Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Busch PC-Rail 2810

Gestart door Acido woensdag 25 juni 2008, 10:30:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Busch PC-Rail 2810
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Busch PC-Rail 2810
Kwam dit tegen, een beetje weggemoffeld in het nieuwe aanwinsten topic:

Citaat van: AudiFahrer op dinsdag 24 juni 2008, 21:30:15
Busch PC-rail,

Werkt erg onduidelijk (super onduidelijk zelfs) en ben bovendien momenteel erg gefrustreerd geraakt door het programma. Ik kom gewoon niet verder :( :(
1 conclusie: weggegooid geld helaas...

Vraag aan AudiFahrer: waar zit je op vast? Ik heb er zonder problemen mijn baan mee ontworpen, en alles klopte nog ook toen ik het ging aanleggen ;-)

Martijn
Re: Busch PC-Rail 2810
AudiFahrer
gast

Re: Busch PC-Rail 2810
hallo Acido,

Bedankt dat je opmerkte :)!

Ik ben momenteel op de pagina waarop je de baan kunt ontwerpen. Maar het probleem voor mij is, dat de grondplaat (het witte vlak) oneindig lijkt. Er lijken geen grenzen te zijn. Ook wil het intekenen van rails niet lukken (kan niet goed aansluiten). Zijn er ook brochures van marklin waarin alle railsoorten staan afgebeeld overigens, ik heb echt geen idee waarmee ik bezig ben :P
Re: Busch PC-Rail 2810
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re: Busch PC-Rail 2810
Hoi,

Ik heb de Duitstalige versie, jij ook?

Anyway, tafelranden aangeven doe je door een Grundplatte te maken. De Grundplattenassistent (jawel) vind je in het menu onder Einfügen.

Onder Optionen vind je de optie Ebenen (= lagen). Dat opent een venstertje waarmee je kunt bepalen welke lagen je kunt zien en wat voor kleur ze hebben in het railplan. Dit is ook van invloed op het printen. De tafelrand zit in laag 1.

Belangrijk: In dit venster bepaal je ook in welke laag je aan het werk bent (aktiv). Ik heb zelf laag 1 gereserveerd voor de tafelrand en ben in laag 2 begonnen met tekenen.

Als je sporen tekent plak je de het volgende railstuk, na selectie (Gleis auswählen) en eventueel roteren ([Ctrl] + [D]) zo aan de bestaande rails vast. Wat ook kan is de rails even naast de plek waar je bezig bent plaatsen en dan naar de juist positie slepen (al dan niet na roteren).

In de toolbar links: Werkzeugliste öffnen en dan Gleise fügen kun je gebruiken om rails te koppelen. Je klikt dan eerst op het einde van het te koppelen railstuk en dan op het raileinde waar-ie heen moet.

De railstukken type C en K staan allemaal afgebeeld in de catalogus (Jaarboek). Voor M-rails zul je een oudere catalogus moeten zien te vinden.

Succes,

Martijn

Re: Busch PC-Rail 2810
AudiFahrer
gast

Re: Busch PC-Rail 2810
Hallo Acido, klopt het dat nadat je de eerste twee stappen die je aangaf, een wit gestippeld scherm overblijft?

Gr. Kevin