Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Luchtfoto station Leeuwarden

Gestart door Martijn vrijdag 17 mei 2019, 08:36:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Luchtfoto station Leeuwarden
Voor mijn werk was ik in Leeuwarden en heb ik even een kiekje van het station weten te maken vanuit een hoge positie. Ik denk dat dit ook het centraal station is.
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Je denkt hetcentraal station, dat is het inderdaad!

Linksonder het stationsgebouw. Gebouw ernaast met twee torens is hoofdkantoor Arriva en onderaan het busstation dat er nog niet zo lang staat,

Foto is waarschijnlijk gemaakt vanaf het hoge kantoorgebouw op de hoek willemskade-sophialaan
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Blausee-Mitholz
gast

Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Ik kan het huis van mijn zuster zien  :-)
Hoog he dat gebouw  :D

Mvg Johan
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Zo te zien is de foto gemaakt vanuit de Achmea toren en niet de toren op de hoek van de Sophialaan en de Lange Marktstraat.

Leeuwarden kent geen centraal station. De titel centraal station is slechts vergeven aan een beperkt aantal stations in Nederland. Naast het station kent Leeuwarden de halte Camminghaburen.

Leeuwarden kun je in Nederland bestempelen als een van de kleinere provincie hoofdsteden. Alleen Assen en Middelburg zijn nog kleiner.
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Citaat van: Marklindak op vrijdag 17 mei 2019, 08:58:53
Foto is waarschijnlijk gemaakt vanaf het hoge kantoorgebouw op de hoek willemskade-sophialaan

De Achmea toren staat toch op de hoek Willemskade-Sophialaan?

Adres is Sophialaan 50! Je bedoelt dus hetzelfde gebouw.
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Het station is niet bepaald indrukwekkend. Hoewel op de bewegwijzering staat "Station C.S.".
Volgens mij(n bescheiden mening) is de foto gemaakt vanaf de Deloitte kantoortoren, die tegenover het station staat.
Bron afbeelding: Google streetview.
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Klopt inderdaad. Even met behulp van Google de ligging in ogenschouw genomen. De eerst gebouwde toren heet volgens mij Averotoren. Deze is destijds op de plek gekomen waar OTOS (later Avero) kantoor hield. Nu zit o.a. de FBTO en AGIS in het pand.

De later gebouwde toren, waarin de VVV zit en Toilet en Douche, zit inderdaad op de hoek van de Willemskade en de Sophialaan en heet Achmea toren.
Re: Luchtfoto station Leeuwarden
Fraai om te zien!