Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welke EP5 is dit?

Gestart door Tilly zaterdag 16 augustus 2008, 11:18:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Frits, er valt mij iets op aan de foto van de Märklin 3366. Het bedrijfsnummer is gelijk aan die van mij, maar mijn 3366 heeft verchroomd/rode drijfstangen en wielen en de 'standaard Märklin' stroomafnemer uit de 80-er jaren. Jouw exemplaar heeft gezwarte wielen+stangen en een 'altbouw' stroomafnemer. Is hier sprake van een .01 en .02 variant?

Verder ben ik blij met de ontdekking van de Trix 22432 (E7502)! Ik zit al jaren uit te kijken (nou ja, ik hou 'm in de gaten) naar een uitvoering van deze machine in de DRG kleuren. Märklin heeft tot nu toe alleen de DB uitvoering gemaakt (34750/37750) en dat was al in 2006 voor het laatst. Nu ik weet dat deze Trix variant al bestaat, zal hij ook vast nog wel eens in die kleuren voor 3-rail uitkomen.
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2009

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: Frits Osterthun op zaterdag 30 juni 2012, 21:56:12
Jeroen, als je een Altbau-Elok liefhebber bent, struin dan gerust eens op mijn Altbau-Eloks-Pagina

Groet
Frits

Dit is echt een heerlijke pagina inderdaad welke me mede heeft aangezet tot de aanschaf van een Roco E16 loc :-)  :thumbup:.
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: Frits Osterthun op zaterdag 30 juni 2012, 21:56:12

Jeroen, als je een Altbau-Elok liefhebber bent, struin dan gerust eens op mijn Altbau-Eloks-Pagina


Hallo Frits,

prachtige foto's, bedankt voor het plaatsen!

Groetjes, John
Re: Welke EP5 is dit?
Frits Osterthun
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Inderdaad is er sprake van een 3366.01 en .02. Hoewel ik de lok 'meteen' heb besteld, kreeg ik de vernikkelde wielen. Maerklin was net in de overgangsperiode van blank naar vernikkeld. Wellicht ging de eerste charge (as usual) naar Duitsland.

Onbegrijpelijk vind ik, dat bij de tweede variant van de (bruine) EP 5 (37525) de kunststof onderdelen (handgrepen zilver) qua kleurstelling onderdoen dan de eerste variant (2860, zwart), waarbij de Schwungmasse nota bene bij eerstgenoemde blank is, terwijl die van mij (2860) al sinds jaren vernikkeld is. Unverschämt, zouden  onze oosterburen zeggen.

Groet
Frits
Re: Welke EP5 is dit?
JeroenS
gast

Re: Welke EP5 is dit?
Citaat van: Frits Osterthun op zondag 14 oktober 2012, 19:29:06
Inderdaad is er sprake van een 3366.01 en .02. Hoewel ik de lok 'meteen' heb besteld, kreeg ik de vernikkelde wielen. Maerklin was net in de overgangsperiode van blank naar vernikkeld. Wellicht ging de eerste charge (as usual) naar Duitsland.
Heb je toch geluk gehad! Jouw exemplaar is mooier, vind ik. Ben het verder met je eens dat de bruine 37525 minder fraai oogt dan de 2860. Maar ik ben blij met het exemplaar dat ik heb!
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2024

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Hallo 3Rail forum,

Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik informatie nodig heb over een locomotief. Ik spreek Duits, daarom gebruik ik een vertaler om dit bericht te schrijven.

Ik heb een EP5 gekocht uit een collectie waarover ik geen informatie kan vinden op het internet. Hij heeft het wegnummer 21520, is lichtbruin, heeft een zilver dak met rode stroomafnemers. Hij zit in de verpakking van een 3366. Ik heb op internet geen vergelijkbare loc gevonden voor dit bedrijfsnummer, maar ik kwam dit forumbericht tegen van bijna tien jaar oud waarin een soortgelijke loc wordt besproken. Zou dit een speciaal model voor Märklin medewerkers kunnen zijn? Het is interessant dat er af en toe locs opduiken die nog niet gedocumenteerd zijn. Ik zou graag ideeën en feedback hebben over wat het is.






Hi-Res Pictures:
https://ibb.co/1TwT19G
https://ibb.co/8BfJR8r
https://ibb.co/MPfC6Yg
Re: Welke EP5 is dit?
Hallo b.bonanny,

Wenn ich nach Märklin 3366 google, stoße ich auf die Hamo(=2Rail Version) Lok, allerdings in der grünen Lackierung. In diesem speziellen Thema steht irgendwo am Anfang, dass es sich wohl um ein Jubiläumsmodell für Märklin-Mitarbeiter handelt, die 25 Jahre Dienst hatten.
Angesichts deiner Herkunft könntest du diese Frage auch auf Drehscheibe oder Stummi stellen, wer weiß, vielleicht gibt es dort Leute, die die richtige Antwort haben.

Als ik google op Märklin 3366 kom ik de Hamo(=2Rail versie) loc tegen, maar dan in de groene kleurstelling. In dit specifieke draadje staat ergens aan het begin dat het waarschijnlijk een jubileummodel is voor Märklin medewerkers die 25 jaar in dienst waren. Gezien je achtergrond zou je deze vraag ook op Drehscheibe of Stummi kunnen stellen, wie weet zijn daar mensen die het juiste antwoord hebben.
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2009

offline
Re: Welke EP5 is dit?
Even in het Nederlands, als dat goed is. Ik vond dit draadje: https://www.marklin-users.net/forum/posts/t22424-Schweiger-Marklin-Specials---Official-Image-and-Information-Thread

Mijn conclusie: Schweiger is/ was een dealer uit Nürnberg die zich bezig hield met het ombouwen als ook "umlackieren" van modellen van de grote firma's naar modellen die zij niet uitbrachten. Dit lijkt me een voorbeeld daarvan.

Er wordt verwezen naar oude MIBA's. Misschien moet ik eens mijn dvd napluizen...

Fraaie foto's trouwens!
Re: Welke EP5 is dit?
Lid sinds: 2024

offline
Re: Welke EP5 is dit?
heel erg bedankt voor jullie steun, als het een werknemersmodel was zou ik nog blijer zijn. ik zal de vraag ook opnieuw stellen op het stummi forum! bedankt voor alle antwoorden.