Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanbouw Rehausen

Gestart door Lobomotion69 donderdag 23 mei 2019, 03:52:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
We zijn energie aan het besparen!                 Alle airco's uit gezet, het is al twee dagen steenkoud (24C) en regen, veel regen. De wereld om mij heen is één grote modderpoel.

Vanmiddag kwam Fedex nog een pakketje brengen, uit Duitsland. Dit was de eerste keer dat ik ons huis adres als bezorgadres heb gebruikt. Dus dan moeten ze eerst bellen om te vragen waar dat dan precies is. Alles haarfijn uitgelegd en routeinstructies gegeven. Een twintigtal minuten later belt hij weer. Hij stond aan het begin van de weg waar wij wonen maar durfde die niet in. Angst er niet meer uit te kunnen komen vanwege de modder. Ben toen dus maar in mijn truckje gestapt om het op te halen. Die tweehonderd meter deren me niet.

Weer een leuke levering mogen ontvangen. De twee laatste 4-assige Umbauwagens van Märklin en het Roco setje ehemalige KBStb lokalbahn rijtuigjes. Verder nog wat Preisertjes en een zooi stroomvoerende koppelingen.

Vandaag de tegelwand in de keuken gevoegd. De keuken is nu zover klaar om de vloertegels er in te leggen. Hoop dat dat snel gaat gebeuren dan kan dat hok alvast ingericht worden. De badkamer wanden beginnen nu ook op te schieten. Kwam er gisteren wel achter dat ik daarvoor tegels te kort heb. Ergens een rekenfout gemaakt. 3m² is niet niks.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Prachtige zending Henk, hier lekker warm, 25c  :D
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Aaha dat is mooi Wim, Die eene graad doet het hem precies.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Mooi spul uit de Heimat, Henk  :P
Hopelijk kunnen ze spoedig (2022) in je treinpaleis rijden  :D

Ik denk dat ze in India jaloers op jullie zullen zijn, daar is het momenteel op sommige plekken 2x zowarm  :-(

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ja India en Pakistan zitten ze er momenteel warmpjes bij. Dergelijk weer hadden wij hier ook, tot zondag. Toen sloeg het ineens om. En die plotselinge verschillen maken het gevoelsmatig nog erger.
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Tony op dinsdag 03 mei 2022, 17:49:19
Ik denk dat ze in India jaloers op jullie zullen zijn, daar is het momenteel op sommige plekken 2x zowarm  :-(
Een troost; dat gebeurt wel vaker daar :)
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Het is hier nog steeds wisselvallig weer. Het eene moment sta je je kapot te zweten en het volgende moment is er geen zon te zien en valt er weer een bui. Dat zijn wel de momenten waarop er fors gewerkt kan worden. En dat hebben we bij vlagen dan ook gedaan.

Veel gegipst heb ik de afgelopen week niet. Een klein stukje plafond gedaan en de meeste naden afgetaped met glasvezelband voor een stabiele verbinding. Het tegelwerk wilde ik eerst af hebben. Als het goed is komt volgende week de tegelzetter om de vloer te leggen. Dan moeten de wanden wel af zijn. Dus naarstig aan het lijmen en voegen geweest. De keukenhoek en de douchehoek zijn helemaal klaar, nou ja op een beetje schilderwerk na dan. De rest van de badkamer is ook helemaal betegeld maar nog niet gevoegd. Dat gaan we morgen eerst doen en dan meteen een beginnetje maken met de douchevloer. Daar moet eerst het afvoerputje in gemaakt worden.

Tot nu toe 34m² wandtegels gezet en daarvoor 4 zakken lijm gebruikt a 20kg. Dat is heel netjes al zeg ik het zelf. Voor de vloer zal met zekerheid wel wat meer gebruikt gaan worden want deze moet circa 1,5cm verhoogd worden. Dit om de tegels precies waterpas en vlak te kunnen leggen. In tegenstelling tot NL worden de vloeren hier niet zo strak opgeleverd als wij dat gewend zijn. Als een Nederlandse vloerenlegger dat werk hier ziet springen hem de tranen uit de knieen. De tegels worden in een bed van cement en tegellijm gelegd en dan langs een horizontaal (waterpas) gespannen draad uitgericht. Voor de tegelzetter iets meer werk.

