Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Merkwaardig gedrag niet Mfx locs

Gestart door Carel Richters woensdag 17 april 2019, 12:57:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Merkwaardig gedrag niet Mfx locs
@Ronald,

Je kunt wel een dure Scoop of Multi-meter kopen, maar als je niet weet hoe je en wat je moet meten is het zonde van het geld en de moeite.
En eigenlijk heb je helemaal geen meter nodig, je moet gewoon de instructies volgen die in de betreffende aansluit schema's staan. En niet elk klok en klepel verhaal geloven wat op diverse forums geschreven wordt of is. Meestal zijn dat verhalen van iemand die het ook niet weet of snapt. Het komt altijd op het hetzelfde neer, RTFM en DWEIS. Dat is het allerbeste en het enig juiste advies. En er dan geen eigen verhaal om heen verzinnen, en je dan afvragen waarom en als ik nu eens zus of zo. Nee, niet doen gewoon DOEN WAT ER STAAT.

Groetjes
Re: Merkwaardig gedrag niet Mfx locs
@Wim: Ik ben het helemaal met je eens dat een dure scoop of multimeter niet hoeft. Een goedkope multimeter van de Action zal het werk ook wel doen. Het niet weten wat je moet meten: Vraag het iemand. Laat iemand bij je aan komen en leer het. De stand die ik het meeste van de multimeter gebruikt is de doormeet / piepstand. Gewoon om te weten of een verbinding wel of niet goed is.

Het probleem met handleidingen is dat ze 8 van de 10 door techneuten geschreven zijn. Dat maakt het soms niet gemakkelijk te lezen. Zeker niet als je geen "technisch" engels of duits kan en de vertaling in het nederlands gewoon slecht is. Het verhaal is meestal ook dat er een basis mist. Ik ben het met je eens dat op internetfora soms te veel onzin geschreven wordt. Dat is het nadeel van een forum waar iedereen commentaar mag geven op andermans berichten.

Groet Ronald.