Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ecos 2 functie toets iconen.

Gestart door flyerman zaterdag 11 mei 2019, 18:25:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos 2 functie toets iconen.
Kan je bij de ecos 2 eigen icoontjes uploaden die gebruikt worden bij de functietoetsen?

Ik heb het nergens kunnen vinden, maar daar zegt niets natuurlijk.
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Voor zover ik het weet niet Martin, maar ik hou dit draadje even in de gaten ik ben ook wel benieuwd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Goeie vraag.... ik vermoed van niet maar wie weet.....
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Nee dit is niet mogelijk

Met vriendelijke groet Walter
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Stuur een bericht naar ESU met je voorstel voor nieuwe icoontjes.
Trouwens, welke icoontjes wens je toegevoegd te zien?

Willy
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Dat zou kunnen. Ik zou graag onderscheid maken tussen frontseinen en sluitseinen bv.

Al mijn treinen en locs hebben schakelbare sluitseinen.
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Frontseinen worden meestal geschakeld met de F0, al dan niet in combinatie met de sluitseinen. Dit betekent dat het apart schakelen van de sluitseinen m.i. dan meestal een volgende functietoets is en is het onderscheid duidelijk wanneer voor F0 en Fx hetzelfde icoontje wordt gebruikt.
Maar dat neemt niet weg dat een apart icoontje voor de sluitseinen nuttig zou zijn.  Er zijn tenslotte voor andere "verlichtingen" wel aparte icoontjes.

Willy
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Ben den Hollander
gast

Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Citaat van: nmbssncb op zondag 12 mei 2019, 10:47:39

Stuur een bericht naar ESU met je voorstel voor nieuwe icoontjes.
Trouwens, welke icoontjes wens je toegevoegd te zien?


Dat hoeft niet, het zit in de decoder gebakken en je kunt de icoontjes zelf veranderen, ook de M4 icoontjes. Je moet wel een LokProgrammer hebben uiteraard.

Uit de handleiding:





In de LokProgrammer decoder inlezen, aanpassen, weer wegschrijven naar de decoder en het decoderprofiel (de lok dus) in de Ecos opnieuw inlezen / detecteren.

Gr, Ben.
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
Volgens mij heb je alleen het verschil tussen cabine 1 en 2 wat apart word aangeduid er zit ook verschillen tussen wat de MS,MS2,CS1 en CS2/3 wat ze laten,want niet allemaal het zelfde icoontjes zien.
Tevens kan het zijn dat als je alle functie wilt gebruiken dat je niet onder MFX uitkomt F32 vs F29 voor DCC op de Ecos.
Re: Ecos 2 functie toets iconen.
 @citaat @citaat, dat weet ik Ben. Alleen ben je met de esu icoontjes beperkt. Ik zou graag mijn eigen icoontjes maken en uploaden. Zoals bv voor mijn sluit seinen.