Als we dit tempo aan kunnen houden wordt einde deze maand of zeker begin volgende met de baan begonnen.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Zoals gisteren al aangekondigd zijn vandaag de badkamer wanden gevoegd en is het afvoerputje geïnstalleerd. Dit is momenteel met kit vastgezet en exact waterpas uitgericht. Dat moet nu eerst drogen zodat het niet meer kan verschuiven wanneer het met cement wordt ingebed. Op de eerste foto zie je nog de blauwe pijp uit de vloer steken, op de volgende foto is die verdwenen en zit er nu het putje. Foto 3 is van de wand waar de wastafel tegenaan moet komen en foto 4 is een detail opname van rondom het raam.

Morgenochtend als eerste nog 1m³ zand en zakken cement bestellen dan ligt dat alvast klaar wanneer de tegelzetter gaat beginnen.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Nog even en je komt daar lekker schoon en opgefrist de douche uit wandelen, Henk  :P
Vergeet het haakje voor de handdoek niet  :idea:

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat en een zeepbakje want als je het stukje zeep laat vallen ....... je weet het maar nooit of er dan toevallig iemand achter je staat die het op wil rapen  :-) :-) :-)
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Jawohl, Herr Tony. Er komt een haakje voor de badjas en een stang voor de handdoek.

En een zeepbakje in de douchehoek ook. Ervaring mee Tom?

Verder dan nog een bumgun naast het toilet, want geen papier gewenst.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Wat mij trouwens wel opvalt op de eerste twee van de laatste serie foto's. Op foto bpmgazebo98 is de kleur van de tegels op de douche achterwand zoals het behoort te zijn, lichtgrijs. Op de tweede foto bpmgazebo104 is de kleur veel meer lichtblauw, zou dat komen omdat die verdwenen blauwe pijp nu geen contrast meer geeft of door iets anders. En oh verrassing, het kleurverschil zie je niet alleen op de foto maar ook in het echie.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

Ik denk eerder dat het komt omdat op de eerste foto de rechterwand nog niet betegeld is, maar nog de groene wandplaat laat zien.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Goeie gedachte Wico, dat is ook een mogelijkheid. In het spectrum ligt groen naast blauw. Zal morgen de proef eens op de som nemen en een stuk blauwe pijp in de hoek zetten. Dan zien we het wel.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Zo te zien hebben we allebei een beetje gelijk. In onderstaande fotomontage heb ik alle drie de mogelijkheden naast elkaar gezet. Met blauwe pijp tegen de complete wand zijn de tegels minder blauw als zonder. Maar met groene achterwand zijn ze echt grijs.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanbouw Rehausen
En als straks de (grijze?) vloertegels er in liggen kan het effect weer anders zijn :D.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
In ieder geval weet ik nu heel zeker dat ik de vloertegels niet zelf ga leggen. Na twee halve dagen op de knietjes om een vierkante meter in de douchehoek te leggen kon ik twee hele dagen nog amper lopen. Dat wordt dus met zekerheid uitbesteed. De knaap die deze week zou komen heb ik nog niet gezien maar dat is hier niks bijzonders. Geduld is een schone zaak. Kan ik eerst alles schilderen waarna hij zijn gang kan gaan zonder oponthoud.

