Ik zit eraan te denken over te stappen op C-Rails, i.v.m. de grote mogelijkheden tot het rijden met bijvoorbeeld een pc.
Mijn plan is om bijvoorbeeld een ESU ECoS of Märklin CS1 aan te schaffen, en van hieruit verder door te bouwen naar bijvoorbeeld het rijden met pc d.m.v. Koploper.
Ik wil 1 van deze centrales omdat ik hierdoor ook nog bijvoorbeeld zonder pc zou kunnen rijden, en gewoon lekker zelf rondjes kan rijden.

Ik weet dat op het CS1 makkelijk een mobile station kan worden aangesloten, maar is dit ook mogelijk met de ECoS?
En wat is precies het voordeel van een gemotoriseerde rijregelaar?
Ook, zou ik vooraf graag wat advies willen, over o.a. massadetectie en dergelijke.
Deze wijziging zal overigens ook niet alla minuut worden doorgevoerd, maar zal toch wel z.s.m. worden gestart

Om deze reden zullen er voorlopig dus ook weinig updates meer komen, totdat ik ga beginnen met het stapsgewijze ombouwen van de baan naar Märklin C-Rail.

Werkzaamheden die nog vericht zullen gaan worden zijn met name het verplaatsen van het bedienings paneel, naar een plaats waar deze minder in de weg zal hangen.
Dit zal echter veel (tijdelijk) herbekabelen tot gevolg gaan hebben.
Ook zal ik de huidige bekabeling aan gaan passen zodat deze is voorbereid op een 2e stroomgroep t.b.v. verlichting van seinen, wissels en verlichting.
Groeten,
Thierry
P.s. De oude M-Rail zal voorlopig gespaard blijven voor vloerbaantjes