Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Antislipbandje verwisselen van ESU BR 245

Gestart door bascas zondag 05 mei 2019, 10:43:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Antislipbandje verwisselen van ESU BR 245
Beste helpers, hoe het kan is mij een raadsel maar beide antislip bandjes zijn na een halfjaar aan vervanging toe van mijn ESU BR245 (art 31098).
In de handleiding staat de volgende tekst: Zum Wechsel der Haftreifen müssen Sie die Schnappverbindung jeweils am vorderen Ende der beiden Drehgestelle mit einem kleinen Schraubendreher vorsichtig aufhebeln und die Endachse heraus nehmen. Aan de stamtafel in Amersfoort met meerdere mensen ernaar gekeken, maar er is niks 'op te wippen' te krijgen, iemand hier ervaring mee.
Ik doe er een foto bij, wellicht ziet iemand anders het wel.
Groeten Bas
Re: Antislipbandje verwisselen van ESU BR 245
Zo te zien moet je de dwarsverbinding tussen de linker- en rechterkant van de "Drehgestellblende" ( ik vergeet de NL benaming steeds) een stukje richting koppeling bewegen, het klemlipje komt dan los. Ik gebruik liever de twee poten van een pincet dan een schroevendraaiertje.
Re: Antislipbandje verwisselen van ESU BR 245
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Antislipbandje verwisselen van ESU BR 245
Hallo lijkt erop dat de klikverbinding vooraan tussen de wielen direct achter koppeling zit. Als draaistel van metaal is en draaistel van kunststof het draaistel richting koppeling los klikken want metaal geeft niet mee.

Met vriendelijke groet Walter Wissels