Deze week nog een nare verrassing gehad. Na einde werkzaamheden controleer ik altijd, voor de boel op slot gaat, of alle honden buiten zijn. Zo ook donderdagmiddag. Even later ben ik toen nog teruggegaan om notities op te halen die ik had laten liggen. Toen moet er een hond naar binnen zijn geslopen wat ik niet had opgemerkt. Het beest zat dus ingesloten en heeft verwoedde pogingen gedaan om er uit te komen. Resultaat deur kapot en de hoeken van de gipswanden naar de gallemiezen. De deur repareer ik wanneer deze sowiwso verlengd moet worden. Aan de gipswanden heb ik mijn handen vol gehad om dat te repareren. Naast de deur links en rechts, links is zo goed als klaar, rechts moet nog een kwak gips tegenaan, daar was zelfs het staalprofiel vervormd. Dat kon niet in één keer gefikst worden. Naast het raam is helemaal hersteld. De vensterbank onder het raam was helemaal verdwenen samen met ca vijf centimeter van de wand daaronder. De wand is nu weer hersteld, de vensterbank maak ik later van cementvezelplaat. Dat is veel robuuster.

Vandaag de badkamer geschilderd en dat ziet er redelijk uit. Voor het mooie moet dat nog een keer dunnetjes over.
De grote ruimte is zowat klaar met gipsen. Alleen de achterste twee meter moet nog gedaan worden. Eerst ga ik echter de rest afwerken. In die achterste hoek staat momenteel het gereedschap en de voorraden. Om daarmee niet aan het sjouwen te blijven laten we dat tot het laatst liggen. Zodra in de keuken de tegelvloer ligt kan die ingericht worden en het meeste spul daar naartoe. Dat ruimt dan lekker op.
Re: Baanbouw Rehausen
ACTS.zuid
gast

Re: Baanbouw Rehausen
Nou, die hond kan direct op de grill. Da's smullen voor een Thai...
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Dat is een trouwe hond die graag bij je wil zijn en met een doortastend karakter, Henk  :D
Zo eentje heb ik ook gehad. Ging ook bijna door een deur  O:-D
Daar moet je zuinig op zijn  O:-D

Grtz Tony
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Henk,

Serieuze (waak)honden waarschijnlijk ;). Wel jammer van het extra werk natuurlijk.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ha, mooie reacties. De een nog mooier dan de ander.

Maar Ben, hoe oud is jouw informatie over Thailand? Niet erg up to date vrees ik. Vroegah werden in NL honden nog voor een karretje gespannen, als trekdier. Dat is ook al lang voorbij, net als het consumeren van hond alhier. Doet er nog iemand aan kannibalisme?

Tony,
Het zijn echte originele Thaise honden (nou ja ze verstaan wel Nederlands, dat op zich is al bijzonder). Ergo die beesten zijn weder trouw nog doortastend. Om half zes krijgen ze te vreten en dat is het enige wat belangrijk voor ze is. Daar willen ze dus bij zijn en dat heeft hij nu gemist. Ja, dan wel hij zich wel uitsloven.

Wico,
Dat is de beste opmerking. Ze zijn zo waaks als ze groot zijn. Als er iemand het erf op loopt dan beginnen ze te blaffen en achteruit te lopen. Klaar om het op een rennen te zetten, weg van het gevaar. Lafaards zijn het.  :-)
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanbouw Rehausen
@citaat

Haha zulke helden hebben wij hier ook. Alleen als ze er vandoor gaan, gaat dat met 50 km/uur en zie ze dan maar eens terug te halen. Hadden we maar geen windhonden moeten nemen 8o.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
ACTS.zuid
gast

Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 14 mei 2022, 16:56:49

Maar Ben, hoe oud is jouw informatie over Thailand?


Jaren 80 vorige eeuw. Zal in NYC geweest zijn, daar had ik een Thaise collega die mij mee troonde naar een scharrig restaurant met onder andere hond op de kaart. Ik hou vol dat ik het niet gegeten heb maar ben niet helemaal zeker.....
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Wico,
Jij hebt Greyhounds als ik mij niet vergis toch. Mijn oom had vroeger Whippets, niet voor de race, maar op shows heeft hij vele prijzen gewonnen. En hard lopen konden ze ook. Zelf had ik toen ook een hondje, een Drentse patrijshond of zoiets, niet helemaal raszuiver. Tot mijn ooms grote ergernis was dat hondje op de eerste vijftig meter echter sneller dan de Whippets, daarna gingen die er met gemak voorbij.

