Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Geluid br 101

Gestart door stephan99 zondag 19 mei 2019, 12:39:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Geluid br 101
Lid sinds: 2015

offline
Geluid br 101
Hallo allemaal

Ik heb een br 101 met esu sound. Over het geluid van esu ben ik zeer tevreden, maar er zit toch 1 ding dat me niet lekker zit. Als je F1 aanzet hoor je zoals het hoort de de snelschakelaar ingaan en de omzetters en de boordcomputer hoor je opstarten. Ook hoor je eens in de zoveel tijd dat de compressor aanslaat en dat die perslucht afblaast. Het is echter zo in de werkelijkheid dat de compressor ALTIJD aan moet blijven (dat die dus ook al staat de trein op een opstelterrein dat de compressor af en toe aanslaat om luchtdruk te creëren). Is model is het geval als ik F1 uitzet gaat al het geluid uit inclusief de compressor. Maar gebeurd dit in werkelijkheid gaat de trein dood. Is er een mogelijk met de esu programmer dat je het geluid van de compressor en het perslucht afblazen eens in de zoveel tijd blijft doen terwijl F1 uitstaat? En ik wil ook niet dat ik zelf de functietoetsen moet bedienen voor het geluid van de compressor en het perslucht afblazen als F1 uit staat. Dat het helemaal automatisch gebeurt wil ik graag.

Ik Hoop Dat mijn vraag duidelijk is voor jullie?

Groetjes Stephan
Re: Geluid br 101
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Geluid br 101
Hallo Stephan,

je zou bij Zufallsgerausche het vinkje uit kunnen zetten, "Nur bei aktiviertem Fahrgerausch abspielen", inderdaad worden de door jouw genoemde geluiden van Compressor en Perslucht ablassen door toevalsgeluid geactiveerd.

cv instellingen
CV31 = 16, CV32 = 1
----------------------
CV452 =   1

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Geluid br 101
Lid sinds: 2014

offline
Re: Geluid br 101
 @citaat ben bang dat dit niet het gewenst resultaat geeft.
Naar mijn idee moet je de compressor op een aparte F toets zetten en de interval frequentie op een bepaalde waarde zetten.
Maar als ik er over nadenk dan doen de loks al wat je wilt als je rij geluid aan zet zal je de compressor eens in de zoveel tijd horen,weet niet of je dit kunt instellen dat deze het altijd doet ;) Dus zonder aan een F toets te zijn gekoppeld omdat het dan ook nooit schakelbaar is.
Re: Geluid br 101
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Geluid br 101
Citaat van: hmmglaser op zondag 19 mei 2019, 16:11:16
... zal je de compressor eens in de zoveel tijd horen,weet niet of je dit kunt instellen dat deze het altijd doet ...
Misschien de intervaltijd op 0 zetten?
Re: Geluid br 101
Lid sinds: 2014

offline
Re: Geluid br 101
Dan heb je een permanent lopend compressor die toch ergens aan gekoppelt moet worden ;)
Naar mijn idee is er geen optie actief met spanning op de decoder.
Re: Geluid br 101
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Geluid br 101
 @citaat Interval geluiden moeten niet persé aan een functie gekoppeld te worden. De decoder stuurt deze geluiden automatisch aan.
Re: Geluid br 101
Lid sinds: 2014

offline
Re: Geluid br 101
Mijn ervaring is dat deze geluid vaak ergens onder moeten worden gezet anders werken ze niet?