Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Instellen adres piko loc59822

Gestart door wiebrand maandag 22 april 2019, 10:22:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Instellen adres piko loc59822
Hoe moet ik mijn adres instellen met cs3 de piko loc 59822
Re: Instellen adres piko loc59822
Hoi,

Volgens mij heb je wel vaker problemen met je treintje of niet? piko 2642-piko 59822. Wat zegt het boekje over het instellen van het adres? Het is niet veel anders dan met de oude CS1R / CS1 / CS2.

Groet Ronald.
Re: Instellen adres piko loc59822
Daar kom ik niet aan uit Nederlandse handleiding zal makkelijker zijn.
Ik wil mijn loc instellen op adres 3.
Cs3 in en uit schakelen.
Adres instellen.
Licht aan hoe nu verder?.
Re: Instellen adres piko loc59822
Hoe je een adres of een DCC decoder met een CS1, CS1R,CS2,CS3 staat in de handleiding van die centrale. Het adres van een DCC decoder staat in CV1 voor de adressen onder de 128.
Boven de 127 staat het in CV17 en CV18 waarbij in CV29 bit 5 gezet moet worden. en voor de lagere adressen bit 5 niet gezet moet worden.

Dit is van toepassing op iedere DCC decoder en geldt voor alle Centrales. Dit is zo algemeen en universeel als het maar kan.

Groetjes
Re: Instellen adres piko loc59822
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Instellen adres piko loc59822
Misschien dat dit je ook kan helpen, het is wel in Duits, maar de plaatjes zeggen genoeg. ==> Klik
Re: Instellen adres piko loc59822
Dat heb ik gedaan deed het een tijdje en stond weer stil adres stond opeens weer op 1.
Opnieuw ingesteld op 3 geen beweging meer
Re: Instellen adres piko loc59822
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Instellen adres piko loc59822
Dan staat ie dus niet op 3. Maar ik snap het niet, want de standaard DCC adressen vanuit de fabriek zijn 3. Zowel bij Piko, Märklin, Trix, Roco, Fleischmann, Elektrotren, Jägerndorfer, RailAd, ACME, Brawa, etc.
Re: Instellen adres piko loc59822
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Instellen adres piko loc59822
Heb je ook met de "Prog" knop de wijziging naar de decoder weggeschreven?
Re: Instellen adres piko loc59822
Citaat van: wiebrand op maandag 22 april 2019, 11:37:08
Dat heb ik gedaan deed het een tijdje en stond weer stil adres stond opeens weer op 1.
Opnieuw ingesteld op 3 geen beweging meer
Ja maar op eens staat hij weer op 1


Re: Instellen adres piko loc59822
Citaat van: Laurent op maandag 22 april 2019, 12:15:07
Dan staat ie dus niet op 3. Maar ik snap het niet, want de standaard DCC adressen vanuit de fabriek zijn 3. Zowel bij Piko, Märklin, Trix, Roco, Fleischmann, Elektrotren, Jägerndorfer, RailAd, ACME, Brawa, etc.

Nee dat heeft helemaal niets met deze merken te maken Laurent. Maar dat heeft alles te maken met de NMRA normen.

Groetjes.
Re: Instellen adres piko loc59822
Is er niemand die mij het programmeren v a n het adres van een pico loc kan uitleggen.
Je moet het adres ingegeven licht aan deze gaat knipperen hoe moet ik dan verder?.
Re: Instellen adres piko loc59822
Volgens mij niet heb er een hele tijd niet mee gereden kan het mis hebben
Re: Instellen adres piko loc59822
Hallo Wiebrand,

Een welgemeend advies: Vraag iemand bij je thuis langs te komen om jou je eigen systeem (CS3) uit te leggen. Je loopt constant tegen dingen aan die "makkelijk" zouden moeten zijn. Het vervelende van hulp via het forum is dat je nooit zeker weet of de andere "kant" het begrijpt en ook de dingen doet zoals omschreven worden. Zeker als degene aan de andere kant aangeeft dat hij bepaalde taal niet goed machtig is. Maar toch volgens "de plaatjes" iets gedaan heeft. Terwijl er een in het Duits geschreven toelichting en tips. Dan komt bij mij de vraag op van "Heeft hij het wel echt begrepen? Of leert hij nu een apenkunstje?".

Dus doe eens een oproep voor iemand van het forum die in de buurt woont of hij je wil helpen. Of stap eens binnen bij een modelspoorvereniging in de buurt. Of vraag je vaste winkelier je het een en ander wil uitleggen.

Groet Ronald.
Re: Instellen adres piko loc59822
 @citaat Of ga eens langs bij een stamtafel. Er is er vast wel eentje in de buurt.
Re: Instellen adres piko loc59822
De 59822 aan de praat gekregen moest hem eerst op adres 1 programmeren  schrijven ,dan pas op een ander adres programmeren en schrijven hij rijd nu zonder problemen.