Ben,
Aah ja in die tijd kwam het nog wel voor. Ik ken ook een anecdote uit de seventies van een ouder echtpaar op vakantie in China met hondje. In een restaurant vroeg de vrouw of ze ook een bakje water voor het hondje hadden. Helaas sprak de bediening geen Engels dus in gebarentaal uitgelegd. De hond werd meegenomen naar achteren en men had lekker gegeten. De hond hebben ze nooit meer teruggezien. Welk China (PRC of DRC) het was wordt in de anecdote niet vermeld.
Re: Baanbouw Rehausen
nobody
gast

Re: Baanbouw Rehausen
In 1960 werd te Hong Kong, in de betere restaurants, hond geserveerd.
De slanke modellen waren het duurst, want het lekkerst.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 15 mei 2022, 11:48:02
Wico,
Jij hebt Greyhounds als ik mij niet vergis toch. Mijn oom had vroeger Whippets, niet voor de race, maar op shows heeft hij vele prijzen gewonnen. En hard lopen konden ze ook. Zelf had ik toen ook een hondje, een Drentse patrijshond of zoiets, niet helemaal raszuiver. Tot mijn ooms grote ergernis was dat hondje op de eerste vijftig meter echter sneller dan de Whippets, daarna gingen die er met gemak voorbij.

Henk,

Wij hebben ook whippets, maar gaan zelden of nooit naar een show. Meestal doen wij rennen (op een vaste baan) of coursing (zig-zag parcours uitgezet in het vrije veld). Afgelopen jaar is één van onze honden Europees Kampioen Coursing geworden, en aankomende week gaan we naar Finland voor het WK Coursing. Effe wat anders dan treintjes dus ;).

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2012

offline
Re: Baanbouw Rehausen
een paar keer per dag je honden tellen ;) , je zal nu nog wel meer oppassen;
ooit heeft mijn broer onze kat eens opgesloten in een kamer bij onze ouders, tapijt half weggekrabd :D ;


in Indonesië eten ze nog steeds hond (ook mijn vrouw), alhoewel het officieel verboden is, ze gebruiken een codewoord om het te bestellen in een restaurant;


mvg,
Michel
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat "Doggybag"?  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanbouw Rehausen
@citaat @citaat

Michel,

Dat ze in Indonesië ook je vrouw eten vind ik toch wel zorgelijk >:-D. Ik zou maar goed op haar passen :D.

Groeten,
Wico
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat alleen als ze de code weten.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ergens is het toch wel jammer dat het nuttigen van hond is afgeschaft. Het aantal zwerfhonden neemt zienderogen toe. Dat wordt straks nog een heel probleem.
Re: Baanbouw Rehausen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 16 mei 2022, 17:22:06
Het aantal zwerfhonden neemt zienderogen toe. Dat wordt straks nog een heel probleem.
:o) Het aantal mensen ook, wat doen we daar dan mee? :D

Dirk-Jan
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
De natuur doet aan natuurlijke selectie. Maar de mens moet daar, stom genoeg, niets van hebben. Eens gaan we allemaal naar de kloten. Maar dan ben ik er allang niet meer en mijn kinderen waarschijnlijk ook niet. Het is maar wat je het nageslacht gunt.
Re: Baanbouw Rehausen
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 16 mei 2022, 17:22:06
Ergens is het toch wel jammer dat het nuttigen van hond is afgeschaft. Het aantal zwerfhonden neemt zienderogen toe. Dat wordt straks nog een heel probleem.
Die sturen ze NL. Kunnen ze hier opgevangen worden >:-D
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ben bang dat er geen hond is die die honden wil. Het zijn eigenwijze en eigenzinnige beesten. Ze luisteren naar niks en niemand en doen dat wat ze zelf willen. Net als Thais.  :D

Deze week weer het één en ander gedaan. Echter laat de tegellegger op zich wachten. Nu moest hij eerst zijn oogst binnenhalen. Tja, zal wel meer opbrengen als een tegelvloertje leggen. Maar het begint bij mij nu wel te dringen. De eerste helft van de grote ruimte is geschilderd. Een paar kleine stukjes moeten nog een tweede keer gedaan worden en er moet hier en daar nog wat afgewerkt worden, Maar het grote werk zit er op.
Voordat ik aan de andere (kleinere) helft ga beginnen zou het prettig zijn als de keukenvloer betegeld is. Dan kan ik een hoop gereedschap en andere dingen daar een permanente plaats geven. En dat scheelt dan weer een heleboel oneindig heen en weer gesjouw. We zien wel.

