Helaas zijn de huizen nog maar een paar jaar oud.
De deur is niet meer. Ik bleef problemen houden met de verf. De nieuwe deur moet ik nog maken. En dan in de verf zetten en weer inbouwen. Al is de zin daar nu wel even af.
Op de achtergrond ook begonnen met een volgend langlopend project. Een tijdje terug had ik een advertentie geplaatst in de zoekertjes op dit forum voor een Kibri 10872. Omdat ik die niet heel makkelijk kon vinden ben ik gegaan voor de Kibri 16307. Verschil tussen de modellen is de laadbak of de kraan.
Wat het zou moeten worden zal ik niet direct zeggen want is wel een leuk raadsel.
In ieder geval zal het model de nodige veranderingen ondergaan.
Zo komt de uitlaat niet aan de zijkant van de cabine, dus gaten gedicht.
Zijn de extra opstappen aan de zijkant aangepast, iets smaller gemaakt en ruimte gemaakt voor een tankje.
Is de uitlaat verhuist naar de achterzijde van de cabine en de bovenste punt van de uitlaat ingekort en een kwart slag gedraaid.
Todo's een laadbak zelf maken, die van Kibri heeft niet helemaal de gewenste afmetingen. De achter spatborden moeten van het hoekige type worden in plaats van het ronde type. De 'luchtinlaat' moet van de rechterzijde van de cabine worden verplaatst naar de linkerzijde.
Alsof het nog niet genoeg projecten tegelijk zijn als hoogtepunt tussendoor ook nog een Busch UFO 1010 op de operatietafel. Deze zat al in elkaar en ik heb de onderdelen zo goed als mogelijk zonder schade losgehaald. Inmiddels heeft deze een eerste laag zilver erop zitten. En aan de elektronica wordt ook gewerkt (ik gebruik niet de standaard elektronica van Busch).