Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Roco met knak, knak geluid in R1 bochten

Gestart door bertus vrijdag 17 mei 2019, 19:40:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Roco met knak, knak geluid in R1 bochten
Hallo Bertus,

Citaat van: bertus op zaterdag 18 mei 2019, 10:41:56
Neem van me aan dat ik niemand heb willen beledigen, maar het aantal van 50 berichten te belonen met Toffe Gast en dan volgt vaste gast na ? berichten enz. enz. werkt onzinberichten (ik wil geen ander woord gebruiken) in de hand, dit is slechts de mening van een Toffe Gast en is niet bindend.

Maak je niet druk om iets wat onder een naam staat. Het heeft geen status of iets. Niemand zal er iets van denken. Iemand met 40 berichten kan meer zinnige dingen geschreven hebben dan iemand met 4000 berichten. Hier op het forum zijn daar wel voorbeelden van te vinden. Wil je "status" krijgen? Laat dan zien wat je aan het bouwen bent. Dan kunnen mensen daarop reageren en leren hoe jij iets bouwt.

Groet Ronald.
Re: Roco met knak, knak geluid in R1 bochten
Hoog tijd om naast luisteren naar het knakken eens te gaan kijken. Zoals Ben al aangeeft is het uiterst onwaarschijnlijk dat je met een defect te maken hebt, 5 stuks, zelfde merk.... dus kap eraf en kijken! Probeer door een combinatie van luisteren en kijken te achterhalen waar het knakken precies vandaan komt. Daarna zoeken naar een oplossing. Het opmeten van de wielafstanden is heel interessant, maar bij een verkeerde wielafstand heb je eerder te maken met ontsporingen dan met knakkende geluiden. Bij stoomlocs willen de schuifbewegingen nog wel eens knakken (één keer per omwenteling) bij draaistellocs zijn de cardans vaak de schuldigen (mogelijk twee keer per omwenteling). Zoek ze!
Re: Roco met knak, knak geluid in R1 bochten
Citaat van: Tony op zaterdag 18 mei 2019, 14:53:13
Kijk wel uit dat je je glans hier niet verliest, anders wordt je een doffe gast  O:-D
En dan ga je door 't leven als het forumlid met klaag, klaag geluid... ;)
Re: Roco met knak, knak geluid in R1 bochten
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Roco met knak, knak geluid in R1 bochten
Pff.. 0.384 berichten per dag...

Je vriend Ben zit bijna op 5 ;)