Als ik je gefilosofeer even doortrek:
Ga niet met twee grote stations aan de gang, want ik denk dat dat teveel van het goede is. Bedenk eerst wat je wilt: een kopstation voor sneltreinverkeer à la Groningen met vertakkingen voor lokaalspoor naar diverse kanten? Of een wat groter station zoals bijv. Meppel, met één hoofdspoor aan de ene kant en vertakking naar twee kanten naar de ander kant?
Als je dan een keuze gemaakt heb voor een dergelijk gro(o)t(er) station, kun je ook kiezen om een halte langs de hoofdbaan te plaatsen. Denk aan bijv.
Beilen. Daar heb je 2 doorgaande sporen met 2 perrons en een derde spoor ernaast.
Dan kun je met doorgaande personentreinen (intercity's en zo) en goederentreinen rijden, en op het kleine station de sprinters of zoiets laten stoppen.
Met de maten die je geeft moet je m.i. toch wel een leuk traject neer kunnen leggen, met aan 1 kant een wat groter station en 'ergens' de genoemde halte.
Voor de scenery die je noemt: klinkt wel als heel veel, maar voor bijv. een camping hoef je natuurlijk niet de hele camping op je baan te plaatsen. De ingang met de receptie en een stukje van een veld zou dan voldoende zijn om de suggestie van een camping te wekken. Met de naam "Camping Marina" en het logo met een bootje erin, kun je ook de suggestie wekken van een jachthaven erbij.
Tot zover mijn (wilde?) ideeën.