou ook eens de test doen met een kruipend locje en een paar wagons er achter.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ja Tom, maar dat moet dan toch nog even wachten. Ik heb nu getest met een BR89, een BR74 en deze BR81. Dat gaat allemaal goed. De rest zal moeten wachten tot mijn IB weer terug is. (Heb bericht gehad dat hij gerepareerd is en bijna op de terugweg.) Die loks doen het namelijk alleen op DCC.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
En dan nog even een fotootje van de laatste stand bij de helix. Er moeten nog twee plaatjes hout aan de voorkant bijgezet worden en dan de dubbele erop natuurlijk. Dan is het klaar, kan het foamboard en de rails erop en verder naar het volgende project. Dat wordt de rest van het schaduwstation beneden afmaken. Ben al begonnen met het frame te lassen.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baanbouw Rehausen
hoi,

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 21 augustus 2022, 12:56:09
Ja Tom, maar dat moet dan toch nog even wachten. Ik heb nu getest met een BR89, een BR74 en deze BR81. Dat gaat allemaal goed. De rest zal moeten wachten tot mijn IB weer terug is. (Heb bericht gehad dat hij gerepareerd is en bijna op de terugweg.) Die loks doen het namelijk alleen op DCC.

Wat heeft het kruipen met DCC te maken? Op motorola moet een lokje toch ook wel wat rustiger kunnen rijden? Dat is toch niet alleen voorbehouden aan de DCC-loks? En je zal toch ook nog wel een paar wagonnetjes hebben?
Re: Baanbouw Rehausen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Hopelijk is je IB snel weer terug Henk en kun je gaan testen zoals Tom voorstelde.

Je hebt de vaart er lekker inzitten en het ziet er stevig uit  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman