Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ESU V90 art nr 31230

Gestart door Apeldoorn CS donderdag 18 april 2019, 21:01:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU V90 art nr 31230
Lid sinds: 2014

offline
ESU V90 art nr 31230


Beste forum leden,

Omdat ik de smaak van de nieuwe ESU V60 goed te pakken had, heb ik
vorige week heb ik deze prachtige locomotief erbij gekocht.
Een model dat weliswaar stamt uit 2017, maar wel helemaal nieuw is en heeft dus tot gisteren nooit gereden.

Er is echter wel een klein defect aan, want toen ik de loc uit de doos haalde zag ik dat één van de
draaistel-bekledingen onder de korte huif los zat, deze heb ik wel weer op zijn plaats gekregen maar
zit nog steeds een beetje losjes.
Het lijkt erop dat er iets van sleepcontacten achter zitten die tegen de wielen aan zitten. Volgens mij
zijn deze voor de wissel en bocht sensoren, want deze functie werkt niet, dus daar moet ik nog wel mee terug naar mijn
leverancier. (Huider)

Maar verder bevalt de loc erg goed, mooi geluid enz.
Ik heb wel twee vragen die misschien iemand hier wel weet;

1: Ik gebruik een EcoS 2 en de loc meld zich aan in M4, maar dan zijn er slechts 15 functie's beschikbaar.
Zet ik M4 uit en Railcom aan, dan heb ik alle 28 functie's beschikbaar.
Dat laatste is hardstikke mooi, alleen kan ik dan niet meer rijden met Mfx locomotieven... :-(

Hoe kan ik dat veranderen? Want ik wil natuurlijk alle functie's gebruiken als dat mogelijk is.

2: De rookfunctie is erg leuk en werkt ook erg mooi.
Echter als ik dit vergelijk met mijn V60, maakt het motortje van de ventilator om de rook de lucht in te blazen
wel erg veel geluid vind ik, het is heel erg goed hoorbaar.
Bij de V60 hoor je dit helemaal niet.

Weet iemand of dit zo hoort?
Re: ESU V90 art nr 31230
hoi,

Citaat van: Apeldoorn CS op donderdag 18 april 2019, 21:01:50
1: Ik gebruik een EcoS 2 en de loc meld zich aan in M4, maar dan zijn er slechts 15 functie's beschikbaar.
Zet ik M4 uit en Railcom aan, dan heb ik alle 28 functie's beschikbaar.
Dat laatste is hardstikke mooi, alleen kan ik dan niet meer rijden met Mfx locomotieven... :-(

Kijk even in het boekje welke CV's met welke waarde je moet instellen om het M4-protocol van deze lok uit te zetten. Dan zal deze lok wel op het DCC-protocol rijden en kan je gewoon de andere loks ook hun eigen protocol laten gebruiken.

Groet Ronald.
Re: ESU V90 art nr 31230
Hallo Ronald,

Dankjewel, net gedaan zoals je zei, alle functie's beschikbaar! :thumbup: :)

(de sensoren voor de wissels en bochten werken trouwens wel, je moet gewoon héél langzaam rijden...niet harder dan stap 7 van de 28 op de regelaar, overheen
gelezen in de handleiding... :oops:)