Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Treinsimulator 'Trainz'

Gestart door Petrus zondag 14 april 2019, 10:46:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Treinsimulator 'Trainz'
Lid sinds: 2017

offline
Treinsimulator 'Trainz'
Beste allen,

Gister bezocht ik een clubdag van HCC!trainsim. Dat was zonder meer de moeite waard. De kernactiviteit van de club is treinsimulatie: ontwerpen en spelen. Mijn oog viel op het programma Trainz: A New Era. Dat spel biedt de mogelijkheid om zelf routes te ontwerpen en te voorzien van scenery. Je kan dus je eigen modelbaan vertalen naar de wereld van de virtuele werkelijkheid.
Waarom ik dat zou moeten willen weet ik niet; ik heb het al druk genoeg met mijn 'H0' werkelijkheid. En toch... een beetje spelen met de gedachte, scharrelen op het internet kan geen kwaad.

Mijn vraag: zijn er 3railforumgebruikers die het programma kennen en er mee werken? Ik zou er graag iets over horen!

Zondagse groet, Petrus
Re: Treinsimulator 'Trainz'
 @citaat Ik ken Trainz wel, maar bezit 't niet.
Ik gebruik Eisenbahn.exe professional versie 12.
Hiermee kun je banen maken (met railsoort naar keuze en al of niet met bovenleiding),
scenery (gebouwen, bruggen, viaducten, landschappen,wegen,waterwegen,meren, zeeen, luchtwegen enz.) toevoegen.
Alsmede bewegende mensen en dieren en geluiden.
Weg en luchtverkeer is evenals het treinverkeer volledig te automatiseren.
Vooral het automatiseren van rangeerbewegingen is een goede training voor het geval je dit in je echte modelspoorbaan
wilt realiseren.
Zie voorbeeldvideo"s ===> klik
Foto's ===> klak
Winkel ===> klek
Video demo van versie 14: 
Re: Treinsimulator 'Trainz'
Trainz is een erg mooi programma, ik bezit een oudere versie en je kunt er echt veel mee. Ook zijn er verschillende websites waar je verschillende "mods" kunt downloaden. Het aanbrengen van hoogteverschillen het landschap vereist overigens wel enige oefening.. :D
Re: Treinsimulator 'Trainz'
Lid sinds: 2017

offline
Re: Treinsimulator 'Trainz'
@ Wim; @ Maarten: Dank voor meedenken. Petrus
Re: Treinsimulator 'Trainz'
Ik heb in het verleden heel veel gedaan met Microsoft Train Simulator. Dat was de eerste simulator waarbij je zelf in treinen kon rijden als machinist. Ook was MSTS heel geschikt om add-ons voor de maken. Het is een hele andere tak van sport dan modelspoor, maar het kan ook zeker een mooie hobby zijn.

Ik heb toen veel contacten door Europa er aan over gehouden door mijn RhB treinen en het meehelpen maken van de Bernina Route van Sankt Moritz naar Tirano. Netzo als modelspoor gaat er heel veel tijd in zitten als je het goed wilt doen.

Een van mijn treinmodellen

Het leuke is dat al dat werk nu nog te gebruiken is in OpenRails.
Re: Treinsimulator 'Trainz'
Lid sinds: 2017

offline
Re: Treinsimulator 'Trainz'
@ Sjoerd: Dank voor meedenken. Groet. Petrus