Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Railmodeller Pro

Gestart door Kevin BigBoy zondag 11 november 2018, 15:42:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Railmodeller Pro
Lid sinds: 2018

offline
Railmodeller Pro
Beste mensen.

Net terug van weg geweest, maar nu al een vraag.

Ik heb een hoop programma?s geprobeerd, maar vind voor mezelf het te onoverzichtelijk.

Totdat ik vandaag een stukje las over railmodeller indien je een Mac hebt.
Aangezien ik die heb, ben ik wat filmpjes gaan kijken erover, en het lijkt me een prima programma.
Echter vraag ik mij 1 ding af,
Als ik een hele baan heb getekend en heb liggen aan de hand van dat programma, is het dan mogelijk het bestandje op me CS2 te zetten zodat daar dezelfde baan in staat? Of ben ik dan de pisang en kan ik hem dan opnieuw tekenen op dat kleine irritante schermpje van me CS2?

[EDIT]
Bij nader inzien had hij denk ik bij software gemoeten i.p.v. banen ontwerp
Re: Railmodeller Pro
Lid sinds: 2016

offline
Re: Railmodeller Pro
Wat zou dat fijn zijn, een banenplan importeren van een ontwerpprogramma in het central station!
Ook leuk als die truc werkte met andere besturingssoftware...
Maar het blijft een droom. Alleen noeste arbeid en eindeloos gepriegel maken het mogelijk. Net als alles in deze heerlijke hobby!
Ik wens je geduld en succes toe,

Peter
Re: Railmodeller Pro
Lid sinds: 2018

offline
Re: Railmodeller Pro
Dat is dan wel ontzettend balen!

Is er geen andere manier om het in ieder geval met een pc te doen zodat je een muis kunt gebruiken?
Re: Railmodeller Pro
Lid sinds: 2016

offline
Re: Railmodeller Pro
Ja, je kunt via een PC je CS2 helemaal bedienen. Marklin heeft er een programma voor gemaakt, gratis downloadbaar.
En, je kunt ook een muis aansluiten op het CS.
Werkt sowieso veel fijner.
Dat verzacht het leed hopelijk..

Groeten,

Peter
Re: Railmodeller Pro
Lid sinds: 2018

offline
Re: Railmodeller Pro
Dat verzacht een hoop inderdaad!

Weliswaar dubbel werk straks, maar in ieder geval beter te doen als met het aanraakstokje op het cs2 scherm.

Zijn er nog verdere voor en nadelen van her programma Railmodeller Pro?
Re: Railmodeller Pro
Lid sinds: 2006

offline
Re: Railmodeller Pro
Het werken in lagen is een zegen en vooral de 3d weergave is mooi. Je ziet hoe je baan er uit gaat zien en van alle kanten.
Re: Railmodeller Pro
Lid sinds: 2018

offline
Re: Railmodeller Pro
Hoi Tom,

Bedankt voor je antwoord.
Ik ben er nog steeds druk mee aan je stoeien.
Het hele gebeuren lagen maken en hoogte?s inbrengen ben ik nog niet aan toe gekomen.
Ik ben nog steeds ontzettend druk bezig met het überhaupt enigszins passend te krijgen zonder te ?zagen? in de rails.
Re: Railmodeller Pro
Hier werk ik al een jaar of twee met Railmodeller Pro.
Het vraagt even wat wennen en de vaardigheid volt vanzelf.
De railgometrie leren gebruiken is daarnaast een vak apart is mijn ervaring.

Railmodeller maakt het mogelijk om een strak Baanplan te maken met verschillende niveaus en mooie 3D weergave.
Succes en geduld gewenst  :)
Arjan
Re: Railmodeller Pro
Lid sinds: 2006

offline
Re: Railmodeller Pro
De laatste versie heeft een prettige aanpassing. Rails worden nu gesorteerd op rechte stukken, gebogen stukken, wissels en diversen. Dat is veel handiger dan een lange lijst met opeenvolgende nummers. Railmodeller is er  alleen voor de Mac, dat is jammer, maar Macgebruikers zijn ermee gezegend. Het werken in lagen is ook niet echt moeilijk, het is even experimenteren en klaar. Bovendien kent het programma eenvoudige mogelijkheden om rails als het ware hoger te leggen. Ik heb Parallels op de Mac staan en met dit programma krijg je een werkende PC op de Apple. Ontwerpen met Railmodeller en rijden met Koploper kan allebei, en als je het wilt zelfs tegelijkertijd.