Inderdaad aardewerk. En ja, dat is zeker leuk om te doen. Wat volgens mij het dichtste bij het model in de buurt komt is een Cadillac uit 1951 of 1952, maar ik ben geen auto expert.
Na al het gerammel met de spuitbussen en details aanbrengen met de kwast laat ik het spaarpot project bij wat het nu is.

En om weer terug op het juiste spoor te komen. Heb ik even de wissel de andere kant op moeten verzetten. Ik had zoveel problemen met de airbrush dat ik het niet aandurfde om verder te werken aan Plan Vliegtuig. Ik heb even wat willekeurige dingen erbij gepakt waarbij het niet veel uitmaakte of ik het zou verprutsen. Probleem met de airbrush was dat de afdichting tussen het verfkanaal en het luchtkanaal niet goed was. Waardoor regelmatig ook de luchtdruk leek weg te vallen. Hierdoor lukte het niet meer om verf uit de spuit te krijgen. Na grondig schoonmaken en testen met water dacht ik het gevonden en opgelost te hebben. Maar de eerst volgende keer met verf ging het weer mis. Uiteindelijk heb ik het opgelost door de rubber afdichting om te keren. En kon ik weer gaan proberen.
Omdat voor veel mensen nu de vakantie zo goed als voorbij is dacht ik dat het wel leuk zou zijn om aan de Volkswagen T1,5 camper te gaan werken.

Nadat alles wit was gemaakt was het tijd om een deel af te gaan plakken.

Onderste deel in de zwarte verf en daarna in de blanke glans lak gezet. Waarna nog een geheim ingrediënt volgde.

Het interieur van wat kleur voorzien. Details zoals achterlichten, knipperlichten en deurgrepen een kleur hebben gekregen.

Waarna het geheel in elkaar is gezet.

De verf welke voor de onderste helft is gebruikt is een color shifter welke tussen groen en blauw wisselt net hoe het licht op het model valt. Hoewel op de foto's wat slecht te zien is valt dit effect in het echt beter op.
Misschien dat als ik ooit nog een surfplank over heb ik die nog op het dak van de aanhanger knutsel maar voor nu is dit project afgerond.
Een ander klusje wat nog gedaan moest worden was een adapter kopen (bij de kringloop) en aansluiten voor de LED strips in het volgende bord.