Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic en bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
iTom en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 128 129 [130]   Omlaag

Auteur Topic: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.  (gelezen 699967 keer)

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Re: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
« Reactie #6450 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 18:48:56 »

@citaat Henk, ik heb voor een wat sober sfeertje gekozen voor deze baan en dan kom je al gauw uit op het voormalige Oostblok maar geen zins wil ik die periode verheerlijken.

Ik vind het wel bijzonder dat er nog steeds materiaal uit die periode wordt aangeboden door de fabrikanten.

Je kan in mijn kleine collectie rollend materiaal ook wagons zien van de DB en zelfs een tankwagon uit Italië gewoon omdat ik die ook mooi vond.
Er komt ook nog een binnenvaartschip in de haven te liggen, de Helena, ik denk dat ook die nog nooit een Oost-Duitser heeft gezien maar misschien is het andersom wel mogelijk.  ;) :)
Met vriendelijke groet Tom
ROCO Proline: DR5000, DCC: iTrain 5 pro:h0

hier gaat het over onze hobby en hebben we respect voor elkaar.

Lobomotion69

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #6451 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 19:07:09 »

Tom, zo bijzonder is dat nu ook weer niet hoor. Er zijn in Duitsland, de voormalige DDR, maar ook daarbuiten nog steeds heel veel Modelbahner die DR Ep.III en Ep.IV rijden.
Vlak na de opening van het gordijn ben ik zelf diverse malen naar de DDR gereden om bij Piko en Sachsenmodelle inkopen te doen. Toendertijd kocht je daar bv een BR01 voor 10,-DM. Die brachten op de beurs in NL wel vier tot vijf keer zoveel op. Tientallen weggezet. Goed aan verdiend.
Vriendelijke groet, Henk

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #6452 Gepost op: donderdag 06 augustus 2020, 23:07:54 »

@citaat iTom
Mooie herinneringen Tom
T is jouw baan, jouw creatie, jouw fantasie 👏🏻👏🏻👏🏻
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6453 Gepost op: vrijdag 07 augustus 2020, 23:03:52 »

Inmiddels zijn de wagons retour afzender, inderdaad vallen ze tegen.
Nu eens rustig kijken wat er voor in de plaats gaat komen, maar dat komt wel goed.

De laatste dagen bezig geweest met de Bauhütte, er waren al wat vragen binnen gekomen over hoe je dat nu doet met de potloden, wel voor mij is het ook wel iets nieuws maar al doende leren we en worden we wijzer.
Het werkt wel lekker als je het door hebt en dat wilde ik in een video laten zien, het weatheren is nu voor iedereen te doen, geen bouwdoosjes meer met plastiek look en straks ook de wagons en locs aanpakken want als het niet bevalt, onder de kraan en opnieuw beginnen.

Morgen als het te doen is ga ik de hut op de baan plaatsen.

Filmpje zal hoop ik andere inspireren om ook eens een huisje of iets anders te weatheren.

Veel kijk plezier en de muziek, tja ik hou er van.  :)

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #6454 Gepost op: vrijdag 07 augustus 2020, 23:10:40 »

Tom,

Awel, ik moet zeggen, niet petje af maar de hoed af .
Ik heb je filmpje in première mogen zien, en had het meteen maar op het grote scherm gecast.
We hebben hier met z'n alle vol bewondering het filmpje bekeken.
Zeer mooi gedaan en voor vele een inspiratie om er ook aan te beginnen.

Een dikke pluim voor het maken van het filmpje
Het begint al in mijn handen te kriebelen
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

Lobomotion69

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #6455 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 03:35:09 »

Leuk filmpje, mooi om jouw techniek eens te zien. Prachtig resultaat, maar dat wisten we natuurlijk al. Zijn die potloden nu een beetje veeg en vinger vast of zet je er blanke lak overheen? Klein vraagje, aan het eind van het filmpje stapel je bakstenen op een hoop. Hoe zet jij die vast? Op het filmpje zit er ineens een nogal glanzende waas over, vandaar mijn vraag.

PS Je muziek kan ik zeer waarderen. Echt filmmuziek.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 08 augustus 2020, 05:37:07 door Lobomotion69 »
Vriendelijke groet, Henk

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
    • Wico's Donnerwetter Alm
« Reactie #6456 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 08:14:12 »

Tom,

Bedankt voor de zeer instructieve video. Ik vermoed dat de verkoop van AK potloden een piekje gaat vertonen, want ik proef dat er meer mensen zijn die dit wel eens willen proberen.

En gefeliciteerd met het resultaat, het is weer een klein kunstwerkje geworden.

