Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Baanbouw Rehausen
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag

Auteur Topic: Baanbouw Rehausen  (gelezen 8747 keer)

1200Blauw

• Stamgast
  • NS Tp.IVa (1968-1981)
Re: Baanbouw Rehausen
« Reactie #100 Gepost op: zaterdag 05 juni 2021, 21:59:18 »

Een stuk voor de fundering en footing heb ik inmiddels ook al uitgegraven. Dat is bij de huidige temperaturen geen leuk werkje kan ik je verzekeren. Man daar komen een paar liter zweet bij kijken.

Ik neem aan dat je dat niet met het handje gedaan hebt toch? Een graafmachientje zal daar toch ook wel ergens te huur zijn?

Maar goed bezig! :) :thumbup:

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #101 Gepost op: zondag 06 juni 2021, 05:05:38 »

Helaas is die aanname niet juist. Een gat van 90*90 en 40 diep is met een graafmachientje enigzins overkill. En te huur is hier sowieso niks. Een auto huren is buiten de toeristische gebieden al een probleem. Graafmachienes zijn alleen beschikbaar met bedienend personeel. Die zijn hier geweest om de sloot uit te graven die je ziet. De rest gaat met het handje en een schep. Dan krijg je een gat met de juiste maat op exact de juiste plek. Net zo snel maar iets meer moeite.
Vriendelijke groet, Henk

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #102 Gepost op: zondag 06 juni 2021, 09:41:27 »

Iedere dag een beetje graven, Henk.
Lijkt me wel wenselijk met die temperaturen daar  ;)
De prijs van arbeid en materiaal is bij jullie wel heel andere koek dan hier, als ik dat zo lees.

Ik heb op mijn baantje dus Thais grondwater  :D

Grtz Tony
65-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

Lobomotion69

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #103 Gepost op: zondag 06 juni 2021, 17:18:28 »

Nee, Thais slootwater, Het grondwater is hartstikke helder hoor, maar dat zit wat dieper. :P
Vriendelijke groet, Henk

Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog