Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?

Gestart door pitsar woensdag 01 mei 2019, 22:25:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Dag, wat is de naam van deze koppeling? Bedankt, groet, Patrick
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Dit is de dummy van de koppeling die bij NS werd gebruikt om dubbeldekker stammen te koppelen toen deze locs daarvoor werden gebruikt.

Blundertje bij afleveren, er af schroeven en de standaard koppeling die aan de andere kant zit er op zetten, bij goederen locs zaten er geen koppelingen zoals deze op.

Als het goed is zit deze in de doos er apart bij, was bij mij tenminste wel zo.

Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
De officiële naam is een BSI koppeling.

Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Ik zie alleen geen NEM schacht zitten.
Of is dat vertekening op de foto?
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Klopt Ad, die zit niet op dit onderdeel.
Wat Fred zegt: het onderdeel met de NEM schacht zit (als het goed is) erbij geleverd. Dit is 404020. Deze wissel je om met de imitiatie BSI koppeling.
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Lok soms via marktplaats gekocht?
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Zo zijn heel veel van deze rode loks afgeleverd. Hebben ook 1 aircounit, terwijl de 1600 er geen had. Beetje slordig, als je het mij vraagt.
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
dag allen, dank voor de reacties! Ik ga 'm omzetten met de kortkoppeling die naar ik meen inderdaad bijgeleverd is.

hmmglaser, ik kocht 'm via internet, maar bij een webshop. Waarom vraag je het? Groet, Patrick
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Zo is mijn lok ook geleverd door de winkel, andere koppeling erin en de lok is klaar voor gebruik. Volgens mij zat deze nep scharfenberg koppeling gewoon in een nem schacht. Het was vast een lok voor een dubbeldekkersset die ze rood gespoten hebben, vandaar ook de enkele airco.
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Heb de mijne een jaar geleden op marktplaats verkocht en zag hem steeds weer terug erop staan ;)
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Citaat van: hmmglaser op donderdag 02 mei 2019, 23:12:51
Heb de mijne een jaar geleden op marktplaats verkocht en zag hem steeds weer terug erop staan ;)

Kan ik 'm ergens aan herkennen, jouw oude lok?  :D

Citaat van: frank-103 op donderdag 02 mei 2019, 22:22:53
Zo is mijn lok ook geleverd door de winkel, andere koppeling erin en de lok is klaar voor gebruik. Volgens mij zat deze nep scharfenberg koppeling gewoon in een nem schacht. Het was vast een lok voor een dubbeldekkersset die ze rood gespoten hebben, vandaar ook de enkele airco.

Wie bedoel je met 'ze' Frank? Märklin of particulieren die op die manier winst proberen te maken (of doel je op hmmglaser  >:-D). Ik zou overigens niet snappen wat de opbrengst dan werkelijk is van het overspuiten van een dubbeldekker-1600 naar deze. Het viel me afgelopen week wel op dat de 'wangetjes' van de neus niet helemaal glad gespoten lijken te zijn.
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Marklin maakt een bepaalde hoeveelheid lokomotieven voor in de dubbeldeksset, afhankelijk van de verkopen belanden al die lokomotieven in zo'n set of blijft een deel op de plank liggen. Ik heb me laten vertellen dat ze die gewoon omspuiten naar bijvoorbeeld deze db versie als ze die wel snel denken te verkopen.
Mijn exemplaar kwam nieuw bij de winkel vandaan, is verder een schitterende full sound lok met een voor de verzamelaars heel waardevolle scharfenberg koppeling die je zo in de nem schacht kan plaatsen.
Nb de wangetjes van de neuzen zijn bij de echte loks ook niet even fraai,  die neus is een (kunststof?) botsneus die ze snel kunnen vervangen bij kleine schade.
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
dag Frank, volgens mij is de neus in de werkelijkheid van plexiglas. Ook te vervangen bij grote schades trouwens  :D

Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Ik dacht eerst die is uit de doos gevallen maar helaas zijn er zo geen grote dozen die sterk genoeg zijn. :?
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
 :-)
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Citaat van: pitsar op vrijdag 03 mei 2019, 13:33:36
dag Frank, volgens mij is de neus in de werkelijkheid van plexiglas.
Ik denk dat je polyester bedoeld. ;)
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
Lid sinds: 2018

Pitsar <=> Patrick

offline
Re: Wat is de naam van deze Märklinkoppeling?
 O:-D

dat bedoel ik inderdaad Kappa. Suf. Zeker een pintje teveel gedronken gister   :)