Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Onderstelverlichting (39242).

Gestart door Württembergse K woensdag 03 april 2019, 12:56:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onderstelverlichting (39242).
Württembergse K
gast

Onderstelverlichting (39242).
Ik zag bij de 39242 onderstelverlichting en dat is een prachtig gezicht.
Helaas kan die mooie loc niet door R1 bochten dus nu vraag ik me af of er meer locomotieven zijn die onderstelverlichting als functie bezitten.
Re: Onderstelverlichting (39242).
 @citaat Märklin 37954.
Citaat: "Model: Locomotive comes with digital decoder, controlled highefficiency propulsion, Telex couplers on tender and sound generator with many functions. 3 axles powered. 2 traction tires. Locomotive can be retrofitted with 7226 smoke generator. Headlights will work in conventional operation and can be controlled digitally. Smoke generator contact, Telex couplers, speed-related locomotive noise, as well as acceleration and braking delay can be controlled with the 6021 Control Unit. Running gear lights and other operating noises can be digitally controlled with Mobile Station 60652 and Central Station 60212. Boiler rings designed in color. Special lettering on tender. Length over buffers 27.7 cm."
Bron citaat ===> klik

Re: Onderstelverlichting (39242).
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Onderstelverlichting (39242).
de mooie 37082 heeft ook drijfwerkverlichting.Heb ik hier trouwens liggen.Pracht loc.
Re: Onderstelverlichting (39242).
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Onderstelverlichting (39242).
Heb vele loc's met loopwerkverlichting.
Vanaf fabriek of later ingebouwd.
(Er zijn verschillende H-printjes hiervoor te koop).

groet
Harald
Re: Onderstelverlichting (39242).
Württembergse K
gast

Re: Onderstelverlichting (39242).
Die is mooi Wim, daar ga ik meteen naar op zoek.
En die loc van JOHNNY is ook prachtig maar ik moet wel even wennen aan dat rood.
Zelf prutsen durf ik nog niet Harald maar bedankt voor de tip.
Allemaal bedankt, er is dus genoeg.
Re: Onderstelverlichting (39242).
 @citaat Ik ben vergeten te vermelden, dat ik de olympische ringen van de tender heb verwijderd.
Re: Onderstelverlichting (39242).
 @citaat Gedurfd!
Re: Onderstelverlichting (39242).
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Onderstelverlichting (39242).
De Br 008 (39242) heeft drijfwerkverlichting waarbij de immitatielampen ook zelf licht geven, of in ieder geval lijkt het alsof het licht uit de "echte" lampen komt.
Bij de oudere Br 003 ligt er een printje tussen ketel en frame en komt het licht niet vanuit de imitatielampen, maar ergens tussen de wielen. Wel leuk licht maar niet helemaal correct.
Re: Onderstelverlichting (39242).
Württembergse K
gast

Re: Onderstelverlichting (39242).
Bedankt Ad, daar moet ik dus goed naar kijken.
Ik wacht nu eerst even af wat Märklin op 9 Mei naar buiten brengt.
Er schijnt namelijk een SNCF 241 aan te komen en die wil ik graag hebben en op de vorige zat die functie ook