Helaas ook nog een kleine tegenvaller gehad. In de zuidelijke gevel had/heb ik enige loze leidingen gelegd voor latere verlichting, speakersnoeren en meer van dergelijke attributen. Voor het schilderen heb ik daar trekdraden in getrokken om straks geen verrassingen te krijgen. Tijdens deze werkzaamheden zijn me twee buizen in de wand verdwenen en nergens meer terug te vinden. Ook niet na het maken van enkele kijk- en grijpgaten. Bij één van de twee vind ik dat een beetje vreemd want die loopt over het plafond en onder de isolatie. Een vrije val kan die dus niet maken. Naja het is wat het is, ik heb de gaten maar weer dicht gemaakt en gegipst. Wil daar niet al te veel tijd aan verliezen er zijn nog genoeg leidingen over.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen

Starend naar je hoek, met hemelsblauwe lucht,
neemt de treinbaan-droom zijn eerste vlucht.
De tafel staat reeds op zijn poten en het blad is rijk gevuld,
met landschap, rails en huizen en gebouwd met veel geduld.
Nog even Henk, het einde is in zicht,
dan heb jij je treinpaleis gesticht  O:-D

Grtz Tony

Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Geweldig mooie poëzie Tony. En inderdaad, vandaag heb ik de eerste markeringen op de wand gezet waar het nieuwe schaduwstation moet gaan komen. Kan niet wachten om te beginnen. Maar er moet nog zoveel gebeuren eer het zover is.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
De laatste tijd zie ik nogal wat berichten over de overvloedige regenval in NL. Tot wel 50mm op één dag. Tis me toch wat. 50mm valt hier soms wel in één uur. Is het echt zo erg daar bij jullie? Zal wel meevallen toch? Hoe dan ook, het valt altijd, alleen niet altijd de juiste kant op. Hier ter plaatse is de regentijd maar net een maand geleden begonnen en nu al zitten alle reservoirs barstensvol. En die mooie sloten voor afwatering hebben ze hier niet. Sloten wel, maar vol- en dichtgegroeid, dus geen afwatering mogelijk.

De werkzaamheden komen nu bijna tot een einde. Alle wanden en plafonds zijn gestuct en geschilderd. De elektriek is afgemonteerd, verlengkabels weer opgerold en opgeborgen. De aanwezige wandcontactdozen kunnen gewoon gebruikt worden. De eerste lampen zijn gemonteerd en ook dat werkt naar behoren. Zie foto 1.

Foto 2:  Voor het raampje naast de deur zijn glaslatten gefreesd en geschilderd. Alleen het glas er nog in zetten dan is dat ook klaar.

Foto 3:  Het zijvenster is voorzien van een vensterbank. Deze moet alleeen nog geplamuurd en geschilderd worden. ik beraad mij nog over de kleur en verdere afwerking.

Foto 4:  De kozijnen van de binnendeuren zijn geschilderd. Ook heb ik afwerklatjes gefreesd en geschilderd. Aan de bovenzijde zijn die reeds aangebracht. De zijkanten doe ik pas wanneer de tegelvloer er in ligt, dan kan ik die op de juiste maat zagen.

De tegellegger heeft verteld dat hij zsm zal komen. Zijn schoonmoeder is eergisteren overleden en dan moeten er weer andere dingen gedaan worden. We gaan het zien, ik ben er klaar voor.

