Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanoverzicht koploper

Gestart door Lobomotion69 maandag 05 december 2022, 16:41:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Baanoverzicht koploper
Het scherm van mijn monitor waarmee ik koploper kan bedienen is zo groot dat het koploper scherm voor het grootste deel uit een wit vlak bestaat. Nu kan ik natuurlijk meerdere rijwindows openen om dat te vullen maar dat vind ik niet mooi. Nu vraag ik mij af of het baanoverzicht van koploper vergroot kan worden. Ik heb al in instellingen zitten zoeken maar niets gevonden wat daar op wijst. Wie weet raad?
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2022

offline
Re: Baanoverzicht koploper
Ik weet raad: in "onderhouden baanontwerp" kun je wel uitvergroten. En dan een punt zetten op de gewenste plek, rechtsonder in de hoek.
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2022

offline
Re: Baanoverzicht koploper
Maar als je bedoelt daadwerkelijk uitvergroten: dat kan niet.....
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Baanoverzicht koploper
het blad zelf kan je vergroten maar de tekening niet.
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanoverzicht koploper
Inderdaad, ik heb er even mee zitten spelen en snap de functionaliteit. Je kunt het scherm vergroten en dan moet je de tekening dusdanig aanpassen dat deze daar in past en het scherm vult. Iets meer werk maar doet wel wat ik wil. Gaan we verder mee experimenteren.
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baanoverzicht koploper
Probeer eens op het koploper icoon links boven in het overzicht met de linker muis knop
Dan zie je een paar mogelijkheden die misschien voor jou voldoen
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanoverzicht koploper
Daar staat inderdaad de mogelijkheid van formaat wijzigen. Maar dat doet verder niks, is ook in lichtgrijs weergegeven. Zal dat morgen eens op mijn laptop uitproberen.
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2008

offline
Re: Baanoverzicht koploper
Heb je het spiegel ij op of staan (rode ij aangeklikt)
Re: Baanoverzicht koploper
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: Baanoverzicht koploper
als je in koploper je plan hebt getekend op bijv een 14 inch laptop en daarna ga je naar een andere pc met een 24 inch monitoor kun je je baaplan niet vergroten door te schuiven dan zul je he top nieuw moeten tekenen, je window kun je wel vergroten door het te slepen en rechts onder dan een punt of object te plaatsen. Een volgende keer zal je dan je grote scherm krijgen, ga je terug naar je 14 inch dan moet je scrollen. Je baan plan zelf verandert niet qua grote. (daarom heb ik mijn baanplan ook meteen op een 24 inch scherm geplot en gemaakt)

Peter