Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Inbouwen leds Roco Railion Ludmilla

Gestart door flyerman dinsdag 23 april 2019, 16:46:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Inbouwen leds Roco Railion Ludmilla
Voor een leuke prijs een Roco Railion Ludmilla gekocht. Mooie trein, rijdt goed, alleen de standaard verlichting is niet zo geweldig. Twee lampjes voor wat lichtgeleiders. Dat kan beter dacht ik.

Ik had nog een printplaat over die ik voor de Roco 1800 serie en de BR 186 had gemaakt. Deze past op twee schroeven erin. Van de oude print de motorcontacten eraf gehaald en op de nieuwe print gesoldeerd. Er zit een aansluiting voor een Plux22 decoder op.



De lichtgeleiders heb ik verwijderd en in het vrijgekomen gat past precies een 2mm "tower led" (Dat is een led met een staafje eraan zeg maar). Behalve in het middelste gat, dat is te groot.
Dat heb ik opgelost door de led met krimpkous aan de lichtgeleider te bevestigen. De led verder afgeplakt met zwarte tape.



Hieronder de diverse seinbeelden, inclusief cabineverlichting. Ik heb ald rangeersein de lamp linksonder gekozen. Een andere had ook gekunt.

              

                           Frontsein                                                                          Rangeersein                                                                        Sluitsein                                                           Cabineverlichting
Re: Inbouwen leds Roco Railion Ludmilla
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Inbouwen leds Roco Railion Ludmilla
Netjes gedaan

groet
Harald
Re: Inbouwen leds Roco Railion Ludmilla
Het is alleen jammer dat er veel licht lekkage in de lichtgeleider zit,zal wel lastig worden dit aan te pakken.
Re: Inbouwen leds Roco Railion Ludmilla
 @citaat dat lijkt zo door de foto. Ik gebruik nl alleen voor de middelste lamp de licht geleider. De onderste zijn leds.