Momenteel een klein budgetair probleemje gekregen. Het apparaatje om overboekingen bij de bank te valideren is defect. kan dus geen overboekingen doen. Dat is vervelend. De bank zou met spoed nieuwe toesturen maar helaas is 'spoed' een woord dat ThaiPost niet kent. We overleven het wel.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Het ziet er allemaal wel strak uit, alles bij elkaar toch nog een Thaiklusje om het zo maar te noemen.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ha Tom, een taaiklusje zul je bedoelen.  :D  In afwerking zijn Thais niet zo bijzonder goed. Alleen mensen met geld in overvloed laten dat doen, de rest vind het wel best. Hier vind je ook geen bedrijven (of ZZP'ers) die zich toeleggen op schilderwerk, er is veel te weinig vraag naar. Enige kennis omtrent schilderen is dienaangaande dan ook ver te zoeken. Loodgieters bedrijven trouwens ook niet.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Mooi & strak gedaan Henk, nog even en je kan volop aan de baan beginnen..; :thumbup:
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Hopelijk zitten de ramen er snel in, Henk.
Ik zie op de vensterbakfoto een slang in je tuin  :?
Die wil je niet binnen hebben !

Grtz Tony

Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 @citaat lijkt op de groene Boa Gardena.  >:-D
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
 :-)
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
@ Wim

Dat heb je goed gezien Wim. Vandaag al begonnen met het frame voor de eerste helix en de verbinding daarvan naar het grote schaduwstation. Dat is al bijna klaar.

@ Tony

Och dat is het huisdiertje van mijn vrouw. Iedere dag speelt ze daar wel even mee. Verder zeer ongevaarlijk, mag af en toe ook even naar binnen kijken.

@ Tom

Heel scherp gevonden Tom en heel juist. Wel de Thaise variant daarvan, maar dat maakt niet uit. Wij zijn niet racistisch.  :D

Vandaag de bevestiging gekregen dat de tegelzetter morgen gaat beginnen. Vanmiddag dus maar eventjes aan het opruimen geweest. Daarbij stuitte ik op een berg stalen profielen en ander oud ijzer. Dat heb ik maar even aan elkaar gelast dan hebbie tenminste niet meer een berg met losse rotzooi. Veel handzamer dus.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
En dit heuglijke nieuws wil ik nog even met jullie delen. Vanochtend om kwart voor acht stond de tegelzetter in de tuin te roepen wat er gedaan moest worden. Ik was nog maar net klaar met het ontbijt en hij had er zin in. (In het werk dan hé).

Inmiddels is de badkamer betegeld, morgen voegen. De helft van de keuken is ook al gelegd. De foto is tussen de middag genomen dus nadien is er nog wel het één en ander gebeurd.

De vloer is 3cm hoger gelegd nu, tegeldikte is 8mm dus er ligt 22mm specie onder de tegels. en die tegels liggen er echt supervlak in. Op de foto zie je op de wanden een rode lijn. Dat is bovenzijde tegels. De lijn is met een zelf nivellerende (horizontaal en vertikaal) laser (Bosch Quigo) uitgezet. De man had dat nog nooit gezien en vond het reuze interressant en simpel werken. Vóór de laatste rij tegels zie je het draadje waar ik al eerder over bericht heb.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
De tegelzetter(legger) is nu een week aan de slag en bezig met het laatste hoekje. Het gaat niet supersnel maar wel supersecuur. Eerst wordt een bedje gelegd (circa 2,5cm dik) van zandcement om de oneffenheden in de betonvloer weg te werken. Op dit natte bed wordt de tegel gelegd die voordien van een lijmlaag is voorzien. Daardoor hecht alles in één keer aan elkaar en onstaat een stevige vloer die tegen een stootje kan. De tegel wordt door voorzichtig tikken exact waterpas en vlak met de rest gebracht. Zie de foto's
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Mooie vloer hoor.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Ja, ben er heel blij mee.
Re: Baanbouw Rehausen
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Baanbouw Rehausen
Dat zit er mooi strak uit Henk. Mag even duren maar dan heb je ook wel iets moois👍🏻.