Groeten,
Wico

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #6457 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 08:21:02 »

Mooie en leuke instructie video Tom!
Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om e.e.a. te tonen. :thumbup:
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
    • Michelstadt
« Reactie #6458 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 08:44:05 »

Mooie film Tom van het weatheren van de oude bouwkeet. :)
Erg leerzaam zo leerzaam zelf dat ik Deluxe Edition box ga bestellen wil het nu ook wel eens zien wat er gebeurt als ik een locloods er mee ga behandelen.
Bedankt voor motiveren om te gaan beginnen aan de volgende fase in Michelstadt.

Groet Michel
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Zilte

• Toffe Gast
  • Een moment van vreugde verdrijft vele zorgen
« Reactie #6459 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 08:59:01 »

Leerzaam, onderhoudend, to the point. Bedankt Tom.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Met vriendelijke groet,

Gerrit

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6460 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 11:00:28 »

Mensen bedankt voor de leuke reactie's, ik hoop dat het een beetje inspiratie geeft.
Niet dat ik nu verwacht dat iedereen met de potloden aan de slag gaat, ben tenslotte ook geen potloodventer, maar het geeft me een enorme kik als ik de reacties lees.
Mijn advies is, ga niet direct op het plastic materiaal de potloden gebruiken maar zet er eerst een basis kleur of matte blanke lak op voor een betere hechting.

Zijn die potloden nu een beetje veeg en vinger vast of zet je er blanke lak overheen? Klein vraagje, aan het eind van het filmpje stapel je bakstenen op een hoop. Hoe zet jij die vast? Op het filmpje zit er ineens een nogal glanzende waas over, vandaar mijn vraag.

Ja hoor, ze zijn behoorlijk veeg en vinger vast en nee ik zet er geen blanke overheen, heb ik bij de fabriek ook niet gedaan. De stapel bakstenen worden met lijm besprenkeld zodat ze blijven zitten, dat droogt redelijk mat weer op en als alles goed vast zit gaat er heel dun een kleurtje overheen en tot slot een drybrush wit dat is dan voldoende.

Tom,

Bedankt voor de zeer instructieve video. Ik vermoed dat de verkoop van AK potloden een piekje gaat vertonen, want ik proef dat er meer mensen zijn die dit wel eens willen proberen.

Groeten,
Wico

Dat denk ik ook, voor de prijs hoeft men het niet te laten, 1 euro per potlood kan de kop niet kosten.

Mooie en leuke instructie video Tom!
Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om e.e.a. te tonen. :thumbup:

Ja Wim, het kost wat tijd maar daar heb ik gelukkig genoeg van. Het gaf me ook weer meer inzicht in het video bewerkingsprogramma, zie nog wel enkele kleine dingen die beter kunnen. Al doende leert men.

Mooie film Tom van het weatheren van de oude bouwkeet. :)
Erg leerzaam zo leerzaam zelf dat ik Deluxe Edition box ga bestellen wil het nu ook wel eens zien wat er gebeurt als ik een locloods er mee ga behandelen.
Bedankt voor motiveren om te gaan beginnen aan de volgende fase in Michelstadt.

Groet Michel

Leuk Michel dat het jou ook heeft gemotiveerd om er mee te gaan werken. Kijk nu al uit naar die locloods. Bestaande modellen (maar ook nieuwe) kan je beter eerst met zachte zeep schoonmaken, ik gebruik daar een oude tandenborstel voor met wat handzeep. Goed afspoelen en goed laten drogen. Zet er dan matte blanke lak op voor een betere hechting en wrijven met de potloden, behandel ze zoals je een vrouw behandel met gevoel en zachtheid.  :)

Leerzaam, onderhoudend, to the point. Bedankt Tom.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat was ook de bedoeling en zo te lezen heeft het zijn doel bereikt.

Potloden te koop, mooie kleurpotloden te koop, alle maten, alle kleuren, potloden te koop, eurootje per stuk.

Hendrik_marklin

• Toffe Gast
« Reactie #6461 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 12:45:00 »

Leerzame video-instructie Tom :thumbup: Goed om het op deze manier te delen met andere belangstellenden. Had ook al wat filmpjes op joeptoep bekeken. Op één van deze filmpjes uit de militaire modelbouw. Zag ik dat de met potloden aangebrachte waterverf, werd bewerkt met een vochtig gemaakt (gewoon water) klein penseel. Waarbij de kleuren heel mooi in elkaar overvloeiden. Misschien een idee om ook eens te proberen.

mvg Henk

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #6462 Gepost op: zaterdag 08 augustus 2020, 13:13:51 »

@citaat Ik ken die filmpjes ook Henk, ik heb dat ook inmiddels al uitgeprobeerd, het is een wasachtig materiaal wat inderdaad met een beetje vochtig penseeltje is uit te smeren. Ik had dat op het dak van de fabriek toegepast bij o.a. de ontluchtingskoker.

Wil dat later ook eens uitproberen op de wagons en met name op een tankwagon.