Het bouwen van een modelspoorbaan is nog niet gestart. Het afronden van een project betekend momenteel ook dat het daarna in de opslag gaat. Daarom is zo'n geluksmoment nu maar tijdelijk. Sommige dingen kan ik afronden tot het punt van de decals. Omdat ik de decals moet laten printen (zelf kan ik geen wit printen). Zoiets spaar ik dan op tot ik één vel vol kan laten printen en dat kunnen dan best de decals zijn voor 7 projecten. Ook weer zo'n puntje van planning. En als perfectionist kan ik soms inderdaad heeeuuul lang doen over het laatste puntje op de i.
Als ik de projecten een beetje op volgorde probeer te zetten dan zal het zijn.
Gevangenis: Voor nu is de gevangenis aan de buitenzijde bijna klaar. Voor de binnenkant moet ik wachten tot er hekwerk geleverd wordt. Als de buitenkant af is dan is het project voor mij ook even 'klaar'. De binnenkant zal ik later in het jaar weer oppakken.
VW T1,5: Gaat goed hoeft niet heel veel meer aan te gebeuren. Als ik die wil afronden wil ik alleen wat speciale verf gebruiken welke ik nog moet bestellen.
Plan Vliegtuig: Heeft enig vertraging omdat het vliegtuig in de afgelopen week een harde landing heeft gemaakt, dus heb moeten repareren. Die reparatie moet nog in de spuitplamuur (maar doe ik pas als het iets warmer is en raam open kan of in ieder geval een keer niet regent). Hiervoor heb ik mezelf een einddatum gegeven.
Oranjemolen: Ben ik mee bezig om de ramen aan te passen en nog wat details op de muren aan te brengen zoals de vensterbanken, als dat is gedaan zou ik die kunnen gaan verven.
Station Schagen: Is nog veel tekenen en daarna proberen of het past elke keer een klein stukje.
Heimachine, Vrachtwagens en bussen: Gewoon verven en bouwen als het uitkomt (dan uiteindelijk nog de decals laten printen).
Dakota: De motoren welke ik heb gebruikt voor de propellers hebben de nodige problemen nieuwe zijn besteld. Door de problemen heb ik de bouw stil moeten leggen totdat zeker is dat de nieuwe motoren wel goed werken en blijven werken. Het is bijna ondoenlijk om ze te vervangen als het model eenmaal in elkaar zit en in de verf staat. Hiervoor moet ik de decals ook nog uittekenen.
Luchtballon + aanhanger: Heeft geen prioriteit gewoon tussendoor aan de ballon werken tot ik helemaal tevreden ben over de vorm en verven komt dan wel een keer.
Voor nu met de prioriteit op de Gevangenis, Plan Vliegtuig en Oranjemolen. Wat niet wil zeggen dat ik aan de andere projecten helemaal niets ga doen.
Met wat geluk hoop ik eind van de zomer dan toch eens aan een modelspoorbaan te beginnen. Maar is wel van een aantal dingen afhankelijk ook waar ik gedeeltelijk zelf geen invloed op heb.
Citaat van: Hanzi op dinsdag 16 maart 2021, 10:56:35
Johan beheerst kennelijk de kunst van het uitgestelde orgasme, Ben. Daar kan je (en je partner) ook blij van worden
.
Of ik hou ervan mezelf te martelen